וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתלהבות הצטננה: חרשנו כמה שעות על הוואווי P30 החדש

27.3.2019 / 7:39

יממה אחרי שהוכרז בפריז והחל להימכר בישראל, חרשנו על ה-P30, מכשיר הדגל החדש של וואווי שכולל זום אופטי של פי חמישה. האם המצלמה כל כך מהפכנית כמו שבוואווי מבטיחים? כנראה שלא אבל היא עדיין הצליחה להרשים אותי כשלצידה, מצאתי לא מעט חסרונות

מערכת וואלה!

חברת וואווי השיקה אמש (שלישי) את מכשיר הדגל החדש, ה-P30 באירוע חגיגי שקיימה בפריז. ה-P30 ממשיך את שיתוף הפעולה ארוך השנים של היצרנית הסינית ביחד עם לייקה, אולם בסמארטפון הנוכחי, החברה סירבה לספר כיצד לייקה באמת משתלבת בסמארטפון, מה שגרם לי להרים גבה ולתהות האם מדובר בפרסום שיווקי נטו או שיש כאן תרומה משמעותית למצלמה? המכשיר לא מחדש יותר מדי ולמעשה, מדובר בגרסה משודרגת של סדרת ה-P20 שהושקה בשנה שעברה. למעט מערך צילום שכולל ארבעה חיישנים, זום אופטי של עד פי חמישה ועוד כמה שינויים קטנים, יהיה קשה למצוא את ההבדל בין הדור הקודם לחדש ובטח שבין ה-P30 לבין ה-Mate 20 שהושק לפני מספר חודשים. כמה שעות אחרי ההשקה והספקתי לחרוש על הסמארטפון החדש ולחזור עם רשמים ראשוניים. זוהי אינה סקירה, אלא שיתוף של רשמים ראשוניים ממכשיר הדגל החדש.

עוד בנושא:

האנדרואיד הטוב ביותר שניתן למצוא כיום: בדקנו את ה-Galaxy S10 החדש של סמסונג
סכינים ואש: ה-Galaxy S10 במבחן עמידות ראשון וקשוח
המחירים ירדו: חמישה סמארטפונים שכדאי לקנות דווקא עכשיו

העיצוב ממש לא מרגש

תקחו את ה-P20 פרו, תוסיפו את ה-Mate 20 פרו ותשלבו ביניהם: כך נראה ומרגיש ה-P30 פרו. אין פה משהו שלא ראינו מעולם וההרגשה ביד נותרה יוקרתית אך זהה. לעומת הדור הקודם, כאן המסך מעוקל ועבורי זהו חיסרון. כן יתרון שאפשר לנקוף לזכות וואווי, שולי באשר הוא, אלו דווקא הצבעים היחודיים והמיוחדים שהחברה מציעה. הצבע "קריסטל נושם" נראה מצויין ומעניק מראה יחודי. ביד הסמארטפון לא קליל והוא שוקל 192 גרם. לשם השוואה, הגלקסי S10 פלוס שוקל 175 גרם ומרגיש קל בהרבה מהפרו. עוד אהבתי זוהי "הדמעה" שנמצאת בקצה העליון של המסך ומשמשת עבור המצלמה הקדמית של 32 מגה פיקסל. רמקול עבור שיחות, "האפרכסת", לא ניתן למצוא כאן ואותה החליפה טכנולוגיה מתקדמת שמעבירה שמע באמצעות רטט. בפועל, מדובר באלטרנטיבה שכלל לא מרגישים.

וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אולי מוקדם לקבוע אבל גם המסך לא מצטיין

אחד הדברים שהפריעו לי עם וואווי זהו המסך שלוקה בחוסר חדות. גם גרסת הפרו שמגיע עם מסך בגודל 6.47 אינץ' ורזולוציית FullHD+, לוקה בחוסר חדות, מה שלא מאפיין את מסך ה-OLED שמגיע עם הסמארטפון. עוד במסך ניתן למצוא קורא טביעות אצבע שלטענת החברה קיבל עדכון חומרתי ותוכנתי, כלומר הוא מהיר ומדוייק יותר מה-Mate 20. בשונה מהגלקסי שמגיע גם הוא עם קורא טביעות אצבע בתוך המסך, הפרו הצטיין בדיוק ומהירות יתרה, בדיוק היכן שהגלקסי גמגם לא פעם. אם לסכם את הדברים שהפריעו לי במסך, זהו החוסר חדות והמסך המעוקל שלצערי - הינו חיסרון.

על ביצועים וחיי סוללה לא אוכל לכתוב מכיוון שצריך לפחות עוד כמה ימים כדי לגבש חוות דעת ולהתנסות עם המכשיר במגוון רחב של מצבים, כאלו שטרם התנסתי בהם. כן אפשר להגיד שהסמארטפון זריז, חיי הסוללה על פניו נותרו מרשימים שזהו אחד היתרונות הבולטים של וואווי וכאן נרשם רק שיפור: זמן הטעינה התקצר מאפס ל-70 אחוזים בתוך שלושים דקות בלבד, כמובן באמצעות מטען תומך המסופק בערכה. במהלך האירוע הציג מנכ"ל וואווי את מגוון האביזרים שניתן להטעין בצורה אלחוטית, הודות לתמיכה בהטענה אלחוטית הפוכה. אחד מהם היה מברשת שיניים ולמרבה ההפתעה - זה בהחלט עובד.

וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
"המסך לא מצטיין". הוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הממשק של הוואווי מזכיר לי את אותו הממשק שהושק ב-Mate 8 ועבורי זה ממש לא יתרון אלא חסרון משמעותי. אם יש משהו שהחברה חייבת לרענן זהו את הממשק ובדחיפות. בסמסונג לדוגמה, מדי שנה עדכנו ורעננו את הממשק עד שבשנה האחרונה השיקו את ה-OneUI, ממשק חדש ועדכני, מנימליסטי ופונקציונלי באותה הנשימה. הממשק של וואווי לעומת זאת, הוא גס, מורכב ולא מעודכן. גם כאן, מצאתי חסרון משמעותי. חשוב לציין שטרם צללתי אל כל הפונקציות שהממשק מציע, אך זו רק מחוויה ראשונה ומאוד מאכזבת.

המצלמה: טובה ואפילו מפתיעה

אבל עכשיו לחלק החשוב והמעניין באמת: המצלמה. כאמור, לא ברור לי עד כמה עמוק שיתוף הפעולה בין וואווי ולייקה אם הוא קיים בכלל. וואווי מנסה להוביל בעולם הצילום ובכנות, היא מצליחה להתבלט בצורה מרשימה. ה-P30 פרו מגיע עם מערך צילום מרובע: מצלמה ראשית של 40 מגה פיקסל, מצלמה נוספת של 20 מגה פיקסל עם עדשה רחבה וחיישן שלישי של 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של F/3.4 הנחשב לגבוהה ומאוד לא איכותי. אך אותה מצלמה מאפשרת צילום של זום אופטי פי חמישה. החיישן הרביעי הוא לא באמת חיישן צילום, אולם בוואווי מתעקשים שכן. החיישן משמש למדידה של מרחק והעומק בין האובייקט לסמארטפון. בהשוואה קצרה מאוד, המצלמה של הפרו הצליחה להפתיע ובעיקר בצילומי לילה. ניתן לראות הבדל בין הפרו לבין הגלקסי S10 כשההבדל הינו לטובת הפרו. ההבדל עדיין מינורי ומאוד קטן, אולם התמונה בפרו מאורת יותר, מדוייקת יותר וזה רק בתנאי הלילה. הזום האופטי פי חמישה עובד בצורה מהירה, אולם בתנאי תאורה מאתגרים, החיישן מספק תוצאות ירודות.

צולם בוואווי וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם בוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי
צולם בוואווי וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם בוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי
צולם בוואווי וואווי P30 Huawei. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם בוואווי P30 פרו/מערכת וואלה!, מייקי לוי
צולם בסמסונג גלקסי S10 פלוס. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם בסמסונג גלקסי S10 פלוס/מערכת וואלה!, מייקי לוי

המצלמה הקדמית לעומת זאת כוללת חיישן אחד של 32 מגה פיקסל ומספקת תוצאות ירודות, טובים או מאתגרים. המצלמה לוקה בחוסר פירוט ובתנאי תאורה מעט חשוכים, התמונה מתחילה להיות מגורענת. לעומת זאת, אני לא זוכר מתי בחנתי מכשיר אנדרואיד שהצטיין במצלמה הקדמית.

ממש לא בשורה ולא בטוח ששווה את הכסף

בוואווי ניסו להלהיב ולמקד את בשורת המכשיר החדש סביב המצלמה. היא בהחלט מציעה יכולות שהן טובות יותר משאר החברות, או לפחות בקצת. עדיין, הסמארטפון החדש לא הצליח להלהיב כלל. לא בעיצוב, לא במסך וגם לא במצלמה. את ההבדלים ניתן לראות רק כשמחפשים בפרטי הפרטים וסביר להניח שהמשתמש הממוצע כלל לא יבחין בהם. עוד לא מן הנמנע שאם יניחו את הפי 20 ואת הפי 30 אחד ליד השני, המשתמש יחשוב שמדובר במכשיר זהה. האם הוא שווה את ה-3,499 שקלים שהוא עולה? בשביל לקבוע את זה אצטרך זמן נוסף עם הסמארטפון וכשאגיע למסקנה אפרסם את הסקירה המלאה.

הפי 30 פרו יעלה בישראל כ-3,499 שקלים לנפח 256 גיגה ו-6 גיגה זיכרון RAM.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully