וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסקאוט הישראלית חושפת: ממשלת ארה"ב משתמשת במצלמות אבטחה המיוצרות על ידי ממשלת סין

יוסי לוי

1.8.2019 / 7:00

טרם כניסת החרם האמריקאי לתוקפו, חברת אבטחת המידע הישראלית פורסקאוט מצאה יותר מ- 2,000 מכשירים מתוצרת Hikvision ו- Dahua הסיניות, כלפיהן נטען כי מעבר לליקויי האבטחה שנמצאו, הן מקושרות לממשלת סין

מצלמת אבטחה. ShutterStock
מצלמת אבטחה/ShutterStock

בעוד החשש בארצות הברית אודות השימוש בטכנולוגיה מתוצרת סין גובר, הרי שעל פי פרסום ב- Financial Times ביממה האחרונה - נראה כי לא כולם לוקחים את ההתראות של הממשל ברצינות - כולל הממשל בעצמו. חברת אבטחת המידע הישראלית פורסקאוט, שבין לקוחותיה נמצא גם משרד הההגנה האמריקאי, מפרסמת כי מצאה 1,740 מצלמות מעקב מתוצרת Hikvision ו- Dahua אשר מחוברות לרשתות ממשלתיות. החשש הוא כי מצלמות המעקב הסיניות עלולות להפוך לכלי נשק בידי גורמים עוינים המסונפים לממשל בבייג'ינג, עוד פירסמה החברה כי 659 מצלמות נוספות זוהו ברשת של סוכנות פדרלית אחרת, שזהותה לא נחשפה, לאחר שזו ביקשה מפורסקאוט לבצע סריקה של מערכותיה.

פורסקאוט פרסמה בחודשים האחרונים מספרים מחקרים החושפים את הסיכון שמהווים מכשירי IOT (מכשירים המחוברים לרשת האינטרנט, כמו חיישנים ועוד) שונים לאירגונים ומוסדות, וביניהם גם מצלמות אבטחה ומערכות בקרת וידאו. מעבר לחשש הבולט כי מצלמות האבטחה ינוצלו למטרות מעקב אחר מוסדות רגישים, הרי שגורם זדוני יכול לקבל באמצעותן גישה למערכות המיחשוב הנוספות בעסק ואף לנצלן לטובת ביצוע מתקפות סייבר כנגד צד שלישי דוגמת מתקפות מניעת שירות. ענקית האבטחה הישראלית, אשר הונפקה בארצות הברית לפני קרוב לשנתיים, מתגאה ביכולתה להעניק לארגונים שקיפות מלאה לגבי כלל המוצרים המחוברים לרשת בכל עת כמו גם מאפשרת לאותן החברות לנטר ולשלוט על הגישה לרשת של כל אותם המכשירים, לרבות ציוד IOT.

מצלמת אבטחה בעיר סן פרנסיסקו, 7 במאי 2019. AP
מצלמת אבטחה בסן פרנסיסקו/AP

החששות ממוצרי Hikvision ומקבילותיה אינם דבר חדש ומזכירים ברובם את החששות נגד הענקית הסינית Huawei. Hikvision, ש- 42 אחוזים מהבעלות עליה נמצאת בידי ממשלת סין, החלה למכור מצלמות מעקב לארצות הברית רק ב-2010, אבל עקפה את רוב המתחרים שלה במהירות ואף הפכה לספקית השנייה בגודלה עד שנת 2016. בשנים האחרונות פורסמו מספר תחקירים ברחבי העולם אודות כשלי אבטחה, כשרובם עסקו בליקויי האבטחה של החברות הללו ההופכות אותן לכמעט חדירות לגמרי.

השבוע ייכנס לתוקפו החרם הממשלתי האמריקאי על שימוש ממשלתי בציוד תקשורת ומעקב של החברות Hikvision, Dahua, Hytera ו- Huawei. החרם, חלק מחוק שעבר עוד בשנה שעברה (כשהוא יוצר בדרך סערה דיפלומטית) נוצר כתוצאה מהחשש כי טכנולוגיה מתוצרת סין עלולה להיות חדירה ולהפוך לנשק בידי גורמים עוינים כמו גם כתוצאה מהתדרדרות היחסים בין המדינות על רקע מלחמות הסחר בין המעצמות. במחקר שביצע ה- Financial Times, נמצא כי מצלמות Hikvision נותרו בשימוש במספר בסיסים וכוחות משטרה של ארה"ב, וחלקן אף נרכשו לאחר שהוכרז על החרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully