וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הסמארטפון המתקפל הראשון אבל כן פורץ דרך: כל הפרטים על הסמארטפון החדש של סמסונג

8.11.2018 / 13:14

אמש סמסונג הציגה את הסמארטפון המתקפל הראשון מתוצרתה. כמה ימים לפני ההשקה של הקוריאנית, חברה אמריקאית חטפה את תואר "המכשיר המתקפל הראשון". ענינו לכם על כל השאלות אודות הסמארטפון המתקפל החדש של סמסונג. רמז: זול הוא לא יהיה

אמש הציגה סמסונג את הסמארטפון המתקפל הראשון מתוצרת החברה ומדובר במהפכה של ממש, תחילת עידן הסמארטפונים המתקפלים. בדומה לאייפון הראשון שהיה מגושם, נטול יכולות מתקדמות אמיתיות, נראה שגם הסמארטפון המתקפל הראשון של סמסונג הוא כזה - סמארטפון עבה ויקר במיוחד אבל פורץ דרך, או לפחות כך אנחנו מקווים. אחרי שנים שבהם זכינו לעדכונים שהם "יותר", מסך טוב יותר, מעבד טוב יותר, מצלמה טובה יותר, ייתכן והמסכים המתקפלים הם אלו שיצילו את עולם הסמארטפונים שהפסיק לחדש בשנים האחרונות. אולם רגע לפני שסמסונג השיקה אמש את הסמארטפון המתקפל, בניסיון להיות "הראשונה", השבוע הכריזה חברת Royole האמריקאית, על הסמארטפון המתקפל הראשון בייצור המוני בשם FlexPai. מה לגבי המחיר? הוא יעלה 1,300 דולר ויהיה זמין רק בסין בשלב זה. הוא מגיע עם מסך בגודל 7.8 אינץ', בדומה לאייפד מיני.

מאז ההשקה עלו לא מעט שאלות ואנחנו כאן כדי לענות עליהן.

כמה הוא יעלה?

אל תצפו שהוא יהיה זול וככל הנראה הוא יהיה זמין במהדורה מוגבלת במיוחד, לפחות בשלב הראשוני. יצור מסכים מתקפלים הינו תהליך מורכב ויקר. מדובר בסמארטפון פרמיום ברמת מחירים שמעל האייפון XS Max בנפח המרבי. בעוד שה-Note 9 עולה באזור ה-4,000 שקלים, נראה כי הסמארטפון המתקפל של סמסונג צפוי לעלות לא פחות מ-1,750 דולרים לפני מע"מ מקומי. כלומר, בסך הכל באזור ה-2,000 דולרים, ולפחות 7,000 שקלים בישראל, בהנחה ויושק כאן.

עוד בנושא:

"סמארטפון מתקפל עם שלושה מסכים"; מה סמסונג מתכננת להשיק השנה?
סמסונג: הסמארטפון המתקפל שלנו יושק בשנה הבאה
דיווח חדש: סמסונג תשיק סמארטפון עם מסך מתקפל בתחילת שנת 2019 שיעלה לא מעט

סמסונג סמארטפון מתקפל. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הסמארטפון החדש של סמסונג: יעבור ליצור בחודש הקרוב./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

מתי הסמארטפון המתקפל יהיה זמין בחנויות?

בשלב זה לא ברור וסמסונג הודיעה כי תתחיל לייצר אותו במהלך החודש הבא. ניתן לשער כי נראה גרסה סופית ומוגמרת כבר ב-MWC, תערוכת הסלולר העולמית שתתקיים בפברואר בברצלונה. השנה סמסונג צפויה להכריז על ה-Galaxy S10 בברצלונה ולא מן הנמנע שלצידו, במהלך שדומה למה שאפל נוהגת לעשות, גם סמסונג תציג ותחשוף פרטים נוספים על הסמארטפון המתקפל.

האם הוא יהיה זמין גם בישראל?

כאמור, מדובר בסמארטפון שיצורו מורכב וצפוי להגיע במהדורה מוגבלת ובמקביל, גם מחירו גבוה מהרגיל. בשלב זה לא ברור ויתכן ואולי גם סמסונג תפתיע, אך כל העדויות מרמזות על כך שבשלב זה לא נראה את הסמארטפון המתקפל של סמסונג בישראל, לפחות לא ביבוא רשמי. אין ספק שלא מעט ישראלים ירצו לשים את ידם על הסמארטפון המתקפל, במיוחד כאלו שאוהבים לשים את ידם על הטכנולוגיה האחרונה, אבל יש לנו הרגשה שזו הולכת להיות משימה לא פשוטה בכלל.

הסמארטפון המתקפל של סמסונג - צד אחד. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
וככה הוא נראה כשהוא במצב "מקופל"./מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

האם זהו עתיד הסמארטפונים?

להערכתנו כן, וגם אם תשאלו את גוגל, נראה כי עתיד הסמארטפונים הוא בהחלט הסמארטפונים המתקפלים וללא ספק - גם של סמסונג. רגע לפני שסמסונג חתמה את הערב עם הסמארטפון המתקפל, בגוגל הכריזו על תמיכת מערכת ההפעלה אנדרואיד גם במכשירים המתקפלים. המשימה לגרום לאפליקציות לעבוד בצורה תקינה במצב מקופל ובמצב פרוס. בשנים האחרונות מנסות היצרניות להגדיל את שטח המסך מבלי לגרוע מהניידות של הסמארטפונים והן עושות זאת על ידי מסכים "נטולי שוליים". ראינו את זה ב-Galaxy S8, באייפון 10 וב-G7. אולם הסמארטפון המתקפל עשוי להציב רף חדש בקטגוריה.

אם הסמארטפון יגיע לגודלו של טאבלט, למה שקטגוריית הטאבלטים תמשיך להתקיים?

זו שאלה טובה שלא ברור מה עתיד הטאבלטים וייתכן וקטגוריית הטאבלטים בגרסת ה-"מיני" תעלם לגמרי. עם זאת, מדובר בכמה שנים טובות עד שגם אפל ו-LG יחשפו סמארטפונים מתקפלים במחירים שפויים. עד אז, נראה שקטגוריית הטאבלטים תמשיך להתקיים, במיוחד הטאבלטים עם המסכים הקטנים. עדיין היצרניות יצטרכו לשמור על יתרונות ברורים לטאבלטים, או שמה תעלם קטגוריית הטאבלטים הקטנים או הקטגוריה בכלל.

הסמארטפון המתקפל החדש של סמסונג. AP, AP
מחירו צפוי להיות כ-1,750 דולר ויהיה זמין במהדורה מוגבלת./AP, AP

מה עם אפל?

חשוב להגיד שקטגורית המסכים המתקפלים קיימת כבר מאז שנת 2013 באופן רשמי ויתכן שבמרתפי סמסונג ו-LG, המסכים הגמישים קיימים מעל לעשור. קשה להאמין שאפל טרם בחנה את האופציה של מסכים גמישים ורבים קיוו כי דווקא היא, תהיה הראשונה שתחשוף אייפון מתקפל וכמו בעשור הקודם, תשנה שוב את עולם הסמארטפונים. כרגע לא ברור מה עתיד אפל בתחום, אך יש לנו הרגשה שבדומה לקו של השנים הקודמות, היא פשוט תעמוד בצד, תחכה לראות את הקטגוריה מתפתחת ואז בשלב מסוים תצטרף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully