וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמה שהצליחה להפתיע: בדקנו את ה-LG G8s

30.7.2019 / 7:52

חברת LG השיקה את ה-G8s, גרסה מעודכנת למכשיר הדגל שהושק לפני פחות מחצי שנה. הסמארטפון מגיע נטול גימיקים (כמעט) ומביא בשורה במחיר ובמצלמה הנהדרת שהצליחה להפיק תמונות שהפתיעו אותנו. האם הוא שווה את הכסף? בדקנו

סמארטפון LG G8s. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ה-LG G8s/מערכת וואלה!, מייקי לוי

באיחור לא אופנתי, אך אופייני ל-LG, החברה השיקה בישראל את מכשיר הדגל G8s. כדי לפצות על האיחור, מדובר במכשיר שעבר עדכונים קלים מיום ההשקה שהתקיימה בתערוכת הסלולר העולמית, בפברואר האחרון. הפעם החברה בחרה לשים את הגימיקים בצד, כמעט את כולם, והתמקדה בעשיית סמארטפון שנראה כמו שצריך, ועובד בצורה מיטבית. אין כאן יכולות מודולריות או פיצ'רים מהפכניים אחרים, מלבד אפשרות לשליטה באמצעות מחוות ידיים מרוחקות. כלומר, ניתן לשלוט בפונקציות בסמארטפון, מבלי באמת לגעת בו. מלבד העיצוב והחומרה, ליבואנית LG בישראל יש בשורה: המחיר. מדובר במחיר הנמוך ביותר בכל העולם ביבוא רשמי. הטענה? ב-LG רוצים להחזיר את האהדה של הישראלים.

עיצוב

חברת LG נהגה בעבר לעצב סמארטפונים בצורה לא שגרתית. כך היו מכשירי ה-G עד הדגם הרביעי, וה-G5 שהביא "יכולות מודולוריות". החברה הקוריאנית שידעה הצלחות וכשלונות, חזרה לשמחתי למקור והתמקדה בעיצוב סטנדרטי ויוקרתי. הסמארטפון מגיע עם מעטפת אלוימיניום יוקרתית, גב זכוכית המצופה בזכוכית גורילה 6 נגד שברים ושריטות ומערך צילום אחורי שמכעט ואינו בולט. אין כאן בשורה עיצובית, או מסך קמור וזה נהדר: LG המשיכה את הקו ממכשיר הדגל הקודם, והתמקדה בעשיית סמארטפון אלגנטי, כמעט.

סמארטפון LG G8s. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ה-LG G8s/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מסך

אחת מנקודות החוזקה של LG זה המסך ויכולות המולטימדיה. לאורך השנים החברה שילבה פאנלים איכותיים שבאו לידי ביטוי באיכות תצוגה מרשימה, ולשמחתי ב-LG שמרו על היכולות הגבוהות גם ב-G8s. מכשיר הדגל החדש מגיע עם מסך בגודל 6.21 אינץ', מסוג G-OLED, הנחשב לאיכותי במיוחד ומגיע ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 5 ותמיכה בתקני הצבע HDR10 ו-DCI-P3. השמות המפוצצים עוזרים בעיקר בצפייה בנטפליקס, ומשפרים את הצפייה בצורה משמעותית. בשימוש יום - יומי, כמעט ולא ניתן להבחין בהבדל. המסך מספק צבעים נהדרים, חיים ובעיקר מספק תמונה חדה.

עוד המסך תומך באפשרות לכיול הגוונים והצבעים בהתאם לסביבה, טכנולוגיה שהגיעה ממכשירי האייפון וכעת מגיעה גם אל האנדרואיד הראשון. כשמפעילים את האפשרות ניתן להבחין בשינוי גווני המסך בהתאם לסביבה, חדר מואר, תאורת חוץ ועוד. המסך כמעט והיה מושלם אילולא המגרעת הגדולה שנמצאת בחלקו העליון. ב-LG שילבו חיישנים המזהים את היד שעליהם אפרט בהמשך, אך האם החיישנים האלו שתופסים שטח יחסית גדול מהמסך שווים את זה?

עוד בוואלה!

"הרצל לא חזה את איה נאפה": הרשת מגיבה לפרשת הצעירים בקפריסין

לכתבה המלאה
סמארטפון LG G8s. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ה-LG G8s/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 855 מהדור האחרון ו-6 גיגה זיכרון RAM, עם זיכרון פנימי של 128 גיגה ואפשרות להרחבה. מדובר בסמארטפון שמספק ביצועים נהדרים ומסוגל להריץ את כל התוכנות והמשחקים שיש במערכת ההפעלה אנדרואיד. עוד הוא תומך בתקן IP68 המספק הגנה מפני מים ואבק עד עומק של מטר וחצי למשך 30 דקות. שני דברים ב-G8s הצליחו לאכזב אותי: חברת LG שמה דגש על מולטימדיה, וזו אחת מהתכונות החזקות שלה. מסך איכותי ומעבד שמע מתקדם. בשונה מה-V40 ומכשירי הדגל האחרים, כאן אין מעבד שמע יעודי שמשפר את איכות השמע בהאזנה עם אוזניות. הדבר השני, זהו קורא טביעות האצבע שנמצא בגב הסמארטפון.

תוכנה

הממשק של ה-G8s נאמן למקור, לא של גוגל, אלא של LG. החברה עוד מימי ה-G1 מפתחת את מערכת האנדרואיד שלה ומביאה ממשק שאני מאוד מחבב. הוא פשוט, לטעמי פשוט מדי, אולם הוא עושה את העבודה בצורה טובה והצבעים של האייקונים, הרקעים של המסך והעיצוב הכללי, עושה חסד עם כיול הצבעים ומצליח לשקף את איכות המסך דרך הממשק. עם זאת, נראה כי הממשק דומה מאוד לגרסה הראשונה, כל כך דומה שקשה למצוא הבדלים וטבעי שנרצה לראות לאורך השנים אבולוציה והתפתחות. מדובר במערכת ההפעלה אנדרואיד 9 שמגיעה עם בינה מלאכותית שעוזרת למטב תמונות ומחוות באמצעות היד. מה זה אומר? ניתן לפתוח את הסמארטפון על ידי הצבת היד מעליו, לשלוט עם האצבעות כמו להגביר ולהנמיך את הווליום ועוד. ב-G8s נמצאת מגרעת גדולה יחסית, מכיוון שהחברה שילבה חיישנים רבים במיוחד עבור התוכנות האלו. זהו למשל גימיק שאפשר היה לוותר עליו, לצמצם את המגרעת הגדולה ולהתמקד בתכונות הבסיס: מסך, עיצוב, מצלמה וביצועים גבוהים. לא מצאתי פונקציונליות גבוהה בשליטה באמצעות מחוות הידיים, ועבורי מדובר בפיצ'ר מיותר לחלוטין. עם זאת, יש כאלו שעשויים למצוא את זה כיתרון לעומת הסמארטפונים האחרים, אך אני מתקשה למצוא כאלו.

מצלמה

חברת LG הייתה בין הראשונות שששילבו שני חיישני צילום: הראשון עם עדשה בזווית רחבה והשני לצילומים רגילים. לאורך השנים החברה ויתרה על חיישן עם עדשה בזווית רחבה והחזירה אותו חלילה. ב-G8s ניתן למצוא שלוש חיישנים אחוריים: שלושה חיישנים: שניים של 12 מגה פיקסל, כשהראשי עם מפתח צמצם F/1.8 ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון, מה שעשוי לעזור בפירוט גבוה של התמונות, החיישן השני של 12 מגה פיקסל שנועד עבור זום אופטי של פי שניים, והשלישי של 13 מגה פיקסל עם עדשה בזווית רחבה. אתחיל מזה שהופתעתי לחלוטין מיכולות הצילום של מכשיר הדגל החדש. לטעמי LG מעולם לא הייתה מתקדמת או מובילה בתחום הצילום, היא הייתה שחקן משני ולא הצליחה להביא סמארטפונים עם איכויות צילום כמו של סמסונג או וואווי. עם זאת, ה-G8s גרם לי לחשוב שוב כשלקחתי אותו לסבב צילום בחושך.

צולם ב-LG G8s. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם ב-LG G8s/מערכת וואלה!, מייקי לוי

המצב צילום הרגיל יספק תמונות חשוכות במיוחד, אך ברגע שמעבירים לצילום ב-AI (בינה מלאכותית), התמונות יוצאות מאורות להפליא, בזמן שאין צורך להמתין שהסמארטפון יצלם את התמונה שוב - ושוב, יחבר אותן ואחר כך יציג תמונה מגומרת שנראית טוב. לחיצה אחת ללא המתנה סיפקה תמונות שהפתיעו אותי באיכותן. הן היו מוארות ויחסית ברורות בהתחשב בזה שמדובר בחושך מוחלט, כשהתאורה היחידה היא השמיים. גם בתנאי תאורה רגילים המצלמה סיפקה תמונות נהדרות עם פירוט גבוה ושמירה על הצבעים. כאמור, אפשר למצוא כאן צילום בזווית רחבה, זום אופטי של פי שניים וצילום רגיל.

צולם ב-LG G8s. מייקי לוי, מערכת וואלה!
צולם ב-LG G8s/מערכת וואלה!, מייקי לוי

בחזית המכשיר נמצאת מצלמת 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/1.9 ופיקסלים בגודל 1.12 מיקרון ופוקוס אוטומטי. כאן כבר מדובר ביכולות צילום קצת יותר נמוכות, אך אני לא מופתע כי מדובר בעקב אכילס של יצרניות האנדרואיד, ומסיבה לא ברורה, טרם מצאתי מצלמה קדמית שהצליחה לספק אותי.

סיכום

ב-LG צריכים להיזכר מדוע ה-G2, ה-G3 וה-G4 הפכו ללהיטי מכירות. זו הייתה הפשטות וההצטיינות בכל קטגוריה, כשחיי הסוללה בלטו בצורה משמעותית. אם רק ב-LG יניחו את התכונות המיותרות בצד, את אלו שלא באמת הכרחיים ולא משנים את חיינו, ויתמקדו בעשייה של סמארטפונים מתקדמים ואיכותיים, ייתכן והיא תצליח לשחזר את השנים שבהן שלטה בשוק הסמארטפונים בישראל. ה-G8s נמכר בישראל ביבוא רשמי על ידי רונלייט במחיר הנמוך ביותר בעולם, 2,700 שקלים בלבד. הוא מצטיין בלא מעט קטגוריות כמו המסך, הצילום והחומרה, ובמחיר הזה הוא בהחלט משתלם עבור הקטגוריה שבה הוא נמצא. כשמכשירי הדגל של סמסונג וואווי חוצים את ה-3,000 שקלים, ומכשירי האייפון נושקים לאזור מחיר של 5,000 שקלים, נראה כי ה-G8s ממוקם היטב, במחיר משתלם ונותן תמורה מצויינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully