וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת פייק - ניוז: מי עומד מאחורי הפצת הידיעה כי "אייל גולן נהרג" בתאונת דרכים?

27.1.2020 / 9:00

בשנה האחרונה אנחנו עדים למתקפת פייק ניוז שמגיעה מכיוון האקרים ממדינות ערב. ביממה האחרונה מתפרסמת הודעה כי "אייל גולן נפטר בתאונה דרכים בכביש מהיר". גם הפעם, מדובר בדיווח שקרי, ומאחוריו עומדים אותם האקרים שעמדו מאחורי ידיעות כוזבות על איתי לוי, נסרין ועוד

הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל"/צילום מסך

"עצוב מאוד: אייל גולן אל חביב נפטר בתאונת דרכים בכביש מהיר": ביממה האחרונה מתנהל קמפיין להפצת פייק ניוז, ומצג שווא שמה אייל גולן "נהרג" בתאונת דרכים. העמוד שפרסם את החדשות הכוזבות במפתיע, לא ניסה להתחזות לאתר חדשות אמין כמו במקרים דומים עליהם דיווחנו, והפעם מדובר בדיווחים בקבוצות פרטיות אליהם נכנסו גולשים מתימן. בחודשים האחרונים הועלו קמפיינים דומים כמו הודעה על מותה של הזמרת רוני דלומי, ותמונות עירום של הזמרת נסרין קדרי והאחרון שבהם איתי לוי. אז מי עומד מאחורי המתקפה?

מסתבר שמדובר באותו האקר תימני שמזה כמה חודשים מנסה להפיץ כמויות אדירות של פייק ניוז ברשת כדי למשוך ולהערים על ישראלים. "מדובר בשיטה, Clickbait, שבה נוקט אותו האקר מתימן כדי להוביל גולשים ישראלים אל מלכודת הדבש שלו. על גולשים להיות יותר מודעים לאפשרות שידיעות סנסציוניות כדוגמת זו ואחרות אשר לא מתפרסמות אלא בדפי פייסבוק המוניים, עשויות להיות זדוניות ולהימנע מלחיצה על לינקים או הורדת קבצים למכשירים שלהם. בדרך כלל חדשות שיש בהן אמת ימצאו את דרכן מהר מאוד לאתרי החדשות המובילים", אומר לוטם פינקלשטיין, ראש מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט. "האקרים מנצלים את תמימותם של גולשי הרשת החברתית פייסבוק ועלינו לפתח מודעות לתופעה ולסגל התנהגות בטוחה יותר ברשת", הוסיף.

הפרסום שטוען כי אייל גולן נהרג בתאונת דרכים. צילום מסך
הפרסום שטוען כי אייל גולן נהרג בתאונת דרכים/צילום מסך

מה עושים אם לחצתם על הקישור?

כמעט ובכל הפעמים בהם מפיצים קישורים חשודים בפייסבוק, אלו נסיונות להפנות לאתר חשוד שידביק את חשבון הפייסבוק שלכם, או ניסיון להרוויח כסף מפרסומות. פייסבוק הוסיפה לאתרי חדשות רשמיים "וי כחול", המעיד כי העמוד עבר אימות ומדובר בגוף חדשות אמיתי. העבירו את סמן העכבר על גבי העמוד, ובדקו האם יש לו וי כחול, במידה וכן, מדובר בעמוד רשמי שככל הנראה לא יפיץ קישורים שיסכנו את המחשב. לעולם אל תמסרו את פרטי הפייסבוק שלכם שלא דרך האתר הרשמי או האפליקציה.

  • עוד באותו נושא:
  • אייל גולן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully