וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תתקעו בלי כסף ברב-קו: כך תוכלו להטעין אותו דרך הסמארטפון שלכם

21.11.2018 / 8:52

משרד התחבורה הודיע שנהגי אגד ודן לא יטעינו כרטיסי רב קו ולא ימכרו כרטיסי נייר, על מנת שהנהגים יתרכזו אך ורק בנסיעה. מעתה, אם אין לכם כסף ברב קו, יתכן ולא תוכלו לעלות על האוטובוס עד שתטעינו אותו. כדי שלא תתקעו בתחנה, כך תוכלו להטעין את הרב קו דרך הסמארטפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרטיס הנסיעה רב-קו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אוטובוסים ורכבות הם חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו והשגרה היומיומית של מאות אלפי ישראלים. מדי יום, אנשים מכל רחבי המדינה נעזרים באוטובוסים ורכבות על מנת להתנייד ולהגיע מהבית למקום העבודה או חזרה. עולם הטכנולוגיה התפתח בצורה איטית, אך עדיין התפתח גם בתחבורה הציבורית. אפליקציות כמו מוביט ואיפהבוס הגיעו וסייעו לאזרחים המבולבלים לתכנן מסלולים ולגלות מתי האוטובוס יגיע לתחנה. אולם זו אינה הדרך היחידה בה עולם התחבורה הציבורית השתדרג והאוטובוסים זכו לכרטיס הרב קו, מה שהופך את חווית רכישת כרטיסי הנסיעה בעשור האחרון לנוחה ומהירה במיוחד. ללא ספק, מדובר באחת מהמהפכות המשמעותיות לנוסע הישראלי. הרב קו החליף את כרטיסיות הנייר והמנויים הישנים בהם נאלצו להשתמש והפך לכרטיס אוניברסלי, בין כל חברות האוטובוסים.

מזה זמן רב שמשרד התחבורה בוחן דרכים לבטל את דרך התשלום באמצעות כסף מזומן בעת עלייה לאוטובוסים והניסיון החל בבאר שבע וירושלים. לפני יומיים הודיעו כי הפיילוט עתיד להגיע גם לערי המרכז כבר במהלך חודש דצמבר. למעשה, הנוסעים כבר לא צריכים להטעין את כרטיסי הרב קו אצל הנהג, אלא במכונות יעודיות שפרוסות ברחבי הארץ. לשמחתנו - יש גם דרך לעשות את זה דרך הסמארטפון. הצעד החדש של משרד התחבורה מובן וגם שם סוף סוף הבינו - הנהג צריך להתרכז בנהיגה בלבד ולא בנושאים כספיים. עם זאת, אזרחים קשישים עדיין יוכלו לרכוש כרטיס בודד אצל הנהג במשך תקופת ההסתגלות.

עליה אל האוטובוסים תותר גם מהדלתות האחוריות באמצעות כרטיס רב קו דן אגד. קובי ליאני
חברות התחבורה, לרבות רכבת ישראל, אגד ודן, כבר החלו להפעיל מכשירים המאפשרים תיקוף מהיר בקווי האוטובוס/קובי ליאני

איך זה עובד?

כרטיסי הרב-קו הינם כרטיסים חכמים בעלי שבב אלקטרוני ורכיב זיכרון קטן המכיל את המידע האישי של בעל הכרטיס. התקן נבחר לשימוש על ידי משרד התחבורה משום שקל מאוד ליישם אותו בכל סוגי התחבורה הציבורית הזמינים בישראל. למרבה המזל, פענוח המידע בכרטיס נעשה על ידי שימוש בטכנולוגיית NFC, שהפכה בשנים האחרונות לפופולרית במיוחד בעולם המכשירים הניידים. השם עלול להישמע לכם מוכר, שכן גם רוב כרטיסי האשראי החדשים מצוידים בטכנולוגיה הזו. כלומר, תוכלו לשלם על ידי הנחת הכרטיס על הסורק, ממש כמו בכרטיסי הרב-קו.

עוד בנושא:

הסטרימר בסלון משתדרג: יבואנית שיאומי השיקה בישראל את ה-Mi Box S
עד 750 שקלים הנחה: כל מבצעי הסמארטפונים של הבלאק פרידיי
משתלם? חרשנו שבוע על האייפון "הזול ביותר" וחזרנו עם מסקנות

כך תטעינו את כרטיס הרב-קו

תהליך ההטענה בסמארטפון אפשרי רק אם יש לכם רכיב NFC: את זה תוכלו לבדוק על ידי כניסה להגדרות, חיבורים ואז בדקו האם רכיב ה-NFC נמצא ואם כן, הדליקו אותו. אחר כך היכנסו לאפליקציית רב קו אונליין, הניחו את כרטיס הרב קו על גב המכשיר שלכם והמתינו עד להופעת החוזים הפעילים. באותו מסך תוכלו לבחור גם בחוזים חדשים ולצפות במחירם. לאחר הבחירה תתבקשו להתחבר לחשבון שפתחתם קודם לכן באתר וכן את פרטי האשראי לתשלום. האפליקציה אז תבקש מכם להניח את כרטיס הרב-קו על גב המכשיר שוב עד להטענת החוזה שבחרתם. לבסוף, תוכלו לסרוק מחדש את הכרטיס שלכם באפליקציה כדי לראות את החוזה שעתה הטענתם בחוזים הפעילים.

עוד באותו נושא

"איפה בוס": האפליקציה שתאפשר לכם לראות איפה באמת האוטובוס שלכם

לכתבה המלאה
רב קו אונליין. צילום מסך, אתר רשמי
ניתן לצפות דרך האתר בחוזים הזמינים וכן להטעין אותם בכרטיס הרב-קו האישי/אתר רשמי, צילום מסך

לצד האפליקציה ועמדות הטענה ברחבי הארץ ובאוטובוסים, תוכלו להטעין את הרב קו גם דרך המחשב, באמצעות קורא כרטיסים המתחבר למחשב ומסוגל להטעין ולקרוא את כרטיס הרב קו. את הקורא תוכלו לרכוש בסניפי "על הקו" תמורת 10 שקלים. במידה ויש לכם מכשיר אנדרואיד תומך NFC, תוכלו להטעין את הכרטיס גם באמצעות אפליקציית "רב-קו אונליין", המספקת באופן רשמי את שירות ההטענה.

רב קו אונליין. צילום מסך, צילום מסך
ניתן להטעין חוזים גם דרך האפליקציה מכל מקום/צילום מסך, צילום מסך

תחילה היכנסו לאתר "רב-קו אונליין" וצרו חשבון חדש. לאחר ההרשמה, תוכלו לצפות בכל החוזים הזמינים לשיוך עבור כרטיס הרב-קו שלכם וכן לשנות את פרופיל הרב-קו לתלמיד או סטודנט, כך שתוכלו לקבל את ההנחות המתאימות. אחרי שהתחברתם לחשבון והכנסתם את כרטיס הרב-קו שלכם לקורא הכרטיסים, תוכלו להטעין את הרב קו שלכם עם אחד החוזים ברשימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully