וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היזהרו! חבילת הסלולר שלכם לא נגמרה - זו הונאה מתוחכמת שמנסה לגנוב מכם את האשראי

26.8.2018 / 10:40

קיבלתם סמס שחבילת הסלולר שלכם נגמרה? מדובר בהונאה שהחלה להישלח לאלפי ישראלים כבר בשבוע שעבר. אם אתם בין אלו שקיבלו את הסמס בשבוע שעבר או היום בבוקר, היזהרו כי מדובר בהונאה שמנסה לגנוב מכם את פרטי האשראי. קיבלתם את הסמס? מחקו אותו ואל תפתחו את הקישור

האקר סמארטפון. ShutterStock
ההונאה החדשה שמציעה לכם לחדש את חבילת הגלישה וגונבת לכם את פרטי האשראי/ShutterStock

קמתם הבוקר וזכיתם לראות סמס שחבילת הסלולר שלכם מסתיימת היום ותוכלו לחדש אותה בעלות "מבצע של 2.50 שקלים לחודש בצורה מאובטחת? אתם לא היחידים ובשבועות האחרונים אלפי ישראלים מקבלים את הודעת הסמס שמקורה לא בחברת הסלולר אלא מקורה הונאה מתוחכמת שמנסה לגנוב מכם את פרטי האשראי. כל מה שתצטרכו כדי לחדש את החבילה זה רק להזין את פרטי האשראי שלכם ומשם מי שמנהל את ההונאה יוכל לצאת למסע קניות.

מדובר בעוקץ שהתחיל עם הודעות סמס ללקוחות כללית, שם נרשם כי בקרוב חידוש המרשמים יעלה כסף והלקוחות יכולים להירשם לשירות כבר עכשיו. גם בהונאה זו, כל מה שהייתם צריכים זה רק להזין את פרטי האשראי. ברשתות סלולר רבות חסמו מיד את המספר ברשת כדי שלא יוכלו לשלוח ללקוחות עוד הודעות ויצרו קשר עם הרשת שממנה ההודעה נשלחה על מנת שיחסמו. עוד נטרלו את האפשרות להיכנס לקישור על גבי הרשת וכל מי שקיבל את הסמס מהמנוי, קיבל הודעה נוספת ממפעילת הסלולר המורה שלא לפתוח את ההודעה מכיוון שמדובר בניסיון פישינג והוצאת כרטיס האשראי בדרך מרמה. "כך מוציאים פרטי אשראי של אנשים, כמעט באפס מאמץ", אמר לנו גורם בחברת סלולר שמכיר את המקרה.

עוד בנושא:

משקפיי רייבאן במחיר מצחיק: ההונאה החדשה שתגנוב לכם את האשראי
קיבלתם מייל מ-Airbnb? ייתכן ומנסים לגנוב מכם את כרטיס האשראי
"אזהרה החשבון מושבת": ההונאה החדשה בפייסבוק

סביר להניח שההונאה החדשה תעבור בעוד כמה גלגולים, אחרי שהחלה כהונאת מרשמים של קופת החולים כללית וכעת לחברות הסלולר. לכן היו ערניים בימים הקרובים ובאופן כללי, אל תתנו את פרטי האשראי שלכם שלא לצורך. תמיד התקשרו למוקד הטלפוני של החברה ובדקו את פרטי הפניה מולה. כמעט באופן מוחלט, החברות האלו לא יפנו אליכם בדרך סמס ויבקשו לקבל את כרטיס האשראי שלכם או לחילופין - יחייגו אליכם עם דרישה כזאת. במידה וקיבלתם שיחה או סמס, התקשרו אל המוקד הטלפוני, בדקו את הפרטים והכי חשוב - אל תמסרו את פרטי האשראי שלכם שלא לצורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

החל מאתמול (שבת) וגם היום בבוקר (ראשון), לקוחות סלקום ולקוחות חברות סלולר רבות המשיכו לקבל את הסמסים הללו ובסלקום הגיבו: "בימים האחרונים נערכת מתקפת פישינג (התחזות) של הודעות ללקוחותיה במסרונים או במייל. ההודעות מעדכנות על סיום חבילת השירות ומפנות ללחוץ על הלינק שמבקש פרטי אשראי. עם זיהוי הפישינג, החברה חוסמת את הגישה לאתר הרלוונטי ופונה לספק השירות דרכו נשלחות ההודעות במטרה לחסום שליחתן של הודעות חדשות. מאז תחילת מתקפת הפישינג וגם הבוקר החברה שלחה ללקוחותיה מסרון אזהרה וממליצה לפנות לחברת האשראי. בכוונת סלקום להגיש תלונה במשטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully