וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטענה ל"שטיפת מוח": פייסבוק חסמה את החברה הישראלית "הספינר"

24.1.2020 / 6:25

חברה ישראלית הסתבכה עם פייסבוק, כך דיווח ה-BBC. "הספינר" הינו כלי שמנסה "לשטוף את מוחם של הגולשים", על ידי הפצתם של פרסומים בעלי מידע שגוי, המוסווים כתוכן אמין. פייסבוק בתגובה חסמה את הכלי של החברה הישראלית ואת חשבון המייסד בכל הרשתות החברתיות שבבעלותה

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

פייסבוק חסמה את חברת הסטארט-אפ הישראלית "הספינר", לאחר שהועלו בפני הרשת החברתית חששות לגבי הניסיונות של החברה "לשטוף את מוחם" של המשתמשים באמצעות פרסומות מטעות. החברה הישראלית טוענת כי היא מסוגלת "להשפיע באופן בלתי מודע" על מחשבותיהם של אנשים, על ידי הפצצתם בפרסומים בעלי מידע שגוי, המוסווים כתוכן שגרתי ובלתי משוחד, כמו כתבות, לדוגמה. פייסבוק בתגובה חסמה את החברה ואת המייסד שלה על גבי כל הפלטפורמות הקיימות, לרבות הרשת החברתית אינסטגרם. עם זאת, אחד ממייסדי החברה ומנהל התפעול הראשי שלה, אליוט שפלר, חשף בפני האתר BBC כי הדבר לא ימנע מהחברה להמשיך במשימה שלה.

כמו כן, שפלר סירב לומר שהחברה שוללת את השימוש בפלטפורמה של פייסבוק בעתיד, וזאת למרות שברשת החברתית חסמו אותה מלהשתמש בכלים שהיא מציעה. "הספינר" הינו אתר המציע ללקוחותיו את ההזדמנות לקנות כמות גדולה של מאמרים וכתבות, בתקווה שהם יסייעו "לשטוף את מוחם" של אנשים אחרים. כך למשל, החברה הישראלית מציעה לגולשים לקנות סט של עשר כתבות בתמורה ל-79 דולרים, שלאחר מכן יוכלו לשמש את הרוכשים על מנת לשנות את דעת הנשים שלהם, כך שהן יזמו יותר יחסים מיניים - כך נכתב מפורשות באתר החברה. קמפיינים אחרים כוללים סט מאמרים שנועדו לעודד את החבר להציע נישואין, לשכנע את ההורים לאמץ כלב וכן לגרום לאנשים להפסיק לעשן או לשתות.

הספינר (The Spinner). The Spinner, אתר רשמי
קמפיינים מהאתר של חברת הסטארט-אם הישראלית, הספינר/אתר רשמי, The Spinner

עם זאת, חלק מהקמפיינים שמציעה החברה הולכים קצת יותר רחוק מלשכנע לרכוש כלב. קמפיין אחד מתמקד בבן או בת הזוג של הרוכש על מנת לשכנע אותם לנהל מערכת יחסים פוליאמורית, עם מאמרים כמו "כך פוליאמוריה הצילה את חיי הנישואין שלי". מאמר אחר שכותרתו "ארבעה טיפים שיעזרו לך ליישב את הליך הגירושין מחוץ לבית המשפט", מופיע כדוגמה לקמפיין אחר שנועד לגרום לבן או בת הזוג להימנע מלהתגרש. משרד עורכי הדין איתו עובדים פייסבוק שלחו לשפלר מכתב המתלונן על הדרך שבה השתמשה החברה הישראלית בפלטפורמה, כך דווח ב-BBC. במכתב נרשם כי "הספינר השתמשה בחשבונות פייסבוק מזויפים, וכן בעמודים מזויפים, על מנת 'להפגיז באופן אסטרטגי' משתמשי פייסבוק מסוימים עם פרסומים".

עוד נכתב כי "פעילויות אלו מפרות את התנאים ומדיניות הפרסום של פייסבוק. אנו דורשים שתפסיקו את הפעילות הזו באופן מיידי". ברשת החברתית טוענים כי המודעות הוסרו כעת מהפלטפורמה, אך החברה טוענת שהיא פרסמה בה במשך מעל לשנה. שפלר סיפר לאתר MailOnline כי "הספינר מעולם לא הבטיחה שהתוכן יופיע רק בפייסבוק או בכל רשת מודעות ספציפית אחרת. הודעות עשויות להיחשף ברשתות החברתיות הגדולות, אלפי אתרי חדשות, אפליקציות דואר, משחקים, ולמעשה בכל מקום בו יש מודעות. רוב הזמן היעד שלנו נחשף למסרים שנבחרו דרך אתרי חדשות. אנו מקדמים מאמרים שמפורסמים רק על ידי אתרי חדשות אמינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully