וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית הספר של המאה ה-21": הסטארטאפ הישראלי שמחליף את האוניברסיטה

16.10.2018 / 10:26

מאות אלפי סטודנטים פתחו השבוע את הלימודים האקדמאיים ובעוד שאלו בחרו ללכת ללימודים הרשמיים, יש גם לא מעט שבוחרים ללמוד דרך האינטרנט. הסטארטאפ הישראלי Jolt פתח את "בית הספר של המאה ה-21". שוחחנו עם אחת המייסדות כדי להבין איך זה עובד, היתרונות והחסרונות

מאות אלפי סטודנטים חזרו השבוע ללימודים האקדמאיים ובעוד שאלו בחרו בלימודים הרשמיים, לא מעט אנשים פונים ללימודים "לא פורמליים", באמצעות קורסים אינטרנטיים או קורסים מקצועיים. חלקם עושים את זה במקום תואר שני וחלקם גם החליפו את התואר הראשון לגמרי. לדוגמה, לא מעט מתכנתים בוחרים לדלג על התואר ולומדים את המקצוע באינטרנט ונכון להיום, ניתן למצוא לא מעט בכירים בחברות היי-טק שכלל לא למדו באוניברסיטה. כך גם נולד לו הסטארטאפ ג'ולט הישראלי המציע אלטרנטיבה לאקדמיה. הלימודים נעשים בצורה אינטרנטית וגם בכיתות של החברה, כשהמרצה נמצא בביתו, בארץ או בעולם או שהוא בכלל מטייל. שוחחנו עם ניצן כהן ארזי, אחת משלושת מייסדי החברה.

איזה מקצועות אפשר ללמוד בג'ולט?

התכנים שאנחנו מלמדים הם בעיקר כישורים של המאה ה-21: לאו דווקא מקצוע ספציפי אלא סט של כלים וכישורים שכל איש מקצוע צריך לרכוש לעצמו כדי להיות איש מקצוע טוב יותר. לדוגמה משא ומתן שגם איש שיווק צרך לדעת במידה והוא צריך למכור ללקוח או לבוס שלו. אלו כישורים כמו תקשורת, תקשורת בין אישית, פתרון קונפליקטים, משא ומתן, יכולת לספר סיפור ומעבר לזה, אנחנו עוסקים במקצועות כמו שיווק. אנחנו מאמינים שלא משנה באיזה מקצוע אתה נמצא, אתה חייב לדעת את הבסיס ואלמנטים מסוימים בתוך עולם השיווק הרחב. לדוגמה גם מתכנתים, חשוב שהם ידעו לתכנת אבל אנחנו היום מצפים מהם לדעת הרבה יותר, כמו לתקשר עם צוותים אחרים בחברה, לדעת לעצב, קצת עיצוב מוצר, לנהל ישיבות, להתנהל באופן פרודוקטיבי וזה גם אומר לנהל את הזמן והמשימות. את כל הדברים האלו אנחנו מלמדים בפלטפורמה.

כמתבקש לשנת 2018, הלימודים מתבצעים מהבית?

אנחנו משלבים אונליין ואופליין: קבוצת התלמידים נפגשת פיזיים באחד מחדרי הלמידה של ג'ולט שמורכב כחוויית למידה מאוד מתקדמת וחדשנית שהומצאה מחדש. אתה לא תראה שם שורות של כיסאות והרעיון הוא שכל מי שמשתתף בשיעור יכול לראות את כל שאר המשתתפים בשיעור. התלמיד הופך להיות יותר משמעותי והשיחה עצמה יותר אינטראקטיבית. המורה בג'ולט מצטרף בווידאו בשידור חי בשונה מכל פלטפורמות האונליין האחרות. התוכן הוא בשידור חי, "הג'ולטר" (המורה) פותח את המחשב ויודע מראש מי התלמידים שיהיו בשיעור, הוא מכיר אותם בשם ואיך שהם עובדים, ביוגרפיה, כדי שיוכל להתאים את התוכן לכיתה ובעצם עולה מולם על המסך. יש דיונים, יש משימות ואנחנו מאוד שמים לב גם לדגש הפדגוגיה של העולם החדש, איך הכי נכון לשלב תלמידים לתוך השיעור.

עוד בנושא:

נסו לנחש: האם זה שם של סטארט-אפ ישראלי או שחקנית פורנו?
הסטארטאפ הישראלי שמאפשר לצלמים להרוויח יותר
לראשונה בישראל: המיזם הקולינרי Eatwith בשיתוף פעולה עם אפרול

עוד באותו נושא

מיליון דולר לסטארטאפ שישפר את העולם: ביקרנו בתחרות הסטארטאפים של שיבאס

לכתבה המלאה
ג'ולט - הבית ספר של המאה ה-21. יח"צ,
"מכיר אותם בשם ואיך שהם עובדים, ביוגרפיה, כדי שיוכל להתאים את התוכן לכיתה ובעצם עולה מולם על המסך"./יח"צ

את חושבת שהיום הדרישה לתואר ראשון מיותרת?

לא הייתי אומרת באופן כל כך חד משמעי, אני חושבת שזה מאוד תלוי בקריירה שבן אדם רוצה לפתח לעצמו. זה מאוד תלוי בסיטואציה בחיים, בצומת שהבן אדם נמצא בה. בהרבה מאוד אופציות, האקדמיה יכולה להתאים אבל בשונה מבעבר, זו כבר לא האופציה היחידה. אם פעם זו הייתה תמיד הדרך, היום יש מקצועות וקריירות ודרכים שבן אדם יכול לבחור לעצמו ואז הפרק הראשון לאו דווקא חייב להיות אקדמיה. לפעמים זה יכול לבוא בשלב מאוחר יותר כדי להשלים איזשהו רצף של כישורים או מקצוע נוסף שבן אדם רוצה לרכוש לעצמו. לכן זה לאו דווקא תמיד אולי הדבר הראשון שמתחילים איתו אבל ממש לא הייתי כרגע מכריזה שזו לא אופציה בכלל.

יש עדיין הרבה מקצועות שדורשים הסמכה כמו עורך דין, רואה חשבון, רופא ולכל אלו אין אופציה מחוץ לאקדמיה. אני חושבת שמקצועות שקשורים לעולם החדש שלא היו קיימים לפני שנתיים שלוש או חמש, יכול להיות שהאקדמיה עדיין לא מלמדת את התכנים. אם בן אדם רוצה להיות מנהל קהילה או growth hacker, (איש שיווק רב יכולות) או אפילו אם בן אדם רוצה להיות מתכנת היום לצורך העניין, הוא לא חייב בהכרח תואר במחשבים. אני יודע שספציפית ב-JOLT יש צוות מוכשר של מתכנתים ואף אחד מהם לא מהנדס מחשבים. האם הם יכלו לבחור בדרך של הנדסת מחשבים? חד משמעית אבל זה לאו דווקא אומר שהם מתכנתים פחות טובים אם זו לא הדרך שהם בחרו. אני גם חושבת שהרבה מהלימודים אצלנו או בפלטפורמות אחרות, הן לאו דווקא אלטרנטיבה אלא הרבה פעמים בן אדם יכול להתחיל את הדרך שלו באקדמיה אבל אחד הדברים המרכזיים זה בעצם ההבנה שאנחנו לא יכולים לסיים ללימוד כשאנחנו מסיימים עם התואר.

איך עובדת הלמידה בפלטפורמה שלכם, האם זה דרך האינטרנט? במפגשים?

הפורמט עובד בצורה מאוד ייחודית לפלטפורמות למידה. אצלנו המשתתפים רוכשים מנוי ולא מסתכלים על למידה כמשהו שמתחיל ונגמר מאוד מהר אלא כמשהו שמשתלב לתוך חיי היום יום. מאותו רגע שמנוי מצטרף לג'ולט, הוא יכול להרכיב את מסלול הלמידה הייחודי שלו.. המטרה שלנו היא לבנות מסלולי למידה ייחודים שייקחו את האנשים לאן שהם רוצים להגיע ולא להתאים בן אדם לאיזשהו מסלול קיים. זו שיטה מודולרית ובנויה מכמה סוגים של פורמטים: שיעורים של 90 דקות, סדנאות יותר מעשיות של 3 שעות ויש לנו מיני קורסים והתכנים הם בעצם בתוך המנוי. יש לנו גם תכני פרמיום שהם תוספות שאפשר להוסיף על המנוי בתשלום. מנוי עולה כ-350 שקלים לחודש, מנוי מתחדש והוא נותן גישה לרוב התכנים, כששוב אנחנו כל הזמן לומדים יותר ויותר את הקהילה, יותר את הקהל ומתעדכנים כמובן במה שקורה בעולם. אם יש עכשיו משהו שמאוד חם אם זה הפרטיות או אקזיט גדול או טרנד חדש או מטבעות דיגיטליים, עד שיספיקו לבנות קורס לאקדמיה ולהכניס לתוך תואר, יכול להיות שזה לא יהיה רלוונטי. אצלנו אפשר ללמוד את זה תוך שבועיים שלושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully