וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהלך שהפיל את אפל: כך תסחטו את סוללת הסמארטפון שלכם

12.2.2019 / 6:42

במשך שנים שמשתמשי אפל חדשו שהחברה מאטה את האייפונים אחרי עדכון גרסה ובשנה שעברה הודתה בכך, אולם אך ורק בגלל ירידה בחיי הסוללה. בתגובה, הודיעה על מהלך החלפת סוללות שהצליח להוריד את תחזיות החברה ולגרום לירידה במניה. ממה אפל מפחדת? כך תאריכו את חיי הסוללה

סמארטפון מחובר למטען. ShutterStock
הכי גרוע זה להשאיר את הסמארטפון בטעינה כל הלילה - מה שכולנו עושים./ShutterStock

השנה כבר 2019 והסמארטפונים שלנו מציגים יכולות כל כך גבוהות; המצלמות כבר הפכו למקצועיות, המסכים מגיעים עם רמות בהירות שלא ראינו קודם לכן ויכולות העיבוד שוות ערך לזה של מחשב קטן. אבל למרות כל השינויים הללו, רק תחום אחד ממשיך להיזנח על ידי היצרניות, לפחות עד שטכנולוגיה חדשה תבסס את מקומה - הסוללה. למרות שמערכות ההפעלה של אפל וגוגל שמות דגש גדול על חיסכון בסוללה וחברות כמו קוואלקום פועלות במרץ על פיתוח הטענה מהירה יותר ויותר, הטכנולוגיה עצמה לא התפתחה מספיק בשביל שנפסיק לדאוג מדי יום מהאחוזים שהולכים ויורדים ועצם העבודה שהסמארטפון מחזיק בקושי יום שלם של עבודה. אז נכון, יש המון דרכים לחסוך בחיי הסוללה, הנמכת הבהירות וכיבוי הגדרות הקישוריות הן רק שתי דוגמאות, אבל אף אחד לא שם דגש על איך לשמור על חיי הסוללה שלנו בטווח הארוך.

עוד בנושא:

"טעינה אלחוטית שוחקת מהר יותר את הסוללה של האייפון"
מרגישים שחיי הסוללה בסמארטפון מדרדרים? מחקר חדש מציג נתונים ממש לא מעודדים
אפל מודיעה: העדכון החדש לאייפון יאט את האייפונים שהושקו בשנה שעברה



הסוללות שלנו מורכבות מחומר שנקרא ליתיום ולו יש מחזורי טעינה. משמע, בכל פעם שאנו מנצלים את הסוללה שלנו, הקיבולת האמיתית שלה יורדת. סוללה שהייתה בשימוש במשך שנה ויותר תספק לנו הרבה פחות שימוש בפועל מאשר כשהיא הייתה חדשה. והחלק הכי גרוע - לנו, המשתמשים, יש חלק גדול מאוד בדעיכת הסוללה. למעשה, ככל טענתם לא נכון את הסמארטפון שלכם עד היום וקיצרתם את חיי הסוללה שלכם באופן ניכר מבלי לשים לב. הטעות העיקרית והנפוצה ביותר בקרב משתמשים היא הטענת הסמארטפון במהלך הלילה. פעולה נוספת שפוגעת בחיי הסוללה בסמארטפון שלנו היא המשכת טעינתו גם לאחר שהגיע ל-100 אחוזים. אותם הרגלים פוגים בחיי הסוללה שלנו באופן בלתי הפיך ומקצרים אותם.

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
עדיף לטעון את הסמארטפון קצת בכל פעם ולא לתת לסוללה להישאר על 100%./ShutterStock

מהי הדרך הטובה ביותר להטעין את הסמארטפון שלנו? ובכן, התשובה פשוטה למדי - הטעינו אותו מעט בכל פעם. הדרך הכי טובה לשמור על חיי הסוללה של הסמארטפון שלנו היא הטענה של כמה דקות בכל פעם שיש לנו הזדמנות. בעבר היה נהוג לחשוב שהטענה כזו פוגעת בסוללות הליתיום-יון שבסמארטפונים שלנו, אולם כיום גילו שבטווח הארוך, זה דווקא משפר את חיי הסוללה.

עוד תרצו להטעין את המכשיר כשהסוללה לא מרוקנת לחלוטין. רובנו לא מטעינים את הסמארטפון שלנו לפני שהוא מתחיל לזעוק לעזרה עם התראות "סוללה חלשה". למעשה, ישנם לא מעט מיתוסים מהעבר שהיום כבר לא רלוונטים כלל. בעבר היו נוהגים להטעין את הסמארטפון במשך שעות לפני השימוש הראשוני או לרוקן את הסוללה לפני ההטענה הראשונה, אך כפי שציינתי, מדובר במיתוסים, ובסוללות שלנו כבר אסור לעשות זאת. כדי לשמור על חיי סוללה אידיאליים לאורך זמן, השאירו אותה טעונה ברמה של 65-85 אחוזים. כמובן שבלתי אפשרי להקפיד על זה במהלך היום, אבל השתדלו לא לתת למכשיר להגיע מתחת ל-45 אחוזים, אם יש לכם אפשרות לחבר את הסמארטפון לשקע קרוב.

עוד באותו נושא

עשרת הסמארטפונים עם הסוללה הכי חזקה

לכתבה המלאה
סוללה חלשה. ShutterStock
עדיף לא לתת לסמארטפון להגיע מתחת ל-25%./ShutterStock

45-85 אחוזים זה טווח ריאלי לרוב האנשים ובטווח הזה תוכלו גם לקיים שגרה יומית של טעינה. אם בכל זאת לא הצלחתם לטעון את המכשיר לרמות הללו, מומחים ממליצים לא לאפשר לסמארטפון לרדת מתחת ל-25 אחוזים. ירידה מתחת לטווח הזה עלול לגרום לנזק בטווח הארוך. הטיפים הללו אולי לא יסייעו לאלו המחליפים מכשיר מדי שנה, אך לאנשים שמחליפים מכשיר רק אחת לכמה שנים, מדובר בגורם מכריע.

כמו כן הטיפים הקבועים תמיד עוזרים בחיסכון בסוללה בטווח הקצר: כבו את קישורית האינטרנט האלחוטי, הבלוטות', הורידו את הבהירות לרמה הנמוכה ביותר, כבו את הרטט וסגרו אפליקציות שפועלות ברקע. באנדרואיד 8 ובגרסאות האחרונות של האייפון, ניתן למצוא מצב חיסכון בסוללה. מומלץ שתפעילו אותו גם כן, הוא יבצע שינויים ברקע כמו הגבלת השימוש במעבדים ועוד. כל השינויים הללו יכולים לעזור לסחוט עוד כמה שעות של סוללה ולהשאיר אתכם מחוברים למרות שהסמארטפון עומד להיכבות בכל רגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully