וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר זה קורה: כל ההכרזות הצפויות באירוע המפתחים של אפל

2.6.2019 / 10:25

מחר (שני) יתקיים אירוע המפתחים של אפל, שבמהלכו צפויות כמה הכרזות דרמטיות. אחת מהן, היא סגירת תוכנת אייטונס הוותיקה, שאותה יחליפו שלוש אפליקציות שונות. עוד צפויה להכריז על iOS 13 שצפויה להגיע עם כמה חידושים מתבקשים

טים קוק על הבמה WWDC 2018. צילום מסך, צילום מסך
טים קוק פותח את כנס המפתחים השנתי של אפל בשנה שעברה./צילום מסך, צילום מסך

מחר (שני), אפל תפתח באופן רשמי את כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2019. זו השנה ה-30 שענקית הטכנולוגיה מעמק הסיליקון מקיימת את האירוע שמיועד בעיקר לאלפי המפתחים מכל העולם, המגיעים לסן חוזה שבקליפורניה, וזאת כדי להיפגש את המהנדסים של אפל. לעומת רוב האירועים שאפל עורכת במהלך השנה, כנס המפתחים מתעסק בעיקר בהצגת הפיתוחים החדשים במערכות ההפעלה שבמכשירים השונים וכלל לא בהכרזות על מכשירים חדשים. למעשה, כל הכרזה על גרסת iOS חדשה מתחילה ב-WWDC, וכך גם עם MacOS, הפועלת על מחשבי החברה. הכנס יפתח באופן רשמי ביום שני בערב ויסתיים בסוף השבוע, שכן זו הזדמנות עבור אלפי המפתחים הנוהרים לסן חוזה מדי שנה לפגוש את המהנדסים על מנת לשפר את הכלים של אפל ולפתח כאלו חדשים.

עוד בנושא:
החל מהחודש הבא: השעון החכם של אפל מגיע לפרטנר בגרסת הדור הרביעי
אפל מבטיחה: תהיה שקופה בהאטת האייפון ופגיעה בביצועים
מערך צילום משולש ושדרוגים ל-iOS: פרטים חדשים דולפים על האייפון הבא



על פי הדיווחים שהגיעו בחודשים האחרונים, אפל צפויה להציג באירוע המפתחים את גרסת ה-iOS החדשה למכשירי האייפון והאייפד; tvOS למכשירי האפל TV; עבור מכשירי המק את ה-macOS; וכמובן לשעונים החכמים watchOS. אולם מלבד פיצ'רים ותכונות חדשות, באפל מתכננים עוד כמה שינויים שהולכים להשפיע על כלל המשתמשים. ממש לפני כמה ימים נחשף כי מתכוונת החברה להרוג לחלוטין את תוכנת ה-iTunes המפורסמת שהשיקה לפני שני עשורים. מדובר במהלך צפוי, שכן אפל רוצה למשוך את המשתמשים לעבר אפליקציות הסרטים, ספרים ושירים שבנתה במהלך השנים האחרונות.

iOS 13

אולי השינוי הכי פחות מוערך ומדובר, מערכת ההפעלה של האייפונים צפויה לראות לא מעט שדרוגים בעצמה. iOS 13 תיחשף באירוע המפתחים ותכלול, על פי השמועות, מצב חושך כלל מערכתי שיעבוד גם על אפליקציות צד שלישי. עם זאת, נראה כי המצב יכלול גוונים אפורים יותר מאשר שחורים, וזה חבל במיוחד לאור העובדה שהאייפונים כוללים מסכי OLED הידועים בזכות השחורים העמוקים שלהם. עוד יציגו מערכת ניהול זיכרון חכמה, שתאפשר הפעלת אפליקציות מהירה יותר. כמו כן, פריצת האייפונים תהפוך לקשה מתמיד. עוד יהיו שינויים ותוספות לאפליקציות כמו הודעות, מפות, תזכורות ואפליקציית הבריאות של החברה. העדכונים יכללו גם תיקוני באגים ושיפור במהירות.

פייסטיים קבוצתי. צילום מסך, צילום מסך
לא מעט תכונות מגניבות מתוכננות לגרסה החדשה של מכשירי האייפון./צילום מסך, צילום מסך

עבור האייפדים, אפל מתכננת להציג תכונה חדשה להצגת חלונות מרובים באפליקציית אייפד אחת באמצעות תצוגת כרטיסיות, ותכונת ריבוי משימות לשימוש בשני חלונות של אותה האפליקציה. אפליקציות האייפד יתמכו גם בכרטיסיות הניתנות להזזה בתוך האפליקציה עצמה. עוד אפליקציית הקבצים תקבל רענון ותגיע עם כמה תכונות חדשות וכן מחוות לבחירה של כמה קבצים במקביל. כמו כן, דיווח נוסף מצביע על כך שאפליקציית מצא את האייפון שלי תקבל שדרוג משמעותי במיוחד ותוכל לזהות מיקום של אייפון גם ללא חיבור אינטרנט פעיל.

macOS 10.15

אנחנו עדיין לא יודעים הרבה על העדכון החדש למחשבי החברה, אבל אפל עובדת על תכונה חדשה לאפליקציות אוניברסליות בין מערכות ההפעלה שלה. התכונה הוכרזה עוד בכנס המפתחים הקודם, אולם היא תראה שדרוג משמעותי בגרסאות החדשות. התכונה תאפשר פיתוח של אפליקציות למחשבי המק ולאייפונים כאחד, כך שיוכלו לעבוד על שני המכשירים ללא צורך בהתאמות מיוחדות. משמע אפליקציה תוכל לעבוד הן על מסך מגע והן באמצעות מקלדת ועכבר. התכונה עשויה להגדיל באופן משמעותי את מספר היישומים הזמינים במחשבי החברה, וגם לצמצם את עומס העבודה של המפתחים כדי לעשות את אותן התאמות. עוד אפל צפויה להציג תכונה בה מכשירי אייפד יוכלו לשמש כמסכים חיצוניים נוספים עבור המחשבים, לכידת צילומי מסך של חלונות ספציפיים, אפליקציה לקיצורי דרך של סירי כפי שהוצגה שנה שעברה במכשירי האייפון, אפליקציית ניהול זמן המסך והשימוש במחשב ורענון לאפליקציית מצא את האייפון שלי.

מערכת ההפעלה החדשה של אפל מתוך אירוע המפתחים השנתי 2018. צילום מסך, צילום מסך
"אינטגרציה מעמיקה יותר בין האייפון למחשבי המק"./צילום מסך, צילום מסך

ומה עם האפל TV והשעון החכם?

אפל צפויה להציג לצד iOS 13 ו-macOS 10.15 את הגרסאות החדשות ל-tvOS וכן watchOS. ובעוד שהעדכון לאפל TV צפוי להיות מינורי במיוחד, יש לא מעט שינויים מלהיבים המתוכננים ל-watchOS 6. במערכת ההפעלה החדשה של השעונים החכמים, אפל צפויה לשנות לחלוטין את עיצוב הממשק וכן להוסיף חנות אפליקציות המותאמת במיוחד לשעון, כך שמשתמשים יוכלו להוריד אפליקציות ישירות מכף היד שלהם.

כמו כן, אפליקציות חדשות למדידת נתוני בריאות יופיעו כנראה בחודשים הקרובים לצד אפליקציה חדשה שאפל מתכננת בשם "מנה", שתזכיר למשתמשים לקחת את הכדורים שלהם בזמן. עוד היא תציג את אפליקציית "מחזור", שבהתבסס על השם, תאפשר לנשים לעקוב אחר המחזור שלהן. אפל תוסיף גם אפליקציית מחשבון, אפליקציה להאזנה לספרים דיגיטליים וכן סטיקרים של אנימוג'י ומימוג'י. השעונים יוכלו להציג גם את אחוזי הסוללה של מכשירי שמיעה, נתוני גשם ומזג אוויר וכן את רמות הרעש הסביבתי של המשתמש. בנוסף, כצפוי, לשעון יוצגו גם לא מעט פייסים וערכות נושא חדשות, כולל שניים חדשים שיראו את השעה בפונטים גדולים ובולטים במיוחד עבור אנשים המתקשים בראייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully