וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יאפשר לראות את היקום כפי שלא נראה עד כה": מכון ויצמן מודיע על פיתוח לווין חדשני

לא רק סטארט - אפ ניישן אלא גם מעצמת חלל: מכון ויצמן למדע הודיע הבוקר (שני) על פיתוחו של הלווין Ultrasat שישוגר ב-2023 ויאפשר לראות את היקום כפי שלא נראה עד כה. "תכונות אלה יסייעו לנו להשיב על כמה מהשאלות הגדולות באסטרופיזיקה", אמר פרופסור אלי וקסמן

תמונת חלל. ShutterStock
מכון ויצמן מודיע על פיתוח לווין חדשני./ShutterStock

ימים ספורים אחרי השיגור המוצלח של עמוס 17 מבית חלל תקשורת, מכון ויצמן למדע וסוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה הודיעו על פיתוחו של לוויין ישראלי חדשני. הלווין ישא טלסקופ חלל ייחודי, יחקור ויתעד כוכבים מתנגשים ומתפוצצים וחורים שחורים. מדובר על לוויין מחקר חדשני במשקל של כ-160 קילוגרם, שעתיד להיבנות בישראל במהלך הארבע שנים הקרובות. הלווין המכונה Ultrasat ישוגר לחלל ב-2023 כשעל גביו טלסקופ חלל שיאפשר לראות את היקום כפי שלא נראה עד כה. "תכונות אלה יסייעו לנו להשיב על כמה מהשאלות הגדולות באסטרופיזיקה, הדרך שבה חורים שחורים סופר-מסיביים משפיעים על סביבתם, כיצד מתפוצצים כוכבים, מהם מקורות היסודות הכבדים ביקום, מהם המאפיינים של כוכבים אשר הפלנטות סביבם עשויות לאכלס חיים ושאלות נוספות", אומר המדען הראשי של ULTRASAT, פרופסור אלי וקסמן מהמחלקה לפיסיקה של חלקיקים ואסטרופיסיקה במכון ויצמן למדע.

בניית הלווין תעשה בשיתוף של מרכז המחקר הגרמני DESY שהבטיח את תמיכתו והשתתפותו בבניית הלווין. עוד מסרו במכון ויצמן כי מתנהל משא ומתן עם סוכנויות חלל בין לאומיות נוספות, שישתתפו בפרויקט שעלותו המשוערת צפוייה להגיע לכ-70 מיליון דולר, החל מארבע שנות התכנון, בנייה ושיגור. "הלוויין שיבנה על ידי התעשיות הישראליות, יעמיד את ישראל - ואת המדענים והמהנדסים הישראלים - בחזית התנופה העולמית לחקר החלל באמצעות לוויינים קטנים במחיר סביר", אומרים מנהל סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, אבי בלסברגר, ויו"ר הסוכנות, פרופ' יצחק בן ישראל. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, מוסיף: "מדינה קטנה - ולוויין קטן - יכולים להביא לתוצאות גדולות ולחשוף את צפונות החלל החיצון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully