וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהרכבים ידברו עם הרמזורים: הסטארט-אפים הישראליים שתמצאו ברכבים העתידיים

29.9.2019 / 14:22

ישראל הפכה למעצמת סטארט-אפים ונראה שהיא חולשת על כל תחום אפשרי: החל מייצור שבבים, ועד לאבטחת סייבר. גם בתחום הרכב ניתן למצוא סטארט-אפים מרשימים, כמו מכשיר שסורק את הרכב ומזהה פגמים או הברחות, ועד למערכת שתחבר בין הרכב לרמזור

כנס אקומושן. יח"צ,
הסטארט-אפים הישראלים שישנו את תעשיית הרכב העולמית./יח"צ

ישראל הופכת בשנים האחרונות לאחת מהמדינות המובילות בעולם בתחום התחבורה החכמה. בעתיד הלא רחוק, צפויים עשרות ומאות מיליוני תושבים בערים הגדולות להשתמש בכלי רכב בדרגות שונות של אוטונומיה, עם או בלי "השגחה" של נהג אנושי. הרכב האוטונומי המקושר צפוי להיות בטוח יותר, מזהם הרבה פחות, אישי יותר עבור הלקוח ובעיקר בעלויות נמוכה בהרבה ממה שמוציאים היום על התחבורה האישית.

לא הרבה יודעים, אך מרבית מהטכנולוגיות המתקדמות שיוטמעו בכלי הרכב המקושרים והאוטונומיים העתידיים יציעו שלל טכנולוגיות ישראליות למכביר, שישראל, כמדינת הסטרט- אפ, נחשבת למובילה עולמית. מה"עיניים" של הרכב האוטונומי, קרי החיישנים שמאפשרים לרכב לזהות את סביבתו ולהימנע מצרות; דרך מערכות הגנת הסייבר ששומרות על הרכב מפני האקרים וחורשי זדון, דרך האלגוריתמים, שמאפשרים למוח הרכב "לימוד עמוק" של סיטואציות בלתי צפויות; "מערכת העצבים" שמעבירה במהירות כמות ענקית של מידע בין המערכות, מערכות התקשורת עם כלי רכב אחרים ותשתית הכביש; רכיבים מההנעה החשמלית ועוד.

Galooli - דור הבינה המלאכותית של מערכות הניהול והבקרה לקראת הרכב האוטונומי

קבוצת Galooli הוקמה בשנת 2009 על ידי רונן בראל ואיתמר מולצ'דסקי. Galooli הינה חברת טכנולוגיה בינלאומית ישראלית הפועלת קרוב לעשור, ומשווקת לעסקים ברחבי העולם. החברה עוסקת במתן פתרונות לחיסכון בהוצאות תפעוליות על ידי ניטור, בקרה, ניתוח ושליטה על נכסים מרוחקים. לחברה חטיבת רכב בשם Galooli OTO.

חברת גלולי. רונן טופלברג,
מספקת פתרונות לחיסכון בהוצאות תפעוליות של ציי הרכב./רונן טופלברג

Galooli OTO מפתחת מערכות טלמטריה מתקדמות וניתוחי ביג דאטה לרכבים, המהוות את החזון העתידי של מעקב, חיזוי, ניטור וכל הקשור להוצאות הארגון כיום על צי הרכב שבבעלותו. מערכת הבינה המלאכותית של Galooli OTO לוקחת את יכולות מערכת הטלמטריה מהדור הנוכחי ומקפיצה זאת כמה מדרגות קדימה, ומציעה ניתוחי ביג דאטה של יותר מ- 40 מיליון דאטה פוינט (נקודות מידע) בכל יום, בתחומים מגוונים ורבים: ניהול אנרגית רכבים חשמליים (ואוטונומיים בעתיד), התנהגות נהג חריגה, זיהום ופליטת מזהמים, נק' סכנה בכביש, מיקום מדויק, סטטוס מכאני, שעות עבודה, שימוש במערכות בטיחות מתקדמות ועוד.

Arbe - העיניים של הרכב האוטונומי

ארבה הינה החברה הראשונה בעולם המציגה רדאר ברזולוציה גבוהה בשילוב אלגוריתמיקת עיבוד ומיפוי מתקדמת עבור כלי רכב אוטונומיים בדרגה 3 עד 5. ייחודה של Arbe טמון בטכנולוגיה המתקדמת והייחודית שפיתחה, אין כיום שחקניות אחרות שקרובות להשיק רדאר HD, שמציע את הטוב מכל העולמות - יכולת מיפוי מפורטת פי 100 ביחס לכל מערכות הרדאר שבשוק, הפועלת בכל תנאי מזג האוויר והתאורה בשילוב עם מחיר אטרקטיבי שעומד על כעשירית מעלות הלידאר, טכנולוגיית מדידת מרחק על ידי הארת המטרה בקרן לייזר.

חברת ארבה. יח"צ,
הראשונה בעולם המציגה רדאר ברזולוציה גבוהה./יח"צ

מוצרי החברה מספקים רזולוציה גבוהה כמו זו של החיישנים האופטיים בשילוב עם האמינות והבשלות של טכנולוגיית רדאר. כזוכה בפרס החדשנות הטכנולוגית הגלובלית לשנת 2018 של חברת Frost & Sullivan ופרס "טכנולוגיית ADAS החדשנית ביותר" של Tech.AD, ארבה ממשיכה לחדש ולהוביל את תעשיית החיישנים האוטונומיים.

UVeye - סריקת רכב דיגיטלית להפיכת תעשיית הרכב ליעילה ומדויקת יותר

UVeye מספקת פתרונות מתקדמים לבדיקה דיגיטלית חיצונית אוטומטית של כלי רכב, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות הכוללות חומרה ייעודית המבוססת על בינה מלאכותית. הטכנולוגיה מאפשרת סריקה חיצונית אוטומטית של כלי רכב באמצעות בינה מלאכותית, זיהוי פגמים חיצוניים או מכניים, חריגות וחפצים חשודים ללא כל התערבות אנושית ותוך שניות מעטות.

לאחרונה החברה השיקה מוצר חדש לסריקת צמיגי הרכב וכך מאפשרת גם בדיקה של תקינות הצמיגים.
UVeye הוקמה בשנת 2016 על ידי אמיר חבר, יזם שהיה שותף בעברו בסטרטאפ שנמכר לענק הסיני עליבאבא ומכהן כמנכ"ל החברה, ואחיו, אוהד חבר, שותף ומייסד. הפתרון של UVeye מתאים למגוון עצום של שימושים, אזרחיים וביטחוניים, בשווקי ענק הנאמדים בעשרות טריליוני דולרים.

Valens - הדרך המהירה והקלה להעברת קבצי אודיו ווידאו HD לרכב אוטונומי

ואלנס הינה חברת שבבים ישראלית שהוקמה בשנת 2006. החברה הינה המפתחת והמובילה העולמית של טכנולוגיית HDBaseT, המאפשרת התקנה פשוטה, יעילה וחסכונית יותר של מערכות לשוק האודיו וידאו, כמו גם לרכב המקושר, האוטונומי. הטכנולוגיה מאפשרת הפצת תוכן מולטימדיה Ultra HD, ללא דחיסה ולמרחקים ארוכים באמצעות כבל רשת סטנדרטי אחד. הטכנולוגיה שפיתחה ולנס לפני כ- 15 שנה הפכה כיום לתקן עולמי, מוגן בפטנטים, באמצעות ארגון HDBaseT, שהוקם עוד ב-2010 על ידי ואלנס, בשיתוף עם LG, סמסונג ו-Sony Pictures Entertainment. הארגון, שהוקם במטרה לקדם את התקן להפצת תכני מולטימדיה, כולל כיום כ- 200 חברות, בהן יצרניות האלקטרוניקה והרכב המוכרות בעולם, כגון: פנסוניק, פיליפס, NEC, פיוניר, היטאצ'י ועוד.

valens. יח"צ,
חברת שבבים ישראלית שמובילה טכנולוגייה להעברת קבצי אודיו ווידאו באיכות HD./יח"צ

טכנולוגיית HDBaseT Automotive של ואלנס עונה על הצורך של יצרני הרכב להעביר תכני מולטימדיה בקצבים הולכים וגדלים, על גבי תשתית כבלים פשוטה יעילה וחסכונית אשר מתאימה לסביבה הצפופה והמאתגרת של פנים הרכב. טכנולוגיה זו עתידה להשתלב במערכות הבידור מבוססות המידע ובמערכות הבטיחות, ההתרעה והנהיגה האוטונומית בדור הבא של כלי הרכב. ב-2016 הכריזה ואלנס שחברת דיימלר הגרמנית, יצרנית מכוניות Mercedez, בחרה בטכנולוגיית ה-HDBaseT לשימוש במכוניות שלה, ומכוניות עם מערכת השבבים של ולנס צפויות לעלות על הכביש כבר בשנת 2020.

Karamba Security- מפתחים את ההגנה לרכב האוטונומי המקושר

Karamba Security הוקמה בשנת 2016, על ידי דוד ברזילי, עמי דותן, אסף הראל, וטל בן דוד, שחברו יחדיו להקים סטארט-אפ לאבטחת סייבר לאחר שהבינו כי פתרונות הסייבר, שהיו הקיימים עד אותה עת, לא סיפקו את צרכי התעשייה. Karamba נחשבת לאחת מחברות הסייבר המובילות בעולם הרכב בזכות שני יתרונות בולטים של המערכת אותה היא מציעה: אפס התרעות שווא ותקשורת מאובטחת (כולל עדכונים דרך האוויר), לצד צריכת משאבי מחשוב זניחה. Karamba Security גייסה 27 מיליון דולר. עבור רוב המשקיעים בחברה זו השקעה ראשונה בחברה ישראלית. משרדיה הראשיים של Karamba ממוקמים בהוד שרון, ובדטרויט, והיא מעסיקה היום 43 עובדים בישראל, אירופה וארה"ב.

קרמבה אבטחה. צילום מסך
אחת מחברות הסייבר המובילות בעולם הרכב./צילום מסך

No Traffic - ניהול חכם של מערכות התנועה בסביבה העירונית

NoTraffic, הוקמה בשנת 2017 והחברה מפתחת פלטפורמת IoT (אינטרנט של הדברים) מתקדמת לניהול תנועה בסביבה אורבנית, המבוססת על שילוב מידע הנאסף באמצעות תקשורת בין כלי רכב לתשתית ומידע מחיישנים חכמים הנפרסים בצמתים מרומזרים ובנקודות קונפליקט בכביש. המערכת מבוססת על תקשורת ענן ואלגוריתמי בינה מלאכותית מתקדמים המזהים, מסווגים ועוקבים אחר כלל משתמשי הדרך, לרבות הולכי רגל, ומשערכים את זמן הגעתם לצומת. בהתאם למידע הנאסף, המערכת מייעלת את תזמוני הרמזורים על מנת למקסם את זרימת התנועה ולהפחית עומסים, לתעדף סוגים שונים של כלי רכב, ולמנוע תאונות.

המערכת החדשה מאפשרת לערים להתמודד עם מצוקת ניהול התנועה הקיימת תוך כדי הכנת תשתיות הכבישים לעידן הרכב המקוון תוך שעות ספורות, וכן מפחיתה את הוצאות הערים על מערכות ניהול תנועה מיושנות, הנאמדות במיליוני דולרים. החברה כבר פועלת במספר ערים בארה"ב ומפחיתה את זמן ההמתנה של הנהגים בכביש בלמעלה מ-40 אחוזים.

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully