וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק, ויקיפדיה, ומיקרוסופט: כולם הגיעו שוב לכנס הטכנולוגיה הגדול בעולם

מנכ"לים של החברות הגדולות בעולם נפגשו בשבוע האחרון בכנס הטכנולוגיה הגדול בעולם: Websummit. עוד באירוע "נכח" אדוארד סנודאן, נשיא מיקרוסופט, מנכ"לית ויקיפדיה ואנשי מפתח מהאיחוד

ג'יי סאליבן, מנהל המוצר של פייסבוק בכנס Web Summit 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
ג'יי סאליבן, מנהל המוצר של פייסבוק בכנס Web Summit 2019/מערכת וואלה!, עמית לגו

אירוע ה-Web Summit מתקיים מדי שנה בליסבון פורטוגל, והוא נחשב לאירוע הטכנולוגי הגדול ביותר בעולם, ומיומיים של הרצאות בכנס, בהחלט ניתן להבין למה. הכנס, שהחל את דרכו לפני כעשור בדיוק, מאכלס מעל ל-70,000 מבקרים מרחבי העולם, מעל ל-160 מדינות ליתר דיוק. לכנס מגיעים מדי שנה מאות מרצים, כשהשנה הגיעו מעל ל-1,200, לרבות ראשי חברות, מנכ"לים וסמנכ"לים בכירים, ולמעשה אנשי המפתח בעולם הטכנולוגיה של היום. הכנס סובב בעיקר על טכנולוגיית האינטרנט ואבולוציית הטכנולוגיה על ספקטרום עצום של נושאים. על פני שטח ענק של כמה במות, הגיעו גם המון חברות היי-טק עם פיתוחים על מנת להציג אותם בשטח התערוכה.

כך למשל, נתקלתי בפיתוח חדשני למדי על טכנולוגיית חשמל אלחוטי. אפל ניסתה לעשות משהו דומה בעבר כשהבטיחה לשווק משטח הטענה אלחוטי לכלל מכשיריה הניידים, אולם לאור בעיות התחממות, היא חזרה בה. הסטארטאפ החדש הזה הצליח לקחת את הקוסנפט הזה ולקדם אותו כך שתוכלו למעשה להרכיב קירות שלמים שיוכלו לספק זרם באמצעות נקודות חיבור הפרוסות לכל אורך המשטח. עוד בכנס דיברו אדוארד סנודאן, הידוע בזכות הדלפת הענק שלו על המעקב של ה-NSA אחר התושבים האמריקאים, נשיא מיקרוסופט, מנכ"לית ויקיפדיה ואפילו אנשי מפתח מהאיחוד האירופי. בעבר גם נכחו באירוע אילון מאסק וסטיבן הוקינג.

כנס Web Summit 2019. עמית לגו, מערכת וואלה!
כנס ה-Web Summit 2019/מערכת וואלה!, עמית לגו

הרצאות נוספות שנתקלתי בהן היו גם על עולם הבינה המלאכותית המתקדם. עתיד החומרה והרובוטיקה וכן ההשפעות וההשלכות של הטכנולוגיה על המין האנושי. הרצאה נוספת אפילו הציגה את השפעות הטכנולוגיה על עולם האנימציה, כשבין הדוברים היו בכירים של חברות וערוצי האנימציה הגדולים בעולם. הרצאה נוספת הייתה על נושא הפרטיות בשירותי המסרים, כשהדובר המרכזי היה ג'יי סאליבן, מנהל המוצר של פייסבוק. בדבריו, סאליבן התייחס לכך ששירותי המסרים של החברה הם הפופולריים ביותר בעולם, ולמעשה, זה של פייסבוק לא כלל עד היום הצפנה מקצה לקצה, כך שתוכן ההודעות היה חשוף לממשלות, רשויות אכיפת החוק וכן פייסבוק. אולם החברה פועלת כעת ליישם זאת באפליקציה, ובימים האחרונים החלה ניסוי בפונקציה חדשה שמצפינה את השיחות, לה הם קראו "שיחות סודיות". עוד נאמר כי המהלך המדובר לאחד בין שירותי המסרים בווטסאפ, אינסטגרם ופייסבוק יגיע תוך כמה שנים.

הכתב הינו אורח של תכנית החממה (Greenhouse) של אמדוקס ישראל לסטודנטים ובוגרי אקדמיה בוועידת האינטרנט בליסבון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully