וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הולך לעצבן לא מעט אנשים: הפרסומות מגיעות לווטסאפ

9.10.2018 / 11:05

אנחנו נתקלים בפרסומות כמעט בכל מקום: בחשבון המייל שלנו, בפייסבוק, במסנג'ר של פייסבוק ואיפה לא. פלטפורמת המסרים ווטסאפ שינתה את הדרך שבה אנחנו מתכתבים והודות למייסדי החברה, גם לפרטיות גבוהה. אולם בפייסבוק מתכננים לשנות את הפלטפורמה ולהוסיף פרסומות

התכתבות ווטסאפ באמצעות סמארטפון. ShutterStock
הפרסומות מגיעות לווטסאפ וזה הולך לעצבן אתכם./ShutterStock

"כשאתם לא משלמים על המוצר, אז כנראה שאתם המוצר", את המשפט הזה אנחנו שומעים לאחרונה לעיתים תכופות, ברקע הפריצות ודליפות המידע מפייסבוק ואתרים אחרים. הרשתות החברתיות וגוגל, מציעות לנו שירותים בחינם אך יש לזה מחיר: הפרטיות שלנו. החברות הללו מאפיינות את המשתמשים ובודקת מה מעניין אותנו, במטרה לתת לנו פרסומות שנלחץ עליהן והם בתמורה יקבלו יותר כסף. הפעם יש לנו בשורות רעות: פלטפורמת המסרים ווטסאפ שינתה את הדרך שבה אנחנו מתקשרים אחד עם השני ועד כה הפלטפורמה הייתה נטולת פרסומות, אלא שכעת זה עשוי להשתנות.

עוד בנושא:

חמישה טיפים בווטסאפ שישדרגו לכם את החוויה בפלטפורמת המסרים
חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט חשפה פרצות משמעותיות בווטסאפ
תחזית: שירותי הלקוחות עומדים להשתפר פלאים בזכות ווטסאפ עסקים

בתחילת חודש מאי עזב יאן קום, מנכ"ל ומייסד ווטסאפ את חברת פייסבוק על רקע חילוקי דעות. ברשת דווח כי עזיבתו של קום הגיעה לאחר מחלוקת עם פייסבוק על פרטיות המשתמשים ועל הוספת פרסומות לפלטפורמה. קום התנגד נחרצות וכשלא הגיעו להסכמות, נפרד מפייסבוק ויצא לדרך עצמאית, אחרי ארבע שנים שבהן עבד בווטסאפ תחת פייסבוק. חמישה חודשים אחרי שעזב, מגיעים דיווחים ראשונים על מה שהולך לשנות את עתיד ווטסאפ ונראות האפליקציה: פרסומות. תאהבו את זה או לא, אך בגרסה האחרונה של ווטסאפ, נמצאו עדויות בקוד התוכנה לפרסומות. רק לפני חודשיים, ה-Wall Street Journal דיווח כי ווטסאפ תוסיף פרסומות במהלך השנה הבאה ונראה שבחברה לא מבזבזים זמן.

פלטפורמת הפרסומות תופעל על ידי מערכת הפרסום של פייסבוק שככל הנראה, דרכה ניתן יהיה לפרסם בווטסאפ. האתר WABetaInfo המדווח עדכונים בווטסאפ, דיווח כי כבר בגרסת הבטא האחרונה, ווטסאפ שילבה את הפלטפורמה לפרסומות שכרגע מוחבאת בתוך קוד האפליקציה, אולם בחברה יוכלו לפתוח את האפשרות מרחוק ביום פקודה. עד כה הפלטפורמה הייתה נקייה מפרסומות ושילוב הפרסומות עשוי לעצבן לא מעט אנשים. בשלב הראשון הפרסומות יוצגו בסטורי של ווטסאפ, פיצ'ר שספק מה רמת השימוש שלו. אולם לא מן הנמנע שבהמשך ווטסאפ תשלב פרסומות בתוך הודעות הצ'אט. כיום לווטסאפ מעל ל-450 מיליון משתמשים פעילים מדי יום ובפייסבוק לא יהססו לבצע מהלכים שירגיזו את המשתמשים, אולם בהעדר אלטרנטיבה ראויה, נראה שהמשתמשים לא יעזבו את הפלטפורמה ואילו הרווחים של פייסבוק יגדלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully