וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווטסאפ, חמאס ונסרין קדרי: חמש הכתבות הכי נצפות השנה בוואלה! TECH

31.12.2019 / 6:25

2019 הייתה שנה של חידושים, כשסוף - סוף ראינו מעט חדשנות אמיתית בעולם הסמארטפונים עם הסמארטפון המתקפל הראשון. עוד זו הייתה שנה שמלאה בפייק - ניוז, ולא סתם, אלא האקרים תימנים ביצעו ניסויים על הקהל בישראל. אלו היו 5 הכתבות הנצפות ביותר

צילום: רויטרס, עריכת תוכן: סיגל סיריוס, הפקה: רוית כהן צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בוידאו: קליפ סיכום העשור של וואלה! NEWS

שנת 2019 הייתה רצופה בחדשות מסעירות, מתיחות גדולות וחשיפות שלא ראינו מגיעות בכל התחומים. בעולם הטכנולוגיה במיוחד זכינו לראות חידושים גדולים בעולם הסמארטפונים עם הצגת המסכים המתקפלים, עליית המטבעות הוירטואלים ואינספור חידושים אחרים, אולם, מאידך גיסא, ראינו גם את עליית הוירוסים, הבוטים וגילינו שהפרטיות שלנו אבדה, אולי לנצח. בין עדכוני הווטסאפ שלא הפסיקו להגיע והיצרניות שלא הפסיקו לנסות להמציא מחדש את הגלגל. בין הרשת שלא הפסיקה להגיב ולצחוק על הכל והפצת הפייק ניוז ששברה שיאים השנה, יותר מבכל שנה קודמת לה. השנה העלנו בוואלה! TECH כ-1,000 כתבות וההיענות הייתה גדולה יותר ממה שציפינו. סיכמנו את חמש הכתבות שהכי קראתם השנה.

5. "הטריק הסודי: כך תקראו הודעות בווטסאפ מבלי שהצד השני ידע"

הכתבה שעלתה במרץ יצרה הרבה מאוד שיח ברשתות החברתיות. התכונה הנסתרת הזו של ווטסאפ היא רק אחת מבין רבות שפלטפורמת המסרים מחביאה בטוחה. אם קיבלתם הודעה בווטסאפ, אתם לא ממש יכולים להגיב אבל כן רוצים לקרוא את ההודעה? או אחרת, אתם יודעים שאם תלחצו ויהיה וי כחול, הצד השני יכעס מאוד? אז מבלי לכבות אותו לגמרי, מה שיגרור לכך שגם אתם לא תראו מי קרא את ההודעות שלכם, מצאנו דרך פשוטה עבור משתמשי האייפון והאנדרואיד לקרוא הודעות טקסט בווטסאפ מבלי שהצד השני ידע.

לכתבה המלאה

הטריק הסודי: כך תקראו הודעות בווטסאפ מבלי שהצד השני ידע

לכתבה המלאה
ווטסאפ. ShutterStock
ווטסאפ/ShutterStock

4. "'חמאס מתקשר לאזרחי ישראל ומאתר את מיקומם': ההודעה השקרית שמופצת בווטסאפ"

קיבלתם הודעה בווטסאפ על כך שחמאס מתקשר ממספר משונה ואם תענו לשיחה אז הוא יצליח לאתר את מיקומכם ואף ישמור את המיקום על מנת לשגר בעתיד רקטה? אז כמובן שמדובר בפייק ניוז, וכמובן שדאגנו לדווח על כך. אזרחי ישראל קיבלו את ההודעה הזו משלל מקורות - מה שהופך אותה למקרה קלאסי של הפצת חדשות כזב בסקאלה שרק ממשיכה לגדול מפעם לפעם. היו אינספור הודעות אחרות, אולם לאחר 2 סבבי לחימה בדרום שהתרחשו השנה, ברור מהיכן נובע הבלבול והתהייה לגביה. מיותר לציין שבמידה וקיבלתם אותה, הבחירה הטובה ביותר תהיה למחוק אותה, ובהקדם.

חמאס מפיץ פייק ניוז בווטסאפ. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה השקרית שהופצה בווטסאפ/צילום מסך, צילום מסך

3. "לא תאמינו מי עומד מאחורי הפצת 'תמונות העירום' של הזמרת נסרין קדרי"

ממשיכים עם הפייק ניוז שהציפו אותנו השנו, גם הזמרת המפורסמת, נסרין קדרי, סבלה מפרשה שקרית משלה. במהלך חודש אוגוסט, החלו להתפרסם ברשתות החברתיות "תמונות עירום" של הזמרת במטרה להפיל גולשים תמימים בפח. מדובר בניסיון "פישינג", שבחלק מהמקרים נועד כדי לגנוב את פרטי ההתחברות לחשבונות הפייסבוק, אולם הפעם הניסיון היה מורכב יותר ונועד גם לגנוב כסף על גבם על האנשים שלחצו על הלינק. חברת הסייבר הישראלית צ'ק פוינט סייעה לנו לגלות מי באמת עומד מאחורי הפצת ההודעה השקרית.

נסרין קדרי - ניסיון הפצת תמונות ערום. צילום מסך, צילום מסך
ההודעה השקרית שהופצה על הזמרת נסרין קדרי/צילום מסך, צילום מסך

2. "'כמעט הלכתי לעולמי היום': המתיחה שהצליחה להסעיר את הרשת"

אחד באפריל השנה היה משעשע במיוחד, עם מגוון ענק של חברות וארגונים שמתחו את הלקוחות שלהם. מדובר בחג בינלאומי, כשנראה שהמתיחות רק מעלות את הרף משנה לשנה. גם בישראל ראינו זאת עם מתיחה אכזרית במיוחד, שהגבול שלה בין להיות כזו לבין להיות משעשעת הוא דק יותר כמעט מכל אחרת שראינו. במהלך המתיחה, בנות זוג מתחו את בני הזוג שלהם על כך שיש להן מאהב. הן עשו זאת על ידי שליחת הודעה שהייתה מיועדת אליו, אולם נשלחה בטעות לבן הזוג. התגובות ברשת, כצפוי וכמתבקש, היו זועמות במיוחד.

מתיחה בחורות כותבות לבני הזוג שיש להן מאהב. צילום מסך
"צפי פגיעה". הסערה שעוררה המתיחה בפייסבוק/צילום מסך

1. "היא כנראה על המכשיר שלכם: הסירו מיד את אפליקציית CamScanner!"

ובמקום הראשון, התגלית על האפליקציה הפופולרית לסריקת מסמכים. אפליקציית קאם סקנר עזרה לעשרות ומאוד אלפי סטודנטים, תלמידים ועובדי משרד אחרים בישראל לסרוק את המסמכים שלהם בקלות וביעילות דרך מצלמת הסמארטפון. בעולם כבר הספיקו להוריד אותה מעל ל-100 מיליון אנשים, מה שהפך את החדשות הרעות למרעישות ברמה שאפילו אנחנו לא ציפינו לה. חוקרי חברת האבטחה קספרסקי, מסרו כי הם מצאו רוגלה בתוך הגרסה החינמית לאפליקציה הפופולרית לסריקת המסמכים. האפליקציה הציגה בעיקר פרסומות בתוך הסמארטפון, ולעיתים אף הורידה אפליקציות נוספות למכשירים ללא הסכמתו של המשתמש. החוקרים מצאו את הרוגלה לאחר שזיהו התנהגות חשודה, שזוהתה גם על ידי המשתמשים, שדיווחו על כך בדירוגים נמוכים בעמוד האפליקציה בחנות הפליי של גוגל.

CamScanner לוגו. צילום מסך
אפליקציית CamScanner/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully