וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנה חיים? בדקנו את האפל Watch עם הדור הרביעי

12.8.2019 / 12:30

באיחור ממש לא אופנתי, השיקו פלאפון ופרטנר את התמיכה בטכנולוגיית E-sim שנמצאת בסמארטפונים ושעונים חכמים, ולמעשה מאפשרת להתחבר לרשת הסלולרית ללא כרטיס סים פיזי. בדקנו את השעון של אפל שתכף חוגג שנה. האם סוף סוף אפשר להשאיר את האייפון בבית?

Apple Watch השעון החכם של אפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
סוף - סוף, הטכנולוגייה מגיעה גם לישראל./מערכת וואלה!, מייקי לוי

באיחור לא אופנתי בכלל, טכנולוגיית ה-E-Sim (סים מוטמע) מגיעה לישראל, "הסטארט-אפ ניישן". הטכנולוגיה שהייתה זמינה בארצות הברית ומדינות נוספות, מאפשרת להיפטר מהסים הפיזי שנמצא בסמארטפון. חברת פלאפון ופרטנר היחידות שמציעות את הטכנולוגיה, ובמקביל להשקתה, הן גם משיקות את התמיכה בשעוני הדור הרביעי של אפל. הטכנולוגיה מאפשרת בתיאוריה להשאיר את הסמארטפון בבית, ולהמשיך להיות מחוברים באמצעות השעון. הטכנולוגיה "החדשה" - ישנה חייבה אותי לבדוק שוב את השעון של אפל והפעם בגרסת הדור הרביעי. האם מדובר בטכנולוגיה משנת חיים, כזאת שעוזרת לשימוש השוטף או משהו שאפשר לוותר עליו? בדקתי.

את השעון של אפל קיבלתי מחברת אידיגיטל, היבואנית המורשית של אפל בישראל. השעון שהגיע לבדיקה הינו ה-40 מילימטר ויש לו גם מחיר: 2,599 שקלים או 2,221 שקלים אם אתם באילת. למי שחשוב מסך גדול יותר, אידיגיטל ורשתות אחרות מציעות את דגם ה-44 מילימטר עם היכולות הסלולריות. עם זאת, מדובר בתג מחיר לא זול, כשבמקום שעון אחד ניתן לרכוש שלושה עד ארבעה סמארטפונים ביניים. הדור הרביעי של השעון מביא שיפורים ניכרים בחיי הסוללה, איכות המסך ובעיקר יכולת האק"ג שנעולה בישראל וזמינה רק בארצות הברית בשלב זה. לא מדובר בשינויים דרמטיים כמצופה, אך בהחלט שינויים מתבקשים, לרבות העיצוב שהשתנה מעט. זהו לא מוצר מותרות, והוא שמור למעריצי אפל השרופים, או לאנשים עמידים.

חיבור תמידי לרשת הסלולרית

השעון הושק בספטמבר 2018, ולמעשה בעוד פחות מחודש הוא יחגוג שנה, כך שלא מדובר בשעון חדש. עם זאת, כן מדובר בטכנולוגיה חדשה בישראל שבה אתמקד. תהליך ההתחברות מתבצע לכאורה בפשטות. לשמחתי הרשת הסלולרית שאליה אני מנוי, תומכת בטכנולוגיית E-Sim, אך נראה שאלו הנציגים שעדיין בה לא תומכים לגמרי. לא יכולתי לבצע את החיבור הפשוט והמהיר דרך האפליקציה, וזאת מאחר והייתי מנוי לסים כפול. נאלצתי להתקשר למוקד, להסיר אותו ואז קיבלתי הוראות משונות מהנציג: "אפס את השעון ורק אז תבצע הגדרה מחדש", תהיתי בקול רם מדוע צריך לאפס את השעון ואיך זה בדיוק קשור, אך הקשבתי לנציג והעדפתי למלא את ההוראות. אחרי שהאיפוס הסתיים בהצלחה, הנציג ביקש ממני "לשחזר מגיבוי" את כל התוכן של השעון. מדוע איפסתי אותו מלכתחילה תהיתי בפני הנציג, ואז הבנתי שהוא ככל הנראה מקריא ממדריך, כשהוא בכלל לא עבר את ההדרכה הנדרשת.

עוד בוואלה!

העדכון החדש של ווטסאפ יציע את התכונה שתמיד רצינו באינסטגרם

לכתבה המלאה
Apple Watch השעון החכם של אפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עוצמת קליטה מפתיעה./מערכת וואלה!, מייקי לוי

אחרי החוויה הלא כל כך חיובית ומוצלחת עם הנציג, החיבור של השעון אל הדור הרביעי עבד בהצלחה. בשעה טובה ומוצלחת, היה אפשר להשאיר את האייפון בבית ולצאת להסתובב עם השעון בלבד. האם המשימה עברה בהצלחה? אז נתחיל עם המשימה הפסיכולוגית: לא פשוט להשאיר את האייפון בבית, זה נוגד את כל האינסטינקטים. הרי ביום - יום אני משתדל שלא לשכוח אותו בשום מקום, ואז מגיע השעון שמאלץ אותי לבדוק: איך זה להסתדר בלי האייפון. מהרגע שבוצע החיבור אל הרשת הסלולרית, לא צריך לעשות דבר ורק לתת לשעון לעבוד. הסנכרון עם הרשת הסלולרית עבד באופן חלק, והדבר היחיד שהפריע לי הוא שאין חיווי לקליטה, אך מנגד נראה שהייתה קליטה כמעט ובכל מקום. ההתראות ממשיכות לזרום אל השעון גם כשהאייפון בבית, וגם השיחות מגיעות ללא דיליי. למעשה, ניתן לבצע שיחות או מהאוזניות או דרך הרמקול והמיקרופון של השעון, האופציה שפחות התחברתי אליה.

לסגוד למערכת ההפעלה של אפל

בין אם אתם שונאי אפל או בין אתם חובבי אפל, אי אפשר שלא להודות בכך שסביבת העבודה של אפל עובדת בסנכרון מושלם ופנומנלי זה עם זה: האייפון עם המחשבים שדרכם ניתן לבצע שיחות, לרבות לענות לשיחות שמתקבלות באייפון, השעון עם האייפון וכך גם ה-AirPods, האוזניות האלחוטיות של אפל שמבצעות סנכרון אוטומטי אל השעון, הכל בזכות ההגדרה הראשונית עם האייפון. כך לדוגמה, ניתן לצאת לריצה עם השעון ולהתחבר אל השעון עם האוזניות בשניות בודדות. עם זאת ישנו חסרון בולט: אפליקציות רבות כמו ספוטיפיי לא עובדת בצורה מלאה עם השעון, ולא ניתן להוריד אל השעון מוזיקה, אלא רק דרך שירות הסטרימינג של אפל. כך אם תרצו לרוץ, תהיו חייבים לעבור דרך שירות המוזיקה של אפל ולא דרך ספוטיפיי שלדעתי עדיפה ונוחה יותר. אך השעות הבודדות שהסתובבתי עם השעון ללא האייפון הביאו אותי למסקנה הברורה: לא מדובר בתחליף לאייפון, אלא למוצר שניתן להתנתק באמצעותו לשעה - שעתיים ועדיין להמשיך להיות מחוברים לעולם החיצון. אם אתם אנשים שחשובה להם הזמינות, הרי מדובר במוצר נהדר.

Apple Watch השעון החכם של אפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
רוצים להאזין למוזיקה ולהשאיר את הסמארטפון בבית? תהיו חייבים להשתמש בשירות הסטרימינג של אפל./מערכת וואלה!, מייקי לוי

סירי מבצעת תפקיד חשוב במערכת ההפעלה של השעון, במיוחד כשמדובר בדור הרביעי שמאפשר ביצוע שיחות. במקום להקיש את המספרים או לחפש באיטיות את איש הקשר, תוכלו לבקש מסירי לבצע את השיחה לאיש הקשר הרלוונטי ולחסוך זמן. סירי השתדרגה מאוד בשנים האחרונות, וכך גם הזיהוי שלה שהוא מדוייק להפליא. מדובר במוצר עם מערכת הפעלה נהדרת וקשה למצוא חסרונות מלבד זה שהשעון עדיין לא מריץ את חלק מהאפליקציות באופן עצמאי, אך החסרון האמיתי מתבטא בחומרה: חיי הסוללה. חיי הסוללה של השעון עומדים על יום אחד בלבד, ואם תעבירו אותו לרטט ותבטלו את ההתראות הקוליות, תוכלו לקבל עוד חצי יום של שימוש ממוצע, או יום שלם אינטנסיבי.

השעון מהדור הרביעי לא זול ומחירו מתקרב לאייפון חדש. עם זאת הוא מביא יכולות מעניינות, כאלו שיכולות להיות רלוונטיות בעיקר לאנשים שלא יכולים להתנתק מהסמארטפון ורוצים לצאת לכמה שעות בודדות מהבית, ועדיין להיות זמינים ולענות לשיחות. אם אינכם אנשים שחייבים זמינות תמידית, תמצאו את השעון כלא רלוונטי ובמקומו תוכלו לחסוך ולקנות את השעון בתצורה הרגילה. עוד הוא תומך רק באייפון, כך שאם אתם משתמשים באנדרואיד והגעתם עד לכאן, אז צר לנו לאכזב אתכם: השעון פשוט לא תומך באנדרואיד ואפל לא ממהרת להוסיף תמיכה באנדרואיד. הוא זמין לרכישה במחיר של 2,599 שקלים מרשת החנויות אידיגיטל.

שעון של אפל. מייקי לוי, מערכת וואלה!
שעון 40 מ"מ: מתאים בעיקר לידיים קטנות./מערכת וואלה!, מייקי לוי

הבשורה האמיתית כאן היא למעשה הטכנולוגיה שמגיעה לישראל באיחור ממש לא אופנתי. ניתן למצוא שעונים אחרים שתומכים בטכנולוגיה כמו של סמסונג שטרם הגיע לישראל, אך הוא צפוי להגיע בהמשך השנה. המחיר של סמסונג והשעונים האחרים יהיה זול משמעותית, וככל הנראה הם גם יתמכו באייפון. בשורה משמעותית עוד יותר היא שבקרוב ניתן יהיה לעבור בין חברות הסלולר בכמה לחיצות כפתור, מבלי להמתין לכרטיס הסים שיגיע בדואר. זה לא יקרה בתוך כמה שבועות, שכן החברות הסלולריות (פלאפון ופרטנר), עדיין לומדות את הטכנולוגיה ולא ימהרו להפוך את הטכנולוגיה שיכולה "להרוג אותן" או להפוך את השוק לתחרותי יותר מהיום. אך נראה כי מדובר במהלך מתבקש שככל הנראה יגיע בשנים הקרובות מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully