וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הכרזת ה-Galaxy Note 10: חמישה דברים שסמסונג לא דיברה עליהם

9.8.2019 / 7:49

סמסונג הכריזה על ה-Note 10 באירוע חגיגי שהיה קצר מהרגיל ונמשך שעה אחת בלבד, אלא שבמהלכו החברה בחרה שלא להתייחס לכמה נושאים חשובים: שקע האוזניות, המכשיר המתקפל ועוד. הנה כל מה שאתם חייבים לדעת על ההשקה של ה-Note 10

גלקסי נוט 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
אין שקע אוזניות, לא ברור האם יתמוך במשקפי מציאות מדומה ומה עלה בגורלו של ה-Fold./מערכת וואלה!, מייקי לוי

חברת סמסונג הכריזה לפני יומיים (רביעי) על ה-Galaxy Note 10 ולראשונה גם על ה-Note 10 פלוס. האירוע התקיים בניו יורק, באולם הברקליז, ממש היכן שקבוצת ברוקלין מתאמנת ומארחת במשחקי ה-NBA. האולם הגדול מלמד על חשיבות האירוע ועל ההשקעה העצומה של סמסונג: לא מדובר בעוד השקה, מדובר בסמארטפון שלא נופל ממכשיר הדגל ובסמסונג רוצים לעשות מסביבו רעש בהתאם. בעבר דווח כי סמסונג עשויה לגנוז את הסדרה בעקבות חוסר כדאיות כלכלית ומכירות נמוכות, אלא שנראה שסדרת ה-Note 9 עלתה על הציפיות והצליחה להשאיר את ה-Note לשנה נוספת, או לגנוז את תוכנית ביטול הסמארטפון אם הייתה כזאת. הנה כמה דברים שסמסונג לא ציינה באירוע, אבל שווים התייחסות.

עוד בנושא:

לא שומעים: ה-Note 10 יגיע ללא שקע אוזניות

כדי לעבור את האירוע בשקט יחסי, חברת סמסונג לא טרחה לציין על כך שהורידה את שקע האוזניות ואולי גם לציין מדוע עשתה זאת, אך התשובה ברורה. סמסונג הלכה אחרי אפל, וואווי, שיאומי וחברות נוספות, והסירה את שקע האוזניות מסדרת ה-Note 10 וה-Note 10 פלוס. הבחירה של סמסונג מרמזת על כך שהחברה עשויה להיפרד משקע האוזניות גם ב-Galaxy S11, מכשיר הדגל. ההסרה שבוצעה בהשקה של ה-Note, תהיה נחיתה רכה ואולי גם גילוי כוונות למה שעתיד להיות בשאר מכשירי החברה.

גלקסי נוט 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
תכינו את המתאמים: סמסונג נפרדה מהשקע אוזניות./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סוף סוף: סמסונג נפרדה מהכפתור שמיועד לעוזרת הקולית

העוזרת הקולית "ביקסבי" הוכרזה לפני מספר שנים ומאז עברה שיפורים ושינויים שעדיין לא הפכו אותה למתחרה ראויה בעוזרת הקולית "אלקסה" של אמזון או של גוגל. לאורך השנים ניסתה סמסונג להפוך את העוזרת לפופולרית, כשהיא הוסיפה אותה בצורה גסה בתוך הממשק ואף הוסיפה כפתור ייעודי לכך. הצרכנים בישראל ומדינות רבות בשאר העולם, לא נהנו מתמיכה של העוזרת הקולית בשפה המקומית וכך למעשה "סבלו" מאותו כפתור חסר שימוש. אפילו דוברי האנגלית העדיפו את אלקסה או העוזרת של גוגל, ורצו לוותר על ביקסבי. שינוי מתבקש וחשוב: סמסונג ביטלה את הכפתור הייעודי לעוזרת הקולית, וכך יצרה סמארטפון שמגיע עם שלושה כפתורים מתבקשים: עוצמת השמע: למעלה - למטה, וכפתור כיבוי והדלקה. באירוע שהתקיים בשנה שעברה, הדגישה סמסונג לאורך כמעט כל האירוע את העוזרת הקולית, כשהפעם היא אפילו לא הזכירה אותה פעם אחת. האם סמסונג תבטל את הפרויקט? כנראה שלא, אך אני שמח לראות שסוף סוף החברה הקשיבה לצרכנים שהתחננו להסיר את הכפתור המעיק והמיותר.

גלקסי נוט 10. מייקי לוי, מערכת וואלה!
סוף סוף: הסירה את שקע האוזניות./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אז מה קורה עם ה-Galaxy Fold?

הוא הוצג לראשונה בחודש אוקטובר, במהלך כנס המפתחים שהתקיים באוקטובר בשנה שעברה. הוא הושק בפברואר לצד ה-Galaxy S10, אך עד השקתו בחודש מאי, אף עיתונאי לא תיעד ושיתף את החוויות עם ה-Galaxy Fold, עד שהגיעו יחידות לסוקרים ראשונים. היחידות האלו התגלו מאוד מהר ככישלון, שאף גרם לסמסונג לעצור את ההשקה ולבצע בנייה מחודשת וחיזוק של מבנה ה-Fold. לאורך האירוע החברה לא הזכירה ולא ציינה פרט אחד אודותיו, במיוחד כשמדובר בהשקה בארצות הברית, קהל הבית של ה-Fold. אז מתי הוא יושק? ככל הנראה בספטמבר הקרוב, אך היה ראוי אם בסמסונג היו מתייחסים לסמארטפון המתקפל.

הסמארטפון המתקפל של סמסונג. עמית לגו, מערכת וואלה!
מתי נראה אותו בישראל?/מערכת וואלה!, עמית לגו

פלטפורמת ה-DeX שמדמה מחשב, תתאים מעתה גם למחשבי המק

פלטפורמת ה-DeX מאפשרת ל-Note להתנהג כמו מחשב: באמצעות חיבור למסך מחשב, ניתן להפוך אותו למחשב בסיסי ולהפעיל אפליקציות על מסך מלא כמו וורד או אקסל. מעתה ה-Note תומך גם במחשבי המק והווינדוס, כך שניתן יהיה לשקף את הסמארטפון בתוך המחשב. בסמסונג מסבירים כי הפתרון יעזור לצרכנים לבצע ריבוי משימות אידיאלי ונוח במיוחד. ניתן יהיה לשלוט על הסמארטפון באמצעות העכבר והמקלדת של המחשב, בצורה חלקה לגמרי. עוד במיקרוסופט ציינו כי המחשבים יתמכו באפשרות לענות לשיחות דרך המחשב, אך טרם ציינו מתי התכונה תהיה זמינה.

האם פרויקט ה-VR של סמסונג נעצר?

סמסונג הייתה חלוצה בעולם המציאות מדומה בסמארטפונים, והייתה החברה הראשונה שאפשרה לקחת את הגלקסי S7 ולהשתמש בו כמסך למשקפי מציאות מדומה. מאז השיקה כמה משקפיים, כשכעת בעולם טוענים כי ה-Note 10 לא יתמוך במשקפיים מהדור הקודם, ונראה כי לא צפוי לצאת דור חדש של משקפי מציאות מדומה. בסמסונג ניסו לקדם את הפרויקט המציאות המדומה בצורה אגרסיבית, כשהחברה קיימה פעילויות מסביב לעולם, אך הצרכנים לא ראו יתרון או צורך אמיתי במשקפיים, ולא מיהרו לרכוש אותם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם השמועות נכונות וה-Note 10 לא יתמוך במשקפי המציאות המדומה?/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סמסונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully