וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה חמורה למשתמשים: מיקרוסופט מפסיקה את התמיכה בווינדוס 7

14.1.2020 / 9:37

המחשב שלכם פועל באמצעות מערכת ההפעלה ווינדוס 7 הישנה? החל מהיום (שלישי) מיקרוסופט מפסיקה את התמיכה במערכת, לרבות עדכוני אבטחה קריטיים. כתוצאה מכך, המשתמשים עשויים להישאר חשופים. להחליף מחשב או לעדכן תוכנה: אספנו את האפשרויות שעומדות בפני המשתמשים

חלונות 7. הבטא מתחילה רשמית. דניס ויטצ'בסקי, מערכת וואלה!
לפני 11 שנים בדיוק, מיקרוסופט הפיצה את גרסת הבטא לווינדוס 7./מערכת וואלה!, דניס ויטצ'בסקי

יש לכם ווינדוס 7? כדאי שתעדכנו את המחשב בהקדם. החל מהיום (שלישי) מיקרוסופט הפסיקה היום את התמיכה בווינדוס 7, כדי להתמקד "בטכנולוגיות חדשות יותר", והמשתמשים נותרו חשופים לפירצות אבטחה. כתוצאה מכך, משתמשי מערכת ההפעלה יפסיקו לקבל עדכוני אבטחה חשובים שישאירו את המחשב בטוח, והאקרים יוכלו לנצל פירצות אבטחה שיגלו ולפרוץ למחשבים. על פי נתוני אתר StarCounter, אחד מכל ארבעה מחשבים פועל באמצעות ווינדוס 7. "ללא עדכוני תוכנה ואבטחה, מערכת ההפעלה צפויה להיות פגיעה לוירוסים ורוגלות", כך ציינה מיקרוסופט בהודעה שפרסמה באתר.

האקרים משתמשים בחורי אבטחה כדי לתקוף מחשבים על מנת לגנוב מידע, לרגל אחרי משתמשים ללא ידיעתם ולדרוש כופר תמורת המידע. אמצעי התקיפה של האקרים משתכללים, וללא עדכוני תוכנה, משתמשי מערכות הפעלה ישנות נשארים חשופים. רק לפני שנתיים, שירותי הבריאות באנגליה נפגעו מרוגלת כופר, בעקבות שימוש לא זהיר במחשב. דוח ממשלתי שפורסם ב-2018, קבע כי היו יכולים למנוע את הפירצה, אם רק היו מעדכנים המחשבים בשירותי הבריאות כפי שנדרש.

המחשב שלכם פועל באמצעות ווינדוס 7? אלו האפשרויות העומדות בפניכם

כדי לוודא שאתם באמת מריצים את מערכת ההפעלה ווינדוס 7, לחצו על תפריט ההתחל, ובשורת החיפוש חפשו "המחשב שלי". לחצו לחיצה ימנית ואז בחרו ב"הגדרות". שם תוכלו לראות איזו מערכת הפעלה פועלת במחשב, ואם מדובר בווינדוס 7 - אתם בסכנה. מיקרוסופט מעמידה כמה אפשרויות, ועד שתבחרו את אחת מהן, היא מזהירה שלא תגשו למידע רגיש כמו להיכנס לאתרים פיננסים ולגבות את המידע שלכם בענן או על כונן קשיח.

האפשרות הראשונה היא להחליף את המחשב, אך זו כמובן האופציה היקרה ביותר. אם יש לכם ווינדוס 7 עם רישיון חוקי, תוכלו לעדכן לווינדוס 10 בחינם. כדי לעשות זאת, היכנסו לאתר הבא והורידו את הכלי של מיקרוסופט. אחר כך, בחרו ב"שׁדרג את המחשב עכשיו" ועקבו אחר ההוראות. כשהשדרוג יסתיים, תוכלו לראות כי הרישיון שודרג לווינדוס 10, ומערכת ההפעלה עברה אקטיבציה.

מיקרוסופט עדיין תמשיך לספק עדכוני אבטחה לווינדוס 7, אך רק לרשיונות עסקיים שמחירם מתחיל ב-25 דולרים ועד ל-200 דולרים, כשהרישיון הינו שנתי והמחיר מטפס מדי שנה. מדובר במערכת הפעלה שמיועדת לעסקים, ששם מתקשים לעדכן את המערכת בעקבות תמיכה בתוכנות ישנות, כך שהפתרון מיועד בעיקר עבור בעלי עסקים גדולים ולא למשתמשים הממוצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully