וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולטני טעם באשכים? גברים טובלים את האשכים שלהם ברוטב סויה ונשבעים שהם חשים בטעם

31.1.2020 / 0:02

מחקר מצא שקולטני טעם מפוזרים אצלנו בגוף בכל מיני מקומות ביזארים - כולל באשכים. משתמשי טיקטוק וטוויטר יצאו לבדוק זאת וטבלו את אשכיהם ברוטב סויה לצורך הניסוי. רבים מהם נשבעים שהם חשו בטעם, אך האם יש אמת בדבריהם?

TIKTOK

זה היה רק עניין של זמן עד שמשתמשי טיקטוק ימצו את סרטוני הריקוד והשירה שלהם ויעברו לעסוק בדברים החשובים באמת, כמו למשל לטעום רוטב סויה מהאשכים. כן, חיפוש קצר בטיקטוק ויוטיוב ימצא לכם כמה סרטונים של גברים שטבלו את האשכים שלהם ברוטב סויה ונשבעו שהם מסוגלים להרגיש בטעם. איך? למה?! אז הטירוף הטסטוסטרוני הזה הגיע במקור מאישה בשם ריגן שנתקלה במקרה במחקר מ-2013 שפורסם בכתב העת הרשמי של האקדמיה הלאומית למדעים של ארה"ב (PNAS) בו נמצא שבאשכים - כמו בעוד כמה חלקים מוזרים בגוף - יש קולטני טעם. זה לגמרי נכון, למעשה. קולטני טעם נמצאו במקומות רבים בגוף, כולל הבטן, הריאות, המוח - ואלוהים ישמור - גם בפי הטבעת.

ריגן העלתה סרטון בטיקטוק ואמרה: "הידעתם שכשגבר טובל את אשכיו ברוטב סויה, הוא יכול לטעום אותו?". היא הוסיפה: "הלוואי שהייתי צוחקת אבל אני לא. אם יש לכם אשכים, טבלו אותם במשהו - זה בשביל המדע ואני חייבת לדעת".

הנה הסרטון שלה:

כמה גולשים מיהרו לנסות את זה בבית והיו מוכנים להישבע שהם אכן מרגישים בטעם. "אני ממש יכול לטעום את זה, זה כל כך מוזר", אמר משתמש אחד ואחר הוסיף: "אני יכול לטעום את רוטב הסויה. זה קצת שורף אחר כך, לא אשקר". משתמש נוסף בדק וקבע: "רגע, אלוהים אדירים, אני יכול להרגיש במליחות. זה מגוחך ממש".

אלכס סיימס ניסה וקבע שזה עובד: "אומיגד, אני יכול להרגיש במליחות"

מתיו לוש: "אני לא יודע אם אני מריח את זה או טועם את זה. רגע... מה לעזאזל?"

אילצה את ארוסה לנסות והוא טוען שזה עבד!

אז מה האמת?

האם באמת אפשר לטעום דברים דרך האשכים? נחסוך מכם את המבוכה שבבדיקה ונגלה לכם שהתשובה היא... לחלוטין לא. מתברר שאנשים סתם מיהרו לטבול את האשכים שלהם בסויה. את "הטעם" שהרגישו הם כנראה דמיינו או פירשו מהריח. אם תדמיינו שאתם טועמים משהו מלוח כמו צ'יפס או משהו חמוץ כמו לימון, תרגישו בריר הנוצר בפה שלכם ואפילו בתחושה קלה של הטעם. אם תוסיפו לזה את ריח הסויה שבטח עלה לאף שלהם, תראו שלא קשה להגיע לתחושת טעם מזויפת. אחרי הכל, בערך 80 אחוזים מהטעמים שאנחנו מרגישים מגיעים מחוש הריח.

המחקר שדחף גברים לנסות לטעום מאשכיהם מצא למעשה כי קולטני טעם קיימים באשכי עכברים ויש להם תפקיד בפוריותם. ללא הקולטנים הללו - כלומר, כאשר אלו הוצאו מגופם - המכרסמים הפכו עקרים. הזרע שלהם התקשה לשחות ואשכיהם התעוותו. בדריץ' מוסינגר, חוקר המעורב במחקר, סיפר בזמנו ל- Business Insider: "תפקידם של קולטני הטעם במקומות הללו בגוף אינו לחלוטין ברור... באזורים מסוימים נראה שהם משמשים כחלק מחישה כימית של סוכרים או חומצות אמינו. עם זאת, לרוב, פונקציה מלאה של קולטני הטעם החוץ-אוראלים הללו אינה ידועה".

ד"ר קיירן קנדי, פסיכיאטר ממלבורן, אמר ל- Men's Health Australia: "המחקר (או כל מחקר אחר) לא הראה שחיות יכולות 'לטעום' דרך הקולטנים האלה, כמו שאנחנו טועמים משהו מהפה. אין שום הוכחות מדעיות או רפואיות לגיבוי טענות שזכרים (מכל מין שהוא) יכולים לטעום דברים דרך האשכים שלהם. על אף שהעובדה שישנם קולטני טעם באשכים די מעניינת, למרבה הצער זה לא אומר שיש איזושהי הוכחה שהם מסוגלים להעביר טעם. גם אלה שטבלו וטענו כי הרגישו בטעם ודאי פשוט דמיינו וציפו לטעום משהו מלוח ולכן האמינו שזה מה שהם מרגישים".

ד"ר קירן קנדי. צילום מסך
ד"ר קיירן קנדי: "אין שום הוכחות מדעיות שאפשר לטעום מהאשכים"/צילום מסך

ד"ר קירטן פרך, בן ה-31, מנתח כף רגל וקרסול מניו ג'רזי, חיזק את הטענות: "ההשלכות התפקודיות של קולטני הטעם הנמצאים בכל הגוף עדיין לא ידועות. רוב הסיכויים שלא 'תטעמו' כלום בניסויי הטבילה שלכם. רק בגלל ששי לכם בלוטות טעם באזור, לא אומר שתוכלו לטעום משם פיזית. ייתכן שגופכם יספוג את זה, אבל לא תרגישו בטעם חמוץ, מתוק או כל סוג אחר".

דוקטור קירטן פרך מסביר:

יש לציין גם שקולטני הטעם עליהם מדובר במחקר נמצאו באשכים עצמם ולא בשק האשכים, אז מה שאנשים ניסו לעשות משתווה לכך שתנסו לטעום רוטב סויה על ידי טבילתו בצד החיצוני של הלחי שלכם. חוץ מזה, כפי שציינו, מחקרים מצאו שיש קולטני טעם גם בפי הטבעת ואתם ממש לא מרגישים טעם של צואה בכל פעם שאתם רצים להתפנות - כך שזו עוד דוגמה לאי שפיות של הניסוי שלכם.

אמה בקט, חוקרת תזונה מאוניברסיטת ניוקאסל באוסטרליה אמרה ל-ScienceAlert ש"קולטני הטעם נמצאים בפה ובוושט העליונה בלבד. האותות מבלוטות הטעם נשלחים מהפה למוח כדי שנוכל לקלוט באופן מודע טעמים. נכון שיש קולטנים פזורים בגוף בעלי יכולת ייחודית לזהות את חמשת הטעמים הבסיסיים כמו במערכת העיכול, הנשימה, המוח והאשכים, אבל זה לא אומר שאנחנו יכולים לטעום דברים משם. אלה אינן בלוטות טעם. הן אינן מפעילות את מרכז הטעם במוח. תחשבו עליהם יותר בכיוון של קולטנים המפקחים על האזור. הם עלולים לגלות זיהומים מכיוון שבחיידקים יש תרכובות מבניות מתוקות והם מפרישים דברים מרים וחמוצים כפסולת. בריאות ובאף יש עדויות לכף שהם מעורבים בוויסות תגובות דלקתיות. לגבי האשכים אנחנו עדיין לא לגמרי ברור, אבל כנראה שקולטני הטעם פועלים באופן פונקציונלי בבקרה על ייצור זרע".

משתמש נוסף ניסה וכשל:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully