וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלנו? בארצות הברית שוקלים לאסור על החזקת הסמארטפון מתחת לגיל 21

13.1.2020 / 6:25

במדינת ורמונט שבארצות הברית, העלו הצעת חוק שתאסור על השימוש בסמארטפון מתחת לגיל 21. עוד עולה מהצעת החוק כי יוטל קנס של 1,000 דולרים על מי שיעבור על החוק, ובמקרי קיצון, העונש המקסימלי יעמוד על עד שנה מאסר

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

בוידאו: רוכב אופנוע בסין הביט בסמראטפון ונפל לבולען שנפער בכביש

אתם מתחת לגיל 21 ויש לכם סמארטפון? יש סיכוי (אם כי קלוש) שבקרוב מאוד תהפכו לפושעים בארצות הברית. הצעת חוק חדשה מצאה את דרכה לועדה של הרשות השופטת שבמדינת ורמונט, בארצות הברית. ההצעה, S.212, תהפוך את השימוש בסמארטפון מתחת לגיל 21, לעבירה שעונשה קנס של עד 1,000 דולר. עוד על פי הצעת החוק, במקרי קיצון, העונש המקסימלי הינו עד שנה במאסר. "לאור התוצאות מסכנות החיים של שימוש בסמארטפונים בקרב בני נוער, זה ברור שאנשים מתחת לגיל 21 אינם מבוגרים מספיק מבחינה התפתחותית בכדי להחזיק בהם בבטחה. וזאת בדיוק כמו שהאסיפה הכללית סיכמה שאנשים מתחת לגיל 21 לא בוגרים מספיק על מנת להחזיק בכלי נשק, לעשן סיגריות או לצרוך אלכוהול", נכתב בהצעת החוק.

כמו כן, צוינו בהצעה מספר רב של סוגיות נוספות המצדיקות את האיסור המתבקש, לרבות השיעור הגבוה של תאונות הדרכים, שנגרמות עקב שימוש בסמארטפון, בריונות ברשת, מקרי התאבדות וכן קיצוניות פוליטית. "האינטרנט והמדיה החברתית, הנגישה בעיקר דרך המכשירים הניידים, משמשים להקצנה וגיוס של טרוריסטים, פשיסטים ואנשי קיצון אחרים", הוסיפה הצעת החוק. "בפעמים רבות, רוצחים המוניים צעירים משתמשים בסמארטפונים שלהם על מנת לחקור אחר מקרי ירי קודמים וללמוד מהם". הצעת החוק הוצגה לראשונה על ידי ג'ון רודג'רס, דמוקרט ממחוז אסקס-אורלינס בצפון ורמונט, שנבחר לראשונה כסנאטור בשנת 2013. רודג'רס שירת בעבר בבית הנבחרים וכיהן גם כמאמן כדורגל לנוער.

עוד בוואלה! TECH

"אורן חזן הודח לפני הגשת הרשימות": ברשת צוחקים על האח הגדול

לכתבה המלאה
ילדה משחקת בסמארטפון. ShutterStock
ילדה משחקת בסמארטפון/ShutterStock

למרות זאת, רבים זועמים על הצעת החוק בטענה שהיא לוקחת את תשומת הלב מדאגות דחופות יותר בספקטרום הפוליטי. "יש כל כך הרבה סוגיות קריטיות אחרות המשפיעות על תושבי ורמונט, החל מהגדלת שכר המינימום ועד ליישום תוכניות ביטוח בריאות משפחתיות", אמר מישל פיי מ-"קולות למען ילדי ורמונט", ארגון ללא מטרות רווח למען ילדי המדינה האמריקנית. חשוב לציין שבאופן מוזר למדי, אפילו רודג'רס, אותו אחד שהציע את החוק מלכתחילה הודה כי הוא ככל הנראה לא יעבור והיפוך לחוק רשמי. "אני לא משלה את עצמי שהחוק באמת יאושר" אמר רודג'רס. "כנראה שלא הייתי מצביע בעדו בעצמי", הוסיף. כמובן שמדובר בצעד קיצוני למדי נגד השימוש בסמארטפונים, אבל בימינו, חוק כזה נראה כמו צעד מופרך מאוד עם סיכוי קלוש במיוחד להתממש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully