וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נטפליקס: תופעת שיתוף הסיסמאות מדאיגה את חברות הסטרימינג

10.11.2019 / 11:25

לפני מספר שבועות התבטא בכיר בנטפליקס נגד תופעת שיתוף הסיסמאות והתייחס לתופעה. כעת נראה כי התופעה מדאיגה את כל ספקי התוכן, לרבות האולפנים הגדולים בעולם. התופעה פוגעת בספקיות התוכן בהיקף של כ-6 מיליארד דולר בשנה

נטפליקס אפליקציה לוגו. AP, AP
נטפליקס הולכת להחמיר עם שיתוף הסיסמאות./AP, AP

קואליציה משותפת לאיתור חשבונות משותפים: בשבועות האחרונים הרשת סוערת בעקבות הדיווחים של נטפליקס שתתחיל לנתר חשבונות שיתופיים. רב הנסתר על הגלוי, וההכרזה של נטפליקס הצליחה לעורר סערה בעולם ובפרט בישראל. כעת בעולם מדווחים כי נטפליקס ו-HBO עשויים לחבור יחד על מנת לאתר חשבונות כאלו. מייסד משותף והמנכ"ל הראשון של נטפליקס, שלא מכהן בתפקיד ניהולי בנטפליקס, מארק רונדולף, הגיב לנושא בריאיון ביאהו פיננסים. "אתם לא מפחדים, נכון? אתם יודעים שיש עבירה וזה לא פייר". לדבריו, נטפליקס איתרה חשבון ששותף בין 50 משתמשים שונים.

אתר בלומברג דיווח כי בכירים בעולם הטלוויזיה עשויים להביא להגבלה כוללת בין שירותי הסטרימינג, במהלכה יגבילו את סוג המכשירים שניתן לצפות בהם מחוץ לבית. בעוד שטאבלט או סמארטפון יואשרו לשימוש חיצוני, נראה כי סטרימרים מחוץ למשק הבית ייחסמו ויחשבו כמפרים את תנאי השימוש. עוד ציינו בבלומברג כי במידה והאמצעים הללו לא יעבדו, ייתכן והחברות ישקלו לעבור לזיהוי ביומטרי, אך עם זאת מדובר באמצעי קיצוני במיוחד. בנטפליקס התייחסו בחוזה באופן מפורש וכתבו: "השירות וכל התוכן שנצפה דרכו, מיועדים לשימוש האישי ולא מסחרי בלבד, ואסור לשתף את הפרטים עם אנשים שמחוץ למשק בית".

צפייה בנטפליקס. ShutterStock
נטפליקס/ShutterStock

האולפני הגדולים התאחדו באמצעות הארגון "יצירתיות ובידור". הארגון שהוציא הודעה לפני מספר ימים, מסר כי הוא יעסוק בחקר ושיתוף מידע בנוגע לשימוש אסור בשירותי החברות, לרבות שיתוף סיסמאות והצפנה. שיתוף החשבונות פוגע בענקיות התוכן בהיקף של 2.3 מיליארד דולרים מדי שנה, לפי דיווח של יאהו פיננסים. הערכה הרווחת כיום היא ששיתוף החשבונות גורמים להפסדים של 6.6 מיליארד דולר בתעשייה, ועד 2024 הסכום עשוי לזנק ולהגיע ל-9 מיליארד דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • נטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully