וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד: פייסבוק חשפה כלי שיכול לקרוא את המחשבות שלכם

2.8.2019 / 6:25

כאילו שהיא לא עושה את זה גם ככה: פייסבוק חשפה כי היא עובדת על כלי שיוכל לקרוא את המחשבות בצורה בלתי פולשנית. לא ברור מתי הכלי החדש יושק, אך נראה כי קיימת עוד עבודה רבה עד שיהיה מושלם. הרצון של פייסבוק לקרוא את המחשבות שלנו, צריך לעורר בהלה

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
האם פייסבוק יוכלו בקרוב לקרוא את המחשבות שלכם? מארק צוקרברג/GettyImages

כאילו שהרשת לא נתנה לנו מספיק סיבות לפחד לפרטיות שלנו; פייסבוק חשפה את "מחשב קורא המחשבות" החדש שיוכל לדעת בדיוק על אילו מילים אתם חושבים. שמעתם נכון, הרשת החברתית הגדולה בעולם הודיעה כי היא עובדת על מחשב חדש, שיוכל לקרוא את המחשבות של המשתמשים בו בצורה לא פולשנית. לפני מספר ימים, המדענים הבכירים במעבדת פייסבוק פרסמו את תוצאות המחקר האחרון שלהם, בו הכניסו אלקטרודות למוחם של המשתתפים, על מנת לייצר ולפענח במהירות מילים וביטויים שלמים עליהם המשתתפים חשבו. צוות המחקר מאוניברסיטת קליפורניה, שבסן פרנסיסקו, ערך את הניסוי על ידי הכנסת שתלים פולשניים מאוד לחולים שהיו מוכנים לעבור ניתוח נוירוכירורגי.

לאחר הצטרפותם לניסוי, המטופלים נאלצו להאזין לשאלות מרובות בחירה ולהקליט את התשובות שלהם בקול רם, בזמן שהאלקטרודות תיעדו את הפעילות המוחית באזור הקשור לדיבור. כך יכלו החוקרים לראות קשרים בין המילים לתבניות שתועדו בזמן הפעילות המוחית. המערכת הצליחה לנבא מתי מעובדת שאלה, מתי השאלה נענתה והתוכן של שני האירועים ברמת דיוק שנעה בין 61 ל-76 אחוזים. אדוארד צ'אנג, מחבר המחקר הראשי ופרופסור לנוירוכירורגיה באוניברסיטת קליפורניה, אמר: "כאן אנו מראים את הערך בפענוח שני הצדדים של השיחה - הן השאלות שמישהו שומע והן מה שהצד השני עונה בתגובה".

מכשיר קריאת המחשבות החדש של פייסבוק. פייסבוק, אתר רשמי
מכשיר קריאת המחשבות החדש של פייסבוק/אתר רשמי, פייסבוק

רמת הדיוק אולם נשמעת נמוכה, אך בהשוואה לרמת הדיוק של ניחוש מושכל, מדובר בשיפור משמעותי. ולמרות שהיא נשמעת נמוכה, פייסבוק ממשיכה לפתח את מערכת ההקלדה החלומית שלה, שכן אפילו צ'אנג ציין כי הטכנולוגיה שבה השתמשו בניסוי האחרון הכירה רק בכמות מוגבלת של מילים, מאחר שהמשתתפים נשאלו רק תשע שאלות הכוללות בסך הכל 24 אפשרויות תשובה. כנראה לא תופתעו לשמוע שזה אינו הפרויקט היחיד עליו פייסבוק חשבו, הקשור לעולם קריאת המחשבות. ב-2017 פייסבוק הציעה כובע קריאת מחשבות שיאפשר לאנשים להקליד 100 מילים בדקה רק באמצעות המחשבה שלהם, ואף עבדה על אוזניות שקוראות פעילות מוחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully