וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע המפתחים של אפל: שדרוגים קלים לאייפון, ובשורה למשתמשי האייפד

באירוע שנמשך שעתיים ורבע, הכריזה אפל על הגרסה החדשה לאייפון שהצליחה לאכזב לא מעט משתמשים, על עדכון משמעותי לאייפד שמשדרג אותו בצורה משמעותית, על מות האייטונס ועל מחשב חדש שיעלה לכם 21 אלף שקלים. סיכמנו את אירוע המפתחים השנתי עם כל מה שאתם צריכים לדעת

מנכ"ל אפל טים קוק באירוע ההכרזה IOS 13. צילום מסך, צילום מסך
בשורה למשתמשי האייפד, אכזבה למשתמשי האייפון./צילום מסך, צילום מסך

באירוע שנמשך שעתיים ורבע, הכריזה אפל על מערכת ההפעלה iOS 13 לאייפון ולאייפד, על עדכונים למערכת ההפעלה במחשבים הנייחים והניידים, על המק פרו החדש ולצידו המסך שעולים ביחד לא פחות מ-12,000 דולרים. האירוע שמתקיים כבר יותר מעשור ברציפות, לא הביא בשורה אמיתית למשתמשי האייפון שכמהים לשינוי בממשק, אך הוא כן הביא בשורה למשתמשי האייפד. מערכת ההפעלה של האייפון נותרה כמעט וזהה, השעון של אפל כלל כמה שידרוגים מתבקשים שלא ברור איך היו עד כה, מערכת הפעלה חדשה למחשבי המק ואחרי שש שנים אפל נזכרה לעדכן את המק פרו.

iOS 13: מצב לילה, אימוג'ים חדשים ופרטיות מוגברת

הבשורה האמיתית באירוע הייתה דווקא הפרטיות המוגברת, עליה הכריזה אפל. בעדכון החדש אפל תשים דלת בפני פייסבוק, גוגל ומגוון השירותים הרחב שדורש מאיתנו שם משתמש וסיסמה. למעשה, אפל תאפשר למשתמשים לשלוט באילו פרטים השירותים האלו שואבים, לרבות כתובת אימייל. על מנת לשמור על פרטיות מוגברת, אפל תציע כתובת מייל אנונימית שאותה תשתף עם השירותים האלו, ואותה כתובת תעביר את ההודעות אל תוך החשבון הראשי, כך שהאפשרות החדשה שקופה למשתמש, אך מגבירה את הפרטיות בצורה משמעותית, ואף מבטיחה הגנה מוגברת בשירותים השונים, כמו פייסבוק שידועה בכזאת עם לא מעט הדלפות של כתובות מייל.

עוד בנושא:

אפל מבטיחה: תהיה שקופה בהאטת האייפון ופגיעה בביצועים
החל מהחודש הבא: השעון החכם של אפל מגיע לפרטנר בגרסת הדור הרביעי
מערך צילום משולש ושדרוגים ל-iOS: פרטים חדשים דולפים על האייפון הבא

IOS 13 פרטיות מוגברת. יח"צ,
המהלך שגוגל ופייסבוק ממש לא יאהבו: אפל מגבירה את פרטיות המשתמשים./יח"צ

אפליקציית התמונות עברה שדרוג מהותי וכעת הודות לבינה מלאכותית, היא תזהה כפל תמונות ותבליט רק את התמונה הטובה ביותר, כך שהגלרייה שלכם עשויה להצטמצם בצורה משמעותית. "יש לנו הרבה תמונות בגלריה, אבל לא מעט מהן פשוט נדחסות אל תוך ספרייה ענקית. הבינה המלאכותית החדשה תקח את התמונות הטובות ביותר ותעזור לכם להתמקד בתמונה הטובה. עוד היא תזהה את הרגעים ששינו לכם את החיים ותציג אותם", אמר טים קוק במהלך האירוע. יש גם בשורה למי שעד כה התקשה לערוך סרטוני וידאו באייפון: בגרסה החדשה ניתן יהיה לערוך סרטונים, לרבות שינוי הזווית, הוספת פילטרים ושינוי הבהירות.

בנוסף הכריזה על מצב לילה, מצב שיאפשר חיסכון בסוללה עבור מכשירי האייפון X וה-Xs, הודות לשימוש בפאנל מסוג OLED. מדובר בפאנל שמסוגל לשלוט על כל פיקסל, כך שברגע שמוצג צבע שחור, הוא ידע לכבות את הפיקסלים ובכך לחסוך בחיי סוללה. המצב החדש התקבל באהדה רבה מהקל, אף על פי שמדובר בשינוי שעל פניו נראה מינורי וקיים כבר זמן מה במחשבי המק. עוד שדרגה את האנימוג'ים ומעתה הפכה אותם למונפשים, לרבות אפשרות לשלוח אותם בכל האפליקציות, עם קיצור דרך בתוך המקלדת.

מצב חושך באייפון. צילום מסך, צילום מסך
מצב הלילה התקבל במחיאות כפיים מפתיעות./צילום מסך, צילום מסך

האייפד משתדרג: מחשב במשבר זהות

במשך זמן רב דווח כי אפל רוצה כי האייפד יתנהג יותר כמו מחשב נייד ופחות כמו טאבלט. כך היא מנגישה את האייפד לקהל נוסף שמחפש את הבין לבין, בין מחשב לבין טאבלט. מעתה, האייפד יגיע עם מסך בית חדש, שיאפשר צפייה בווידג'טים כמו מזג אוויר ויאפשר ביצועי מולטי-טאסקינג טובים יותר. לדוגמה, ניתן יהיה לפתוח את הדפדפן ואת המייל במקביל, כשחצי מסך על האימייל וחצי מסך על הדפדפן. ניתן יהיה להעתיק תכנים בין האפליקציות ולקבל "מעבר" חופשי ביניהן, ממש כמו במחשב. עוד האייפד יאפשר חיבור של כונן חיצוני נייד, לרבות דיסק און קי ואפילו מצלמה באמצעות חיבור Type-C או מתאם יעודי. הדבר יאפשר העתקת תוכן ישירות מהכונן אל תוך האייפד ואחר כך שיתופו בענן.

עוד הדפדפן המובנה השתדרג ומעתה יציג אתרים בתצורת מחשב ולא בתצורת סמארטפון. ניתן יהיה להוריד קבצים מהדפדפן, לשתף אותם ואף לבצע קיצורי דרך באמצעות המקלדת כמו צילום מסך. באפל טוענים כי הדפדפן החדש הותאם בצורה מלאה לאתרים השונים, לרבות היישומים המשרדיים של גוגל, כמו הגוגל Docs.

מערכת ההפעלה החדשה לאייפד. צילום מסך, צילום מסך
יותר מחשב מאשר טאבלט./צילום מסך, צילום מסך

אחרי שש שנים: אפל מכריזה על מק פרו חדש

"זה מחשב המק החזק ביותר שאי פעם ייצרנו", אמר קוק באירוע. המק פרו החדש מגיע בעיצוב שונה לחלוטין מכל מחשב אחר שהחברה אי פעם יצרה. הוא כולל שלדת אלומיניום עם זוג ידיות וגלגלים, כך שתוכלו לקחת את המחשב לכל מקום בקלות. עוד המחשב מעוצב במחשבה על קירור הרכיבים הפנימיים, ומלבד שילוב חורים לאוורור במארז עצמו, הוא כולל גם גופי קירור מהחכמים ביותר שניתן למצוא כיום.

המק פרו החדש של אפל. צילום מסך, צילום מסך
12,000 דולרים ויש לכם את המסך והמחשב החדש של אפל./צילום מסך, צילום מסך

באשר לחומרה - המחשב מגיע עם מעבד הזיאון החדש של אינטל הנע בין 8 ליבות לדגם הנמוך ביותר עד 28 ליבות לדגם הגבוה ביותר. עוד המחשב כולל עד טרה וחצי של זיכרון ראם במהירות הגבוהה ביותר במחשב של אפל. עוד החיבוריות של המחשב היא רחבה מתמיד, עם יותר חיבורי טאנדרבולט מאי פעם וכן זוג חיבורי אינטרנט 10GB למהירות גבוהה יותר ויציבות שלא הייתה קודם לכן. כמו כן, החברה חשפה מודולים חיוצניים שיוכלו להתחבר למחשב והם ישלבו מעבדים גרפיים חזקים במיוחד לעבודות עריכה. למעשה, תוכלו לחבר למחשב עד ארבעה כרטיסי מסך חיצוניים.. מחיר המחשב מתחיל ב-5,999 דולר (כ- 21,734 שקלים).

לצד המחשב, החברה הציגה גם את המסך החדש המציג יכולות משופרות מאי פעם בהצגת תוכן. למעשה, הודות לעיצוב הדומה למארז המחשב, אפל הצליחה לאפשר לו להתקרר בצורה יעילה יותר ובכך הצליחה לגרום לו לפעול בבהירות של 1,000 ניטים למשך זמן בלתי מוגבל. מדובר בפריצת דרך של ממש, שכן עורכי וידאו יוכלו לעבוד על תוכן ב-HDR ובאיכות הגבוהה ביותר. כמו כן, גודל המסך עומד על 32 אינץ', רזולוציית המסך היא 6K ובאמצעות המעבד הגרפי החדש, המחשב יוכל להריץ עד 6 מסכים כאלו בו זמנית. מחיר המסך מתחיל ב- 4,999 דולרים, כשהמעמד החדש יעלה 999 דולרים.

הכירו את מערכת ההפעלה החדשה למק: macOS קטלינה

במערכת ההפעלה החדשה למק, לה הם קראו קטלינה, אפל הוסיפה את האפשרות עבור מפתחים להביא את כל האפליקציות שיצרו עבור מכשירי האייפד למחשבים הניידים. כך למשל תוכלו לשחק במשחקי אייפד על מחשבי המק וכן להשתמש בכל האפליקציות הזמינות ללא שום עבודה נוספת. תוכנת הג'ירה המוכרת לרוב למפתחים תגיע למק בקרוב מאוד, ובטוויטר נרגשו לספר כי הם עובדים בשקידה על אפליקציה משלהם למק.

מערכת ההפעלה החדשה קאטלינה. יח"צ,
מערכת ההפעלה החדשה קאטלינה/יח"צ

כמו כן, החברה חשפה גם אפליקציה חדשה לזיהוי מיקום כל מכשירי האפל. משמע, ניתן יהיה להשתמש בה כדי למצוא את האייפונים כמו גם את המחשבים של החברה. אבל התכונה המגניבה ביותר שכללה אפל באפליקציה החדשה, היא דווקא דרך מציאת המחשבים גם אם הם כבויים לחלוטין. מחשבי המק ישדרו באמצעות בלוטות אות למכשירי אפל אחרים הנמצאים בקירבה, והם ישדרו את המיקום הנוכחי של המחשב בלייב. החברה הבטיחה כי זה יעשה בצריכה מאוד נמוכה לחבילות הגלישה ולחיי הסוללה וכן בצורה מוצפנת ואנונימית לחלוטין. תוכלו אף לנעול את המחשב מרחוק, כך שיהיה חסר שימוש לגנבים.

בטקס ממש לא ראוי: אפל נפרדה מהאייטונס

אפל הכריזה על מות תוכנת האייטונס, ובמקום זאת פיצלה אותה לשלוש אפליקציות נפרדות: אפל מיוזיק, אפל טיוי ואפליקציה נוספת לפודקסטים. אפליקציית האפל טיוי תתמוך בניגון של תכני 4K ב-HDR 10, דולבי וויז'ן וכן פורמט האודיו דולבי אטמוס. עוד כחלק מצמצום הפערים בין מכשירי האייפד למחשבי המק, אפל כעת הוסיפה את האפשרות להשתמש באייפדים כמסך נוסף למחשב באופן אלחוטי לחלוטין. כלומר, תוכלו להשתמש באייפד (וכן, גם העיפרון החכם) על מנת לעשות פעולות עם מחשבי המק, ממש כמו עם מסך נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully