וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נלחמת בסרטונים שמדאיגים את העולם והסלבס

26.9.2019 / 7:56

סרטוני הדיפ פייק הפכו לדאגה עולמית ולא רחוק היום שבו תחל מלחמה בגלל הסרטונים הללו. למעשה, מדובר בשיטת עריכה העושה שימוש בבינה מלאכותית ולמידת מכונה, ומאפשרת לשתול פנים חדשות בסרטון קיים. כעת נראה כי גוגל מתכוונת להילחם בסרטוני הדיפ פייק, באמצעות דיפ פייק

ארנולד שוורצנגר על הפנים של ביל היידר. צילום מסך
זה לא באמת ארנולד שוורצנגר/צילום מסך

לנצח את הדיפ - פייק עם דיפ - פייק: תופעת הדיפ - פייק עולה שלב, ומדובר בסרטונים ערוכים היטב, שבהם לוקחים העורכים סרטונים קיימים, ומשתילים פרצופים חדשים. באמצעות מניפולציה קצרה, ניתן לדמות את הפנים החדשות כאילו הן אומרות כל דבר שהעורך חפץ בו. כעת מדווח כי גוגל הולכת להילחם בתופעת הדיפ פייק, עם דיפ פייק. החברה האמריקנית, שאחראית לאתר שיתוף הסרטונים הגדול ביותר בעולם, יוטיוב, פרסמה מערך נתונים עצום של קטעי וידאו שנעשה בהם דיפ פייק, וזאת בניסיון לתמוך בקהילה הבונה את הכלים לזהות את הסרטונים הללו. קטעי הוידאו הללו נראים ונשמעים אותנטיים לחלוטין, ואנשים משתמשים בהם על מנת להפיץ חדשות כזב ולנצל אותם לידי קמפיינים אינטרנטיים שעלולים להשפיע בעולם הפוליטי ובייחוד בבחירות. סרטוני הדיפ פייק יכולים גם לגרום לאינספור סוגיות בעייתיות עבור אנשים כמו סלבריטאים, שניתן להשתמש בפרצופים שלהם ליצירת סרטוני פורנוגרפיה מזויפים שנראים אמיתיים לחלוטין. כך למשל דיווחנו על מקרה בו גל גדות וסקרלט ג'והנסון הושתלו לסרט פורנוגרפי באמצעות הטכנולוגיה.

ענקית הטכנולוגיה, גוגל צילמה שחקנים במגוון סצינות, ואז השתמשה בצילומים הללו על מנת לייצר סרטונים מזויפים כדי ליצור את מערך הנתונים החדש, שכולל מעל ל-3,000 קטעי וידאו שונים. באמצעות בסיס המידע, גוגל מקווה שחוקרים יוכלו כעת להכשיר כלי איתור אוטומטיים שינטרו את הרשת אחר סרטוני דיפ פייק, ולהפוך אותם ליעילים ומדויקים ככל האפשר בכל מה שקשור לאיתור תמונות שעברו שינוי באמצעות בינה מלאכותית. גוגל מבטיחה להוסיף סרטונים נוספים למסד הנתונים, בתקווה שתוכל לעמוד בקצב שינוי טכניקות הייצור של הסרטונים הללו, המפתח במהירות.

"כיוון שהתחום מתפתח במהירות, אנו נשתדל להוסיף סרטונים נוספים למאגר הנתונים ככל שהטכנולוגיה תתפתח, ונמשיך לעבוד עם שותפים במרחב זה. אנו מאמינים באופן שלם בתמיכה בקהילת המחקר המשגשגת, שעוסקת בהפחתת הנזקים הפוטנציאליים כתוצאה משימוש לרעה בסרטוני הדיפ פייק. פרסום מאגר הנתונים החדש שלנו היום הוא צעד חשוב בכיוון זה", אמרו בגוגל. גוגל אינה היחידה שתורמת למאבק נגד דיפ פייק, ופייסבוק ומיקרוסופט הראו גם בעצמן מעורבות פעילה בתחום. נותר רק לראות אם החברות יצליחו למגר את התופעה שצוברת תאוצה בשנים האחרונות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully