וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: המשטרה חוקרת הצתת דלת ביתו של עיתונאי ספורט מפורסם

במשטרה חוקרים מדוע הוצתה דלת הבית של העיתונאי, ארבעה חשודים נחקרו. על פי טענות בטלגרם, מדובר בפעולת תגמול כנגד בנו בשל פעילות לא חוקית. הבן: "יש נגדי שיימינג שקרי, חשפתי זהויות סוחרים והם חוששים לחופש שלהם. אני הקורבן פה"

שדה לגידול מריחואנה בפאתי מונטיבידאו, אורוגוואי, 19 ביולי 2017. רויטרס
א' הואשם בתרמית בטלגרם, ודלת בית הוריו הוצתה כנקמה./רויטרס

בחודשים האחרונים נפתחו קבוצות בפלטפורמת טלגרם, בהן מאשימים משתמשים את א', בנו של עיתונאי ספורט בכיר, בכך שביצע שלל תרמיות ועקיצות כנגד סוחרי סמים. לאחרונה אף פורסמו סרטונים בהם שורפים את דלת הדירה של הוריו ובמקרה נוסף נכנסים אליה וגונבים דרכון. הדיווח מתבסס על תכתובות, תמונות וסרטונים שונים בטלגרם.

במשטרה פתחו בחקירה בעקבות הגשת תלונה של המשפחה על ההצתה. גורמים במשטרה אישרו כי מדובר, ככל הנראה, בסכסוך עם אנשים מסוימים על רקע קבוצה של סחר בסמים בטלגרם, ועל פי גורמים נראה שהיו מספר מקרים שבהם ניסו להצית להם את הדלת. תחנת פתח תקווה חקרה ארבעה אנשים בחשד למעורבות בהצתה והנושא עדיין בחקירה. א' לא נעצר, אך התבקש לבוא לתת עדות לגבי מה שקרה. הוא לא משתף פעולה.

הרקע למעשה הוא האשמות של משתמשי טלגרם בכך שא' רימה, לכאורה, סוחרים באפליקציה. תרמיות בטלגרם נחשבות לנפוצות בתחום סחר הסמים, כשהסוחרים והלקוחות מדווחים על תרמיות דו-צדדיות ואפילו בין הסוחרים עצמם, אך חלק מהמשתמשים מגדירים את א' כ"גדול העוקצים בטלגרם".

צילום מסך טלגרם - מעידים על עקיצות הסמים של א'. צילום מסך
נפתחו ערוצים בטלגרם המזהירים משתמשים מדפוס הפעולה של א'./צילום מסך

בקבוצות שנפתחו מתוארים מספר דפוסי פעולה שמאפיינים לטענת המשתמשים את א'. הדפוס הנפוץ ביותר הוא זה שבו, לטענתם, א' פונה לסוחרי סמים ומציע כי יפתח עבורם קבוצות שיהוו פלטפורמה למסחר בקנאביס וסמים אחרים. בשלב הבא, הם טוענים, הוא הסביר כי באמצעות תוכנה הוא מגדיל את החברים בקבוצה, כשהוא מוסיף משתמשים פיקטיביים, מתוך מטרה ליצור מראית עין כאילו ביסס עבורם תשתית משמעותית של לקוחות. הכסף עבור פעילותו נמסר מראש, וכאשר הם מגלים כי נעקצו, לדבריהם הוא מסרב להשיב להם התמורה שקיבל, חוסם את הגישה לקבוצות ולמעשה מסלק את הסוחרים מהן. עוד נכתב כי היו מקרים בהם ניצל את הרשאתו כמנהל ולאחר שסילק את הבחור ששילם לו עבורה, הוא שינה את שמה והמשיך להפעילה באופן עצמאי.

"מדובר בבחור שעשה קצת סמים, אכל סרט רע והתחיל לעקוץ את כל עם ישראל", נכתב באחת ההודעות, "הוא פונה לסוחרים תמימים, מציע להם בלשון מפולפלת בניית קבוצה/ערוץ שיהיה החנות הפרטית של אותו סוחר שפנה אליו. דרך תוכנה מסוימת הוא מכניס לערוצים שאותם הוא בוחר משתמשים מזויפים, מבקש כסף מראש - ונעלם". אותו גולש הוסיף: "בתור לקוח תמים שכבר מת לעשן ירוק איכותי ולא חשאב וכל מיני סוגי עלים שונים, אתה נכנס לקבוצה שמכילה 50,000 איש ואז אתה מבין לבד שכנראה הם לא טועים. בפועל, המציאות מכה בנו פעם אחר פעם".

משתמש אחר כתב: "הוא נוכל רציני, גם אני נפלתי איתו". אחר הוסיף: "הוא עקץ לי 5,700 שקל. להזהיר את הסטלנים שלנו. זה בן אדם חסר כבוד רודף אחרי כסף ועקיצות". הטענות ממשיכות לעלות ועמן גם ניבולי פה כנגד א'.

צילום מסך טלגרם - מעידים על עקיצות הסמים של א'. צילום מסך
גם משתמשים העידו על התרמית בקבוצות בטלגרם./צילום מסך

המשתמשים שהתקשו לאתר את א' החליטו לפגוע בו בדרכים אחרות. פרטי המגורים של הוריו פורסמו בקבוצות טלגרם, לרבות צילומים של אחותו, ולפני מספר חודשים הועלה סרטון לקבוצות בו נראה בחור מגיע עם בקבוק לבניין בו מתגוררים הוריו ומצית את דלת ביתם. לאחרונה אף הועלה סרטון בו רואים בחור מגיע עם סכין, נכנס לבית של ההורים, סוקר את החדרים ובשלב מסוים מאתר דרכון שמונח על השולחן ולוקח אותו. העיתונאי ובנו הסירו את חשבון הפייסבוק, ככל הנראה על רקע הפגיעה וההטרדות.

א' בתגובה: "לא עקצתי אפילו אגורה"

א' מסר בתגובה לידיעה: "כל מה שרשום באינטרנט זה שקר וכזב, מעולם לא עקצתי ואפילו לא אגורה. אם כבר אני הקורבן פה. חשפתי את זהויות הסוחרים, ומכיוון שהם חוששים לחופש שלהם, הם מפיצים שיימינג שקרי בכל רחבי התוכנה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully