וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגראס מסכמת שנה: "הכנסות של 282 מיליון שקלים מקנאביס"

6.12.2018 / 12:23

1,369 עסקאות קנאביס בוצעו מדי יום באמצעות זירת המסחר טלגראס והיקף העסקאות היומי עמד על לא פחות מ-700 אלף שקלים. טלגראס חוגגת שנתיים ומסכמת את השנה החולפת עם הנתונים המעניינים: כמה מרוויחים הסוחרים והמגדלים

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

לפני יותר משנתיים הגיחה לעולם מערכת טלגראס, שבאמצעות קבוצות מוצפנות באפליקציית המסרים טלגרם, הפכה את שוק הגראס הלא - חוקי בישראל על הראש והעניקה כוח רב לצרכנים. השירות צבר פופולריות במהרה ובקהילות הקבוצה, מנויים מאות אלפי משתמשים. שירות טלגראס הוא למעשה קניון קנאביס מקוון שמאפשר לרוכשים ולדילרים לסגור עסקאות בביטחון רב יחסית וללא עדויות גלויות. יש שם מאות סוחרים והפעילות אפילו הצליחה להוריד את מחיר הגראס הממוצע ברחוב. המשטרה מצדה מנסה להילחם בתופעה אבל לא ממש מצליחה. לפי נתוני טלגראס, לקהילה יש יותר מ-4,000 סוחרי קנאביס וכיום מנויים 200 אלף משתמשים בערוץ המרכזי.

עוד בנושא:

80 שקל לגרם בטלגראס: מחירון הגראס המעודכן של ישראל
מלחמות הגראס ברשת: פורשי טלגראס הקימו את ישראגראס וספגו איומים
הסטלנים משיבים אש: תמונותיהם של עשרות שוטרים סמויים נחשפו ברשת

טלגראס מסכמת שנה וחושפת את הנתונים והיקף העסקאות: בטלגראס מסרו כי במהלך השנה האחרונה, בוצעו כחצי מיליון עסקאות מכירה של קנאביס, במסגרתם נמכרו למעלה מ-4 טון, כלומר ממוצע של 1,369 עסקאות ביום. היקף המסחר בקבוצת הטלגראס הסתכם בלמעלה מ-282 מיליון שקלים לשנה, או במילים אחרות: היקף העסקאות היומי עמד על 700 אלף שקלים בממוצע.

עם יותר מ־200 אלף משתמשים בערוץ המרכזי, ויותר מ 4,000 סוחרי קנאביס, רשת הטלגראס שינתה לחלוטין את הרגלי קניית הקנאביס בישראל. טלגראס היא רשת להפצה ומכירה של קנאביס בישראל העושה שימוש באפליקציית טלגרם בה המסרים מוצפנים מקצה עד הקצה. הרשת מציעה משלוחי קנאביס מהירים עם אפשרות למתן ביקורות על איכות החומר והסוחרים. לראשונה, חושפים בטלגראס את היקף העסקאות שהתבצעו בזירת הסחר במהלך השנה החולפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקלות בסחר בקנאביס והזמינות הגבוהה, הנגישו את הקנאביס לכל מי שחפץ בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עבדו עליכם או שקניתם בזול?

את הוזלת מחירי הקנאביס אפשר לנקוף לזכות קבוצת טלגראס, קהילה ענקית שכאמור מונה 200,000 משתמשים ו-4,000 סוחרים. על פי הנתונים, מחיר הממוצע בו נמכר גרם קנאביס עומד על 75 שקלים בלבד. מה הרווח של סוחר בטלגראס? נע בין 15 ל-25 אלף שקלים לקילוגרם. "בהינתן שהסוחר רוכש קילו קנאביס בסכום של 34,000 שקלים, שולי הרווח מגיעים לטווח של בין 15-25 אלף שקלים לקילו. כמו כן, לרוב, הסוחר משנע על חשבונו את הסחורה ללקוח באמצעות הסתייעות בשליחים, להם משולם סכום שנע בין 50-100 שקל למשלוח.

עוד באותו נושא

80 שקל לגרם בטלגראס: מחירון הגראס המעודכן של ישראל

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוחרים מרוויחים בין 15 ל-25 אלף שקלים לקילו שנמכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עד לכניסת הטלגראס , מספר הידיים שהיו מעורבות בהליך המכירה היה גדול באופן משמעותי אולם בשל הפיכת השיווק לישיר, צומצם בהדרגה מספר הגורמים המעורבים בשרשרת המכירה", אמר י', אחד מהמנהלים הבכירים בטלגראס. "לעיתים קרובות, המגדל מוכר את הסחורה לסוחר שזה בתורו, מוכר את הקנאביס ישירות למשתמש הקצה".

24 אלף שקלים לקילו קנאביס: הרווחים של המגדלים

לצד הסוחרים שפעילים באפליקציה, גם המגדלים משתמשים בפלטפורמה כדי להרחיב את לקוחותיהם, הלא הם הסוחרים. כמה מרוויח מגדל קנאביס? לדברי פלג פסטיג, מבעלי אתר קאנה שעוסק בסיקור תחום הגידול והסחר, הוצאות הגידול נעות בין 3.5 ל-11 שקלים לגרם, כתלות באופי הגידול, באם זה מסחרי או פרטי. "ככל שמספר הצמחים גדל יותר, כך לרוב ניתן לחסוך בהוצאות הקבוצות ולהגיע לעלות גידול נמוכה יותר", אומר פסטיג. "אם עלויות הגידול מסתכמות ב-10 שקלים לגרם, שולי הרווח של המגדל עומדות על 24 אלף שקלים, כשברשימת ההוצאות המגדל משלם על חשמל, צריכת מים, דשן ותוספים", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully