וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למד את סודות גוגל: עמית סגל לא רוצה שתדעו שהוא התנצל בפני בל"ד

14.1.2020 / 18:04

בהסכם פשרה בין עמית סגל למפלגת בל"ד נקבע כי העיתונאי יפרסם התנצלות על כך שכינה אותם "ארגון תומך טרור". אלא שאת ההתנצלות פרסם כתמונה, וברשת משערים כי מדובר בדרך מתוחכמת לחמוק מגוגל - וכעת גם הגיעה "נקמת הגולשים"

ימי בנימין

במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה-21, התייחס העיתונאי עמית סגל למפלגת בל"ד כ"ארגון תומר טרור עם מימון מפלגות" בטור בעיתון "ידיעות אחרונות. בהמשך הוא הדהד את דבריו בתוכנית "פגוש את העיתונות". המפלגה לא נשארה חייבת ותבעה מהעיתונאי פיצויים על סך 280 אלף שקלים. כיום פורסם כי במסגרת הסכם בין הצדדים, סגל יפרסם בטוויטר התנצלות בנוסח הבא: "לפני כשנה אמרתי שבל"ד היא ארגון טרור. המפלגה נפגעה מההתבטאות ואף הגישה תביעה. ובכן, בל"ד איננה ארגון טרור או תומך טרור מבחינה משפטית וחוקית, וכך קבע בית המשפט העליון". עוד התחייב כי יקריא זאת במהלך תוכנית אחר הצהריים של חדשות 12.

אך כעת הרשת סוערת כי עמית סגל בחר לפרסם את ההתנצלות בטוויטר כתמונה. ומדוע? גולשים עירניים הזכירו כי מנוע החיפוש של גוגל סורק מלל בלבד, ולא תמונות. כך הוא מקטלג את המלל בין תוצאות החיפוש, בהתאם לרלוונטיות של מילת החיפוש והפופולריות שלה. מאחר ועמית סגל פרסם את ההתנצלות כתמונה, כך גוגל לא יכול לקטלג את ההתנצלות שלו במנוע. גולשים רבים ברשת ששמו לב לכך, זעמו על מהלכו של סגל, ותמללו את ההתנצלות ואף פרסמו ציוצים באינספור נוסחים, הכל על מנת שגוגל יקטלג את ההתנצלות.

"בתביעות לשון הרע, בית המשפט אינו יכול לכפות על צד אחד להתנצל כלפי הצד השני ועל כן, ככל והצדדים הסכימו ביניהם על התנצלות, יש לבחון האם נקבע נוסח או דרך מסויימים בהם תיכתב ההתנצלות. ככל והצד המתנצל לא הוגבל בפרסום התנצלות שלא בתמונה או בצילום מסך בהחלט אפשר יהיה לראות בכך התנצלות לכל דבר ועניין כל עוד זה לא סותר את כוונת הצדדים. מה שכן, ניתן יהיה אולי לטעון שלא ניתן להבין מפוסט של צילום מסך כהתנצלות אישית, פרטית, אלא כאילו פרסום (forward) כלשהו של פוסט של צד שלישי. טענה כזו יכולה להיות טובה עבור הצד הנפגע בפנייה שלו לבית המשפט בבקשה לביטול ההסכמות בין הצדדים - לא לכך התכוון המשורר", אמר עורך דין אלי חבוש, מומחה בלשון הרע והוצאת דיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully