וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה יכל להיגמר במוות: האייפון עלה באש בזמן עדכון גרסה

15.11.2018 / 13:35

אלפי סמארטפונים התקלחו בשנים האחרונות בעקבות בעיות בסוללה. חלקם, בגלל תקלה מובנית בסוללה כמו מכשירי ה-Note 7 וחלקם דווקא בגלל הצרכן שהחליט לחסוך כסף ולרכוש סוללה לא מקורית והפעם זה קרה בזמן עדכון גרסה לאייפון X ובנס - לא נגמר במוות

אייפון התפוצץ. צילום מסך, צילום מסך
"בזמן עדכון גרסה האייפון החל להתלקח"./צילום מסך, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא הפעם האחרונה, שבה סמארטפונים עולים בלהבות. לפעמים הסיבה תקלה בסוללה פגומה שהגיעה מהמפעל, כמו ה-Galaxy Note 7 שהגיע עם תכנון לקוי בסוללה וגרם למכשיר להתלקח או לפעמים דווקא בגללנו: כשאנחנו רוצים לחסוך בכסף ובמקום סוללה מקורית אנחנו רוכשים סוללה זולה וגם מסוכנת. שאנחנו רוצים לחסוך כסף ובוחרים סוללה לא מקורית. מרבית המקרים, בהם סמארטפונים התפוצצו, הסתיימו בפציעות קלות בלבד, אך המקרים שבהם הסמארטפון עולה באש, יכולים להוביל גם למוות וזו סכנת חיים של ממש. הפעם הגיע תורו של ראל מוחמד, תושב וושינגטון עם האייפון X. לאחר שעדכן אותו ל-iOS 12.1, האייפון של מוחמד התחמם מאוד ולבסוף התפוצץ. את תהליך העדכון ורגע הפיצוץ תיאר מוחמד בפרופיל הטוויטר שלו ובפנייתו לאפל הוסיף: "קניתי את האייפון שלי השנה בחודש ינואר ומאז השתמשתי בו באופן נורמטיבי לחלוטין".

עוד בנושא:

משתלם? חרשנו שבוע על האייפון "הזול ביותר" וחזרנו עם מסקנות
"הכוויה העירה אותי": נרדמה כשהאייפון על ידה והתעוררה עם כוויה
"פתאום ניצוץ והוא החל לבעור": החליף סים והסמארטפון עלה באש

עוד דיווח מוחמד כי השתמש במטען המהיר של חברת אפל, המספק מתח של 30 וואט לעומת 5 וואט בלבד במטען האיטי שמגיע בקופסה. גם המטען והכבל לדבריו, היו מקוריים לחלוטין וזה עדיין לא מנע מהאייפון להתחמם. רק אחרי שניתק את האייפון מהמטען וניסה להרים אותו, מוחמד נאלץ לזרוק אותו באופן מידי לרצפה מחר והאייפון היה חם מדי לאחיזה.

"זמן קצר לאחר מכן, האייפון X החל להעלות עשן אפור כהה. כשהעדכון הסתיים והמסך שלו הופעל מחדש, המכשיר עלה בלהבות", סיפר מוחמד. את התמונות פרסם לאחר מכן ברשתות החברתיות וניתן רק להתרשם מהנזק האדיר שנגרם למכשיר. מוחמד פנה לאפל, שבתגובה ביקשה ממנו לשלוח את האייפון אליה לבדיקה נוספת. עוד כתבה אפל בתגובה לציוץ שלו כי אינה יודעת על בעיות התחממות באייפון X: "זו לא ספק התנהגות חריגה למדי". ולמרות שבאמת לא שמענו דבר ממשתמשי אייפון אחרים, היו יותר מכמה מקרים בעבר בהם מכשירי אפל התפוצצו כתוצאה מהתחממות יתר.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully