וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אנדרואיד? הסמארטפון שלכם חשוף להשתלטות מרחוק

7.6.2019 / 6:00

גוגל מצאה 230 אפליקציות זדוניות שאם אחת מהן מותקנת בסמארטפון שלכם, ייתכן והאקרים יכולים להשתלט לכם על הסמארטפון מרחוק. ברשימת האפליקציות הזדוניות ניתן למצוא ערכות נושא, מקלדות שונות ותוכנות לסריקת מסמכים

הגנת סייבר. ShutterStock
האקרים יכולים להשתלט על הסמארטפון שלכם עם התוסף הזה./ShutterStock

גוגל מזהירה מפני 230 אפליקציות זדוניות שמצאה בחנות ואם אחת מהן מותקנת בסמארטפון שלכם, כדאי שתסירו אותה במהירות האפשרית. כמעט בכל כמה שבועות, גוגל מפרסמת רשימה של אפליקציות זדוניות שהיא מוחקת מהחנות, וזאת עקב הפצת פרסומות גם מחוץ לאפליקציה, הורדת תוכנות זדוניות וכן כאלו המאפשרות להאקרים להשתלט על המכשירים מרחוק. כעת גוגל חשפה כי הסירה מעל ל-200 אפליקציות לאחר שמצאה כי הן מפיצות בכוונה פרסומות קפוצות במסכי הנעילה של המשתמשים. הפרסומות הללו מוצגות תמיד, גם כשהאפליקציות לא בשימוש ובזמן שהטלפון נעול, כך שלעיתים המכשיר כולו הופך לבלתי שמיש.

עוד בנושא:

דונלד טראמפ הכריז מלחמה נגד וואווי, וגם אתם על הכוונת שלו
"עיצוב חדש לגמרי": כל השמועות על ה-Galaxy Note 10
שלכם ברשימה? אפל מעדכנת את רשימת האייפונים והאייפדים שלא יזכו לגרסה החדשה


התוסף BeiTaAd הוא למעשה זה שגורם למכשירים ניידים לקרוס מרוב פרסומות קופצות בעת התקנה של אחת מ-238 האפליקציות הכוללות אותו. התוסף התגלה על ידי חברת האבטחה Lookout והוא למעשה רק פיסת תוכנה המוסיפה תכונות ספציפיות לתוכניות מחשב או אפליקציות. החברה דיווחה על האפליקציות הזדוניות לגוגל והתוסף המסוכן מאז הוסר מחנות האפליקציות. עם זאת, על סמארטפונים רבים מותקנת גרסה ישנה של האפליקציה והיא עדיין יכולה להשפיע לרעה, כך שאם אחת מאפליקציות מותקנת אצלכם, כדאי מאוד שתסירו אותן.

גוגל פליי  google play. ShutterStock
גוגל פליי google play/ShutterStock

חברת האבטחה מעריכה כי היישומים הורדו כבר מעל ל-440 מיליון פעמים בסך הכל. רוב האפליקציות שנפגעו מהתוסף היו של חברת האינטרנט הסלולרי, CooTek, הידועה ביותר בעקבות ערכות נושא שלה למקלדת TouchPal. רוב האפליקציות ברשימה הן ערכות נושא למקלדות אנדרואיד, אולם חלק לא מבוטל מהרשימה כולל גם אפליקציות לסריקת מסמכים ואפליקציות כושר. בין האפליקציות ניתן למצוא את "TouchPal Keyboard Pro" ו-"Abs Workout", שהורדו מיליוני פעמים. את רשימת האפליקציות המלאה תוכלו למצוא כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully