וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשים בווטסאפ? זו הפעולה שאתם חייבים לבצע ומיד

26.1.2020 / 6:25

משתמשים בווטסאפ? לפני מספר חודשים החברה השיקה אימות דו - שלבי, שמאפשר הגנה מירבית על החשבון שלכם. בלי הרבה מאמץ, האקרים בעולם גונבים חשבונות ווטסאפ, ומשאירים את הבעלים המקוריים בחוץ. כך תגנו על החשבון היקר מכל

עריכת וידאו:ניר חן

זו התכונה הראשונה שאתם חייבים להפעיל כשאתם מתקינים את ווטסאפ: בחודשים האחרונים, אפליקציית המסרים הפופולרית ווטסאפ מתעדכנת בקצב מסחרר עם פיצ'רים חדשים ויכולות אבטחה מוגברות, אולם עדיין מגיעים דיווחים מרחבי העולם, לרבות מישראל, על פריצה וגניבה של חשבונות אישיים. לא סתם יש לשירות מעל למיליארד וחצי משתמשים פעילים מדי חודש - האפליקציה חינמית לחלוטין ופשוטה מאוד להתקנה, אולם זה מגיע במחיר שניתן לנצל אותה לרעה באופן פשוט יחסית. למזלכם, מלבד עדכוני האבטחה, ווטסאפ הוסיפו כמה אפשרויות פשוטות מאוד להגנה על החשבון שלכם, לרבות קוד הזדהות בעל 6 ספרות, וכן אימות דו-שלבי שישמש כאמצעי אבטחה נוסף.

זו בעיה מוכרת מאוד בווטסאפ; מישהו שאתם מכירים מבקש מכם קוד בעל 6 ספרות שבדיוק עומד להישלח אליכם בהודעת SMS. על פני השטח מדובר בבקשה לא מופרכת לחלוטין, במיוחד כשמדובר במישהו שאתם סומכים עליו. עם זאת, באמצעות הקוד הזה, כל אדם יכול להתחבר לחשבון הווטסאפ שלכם ולהשאיר אתכם מנותקים. ולמרות שיש פתרון פשוט - לשלוח שוב את הקוד ולהתחבר מחדש לחשבון שלכם - ההאקר יכול להזין קוד שגוי מספר פעמים על מנת לנעול אתכם מחוץ לחשבון לפרק זמן של עד שבוע. בזמן הזה, הוא יכול לשלוח הודעה לכל מי שיחפוץ בשמכם, ולהשתלט על החשבונות של חבריכם לקבוצות הווטסאפ.

גל פריצות ווטסאפ. צילום מסך
משתמשים מתוסכלים לא מצליחים לקבל גישה לחשבון הווטסאפ שלהם./צילום מסך

כבר בתחילת 2019 דיווחנו כי גל הפריצות הזה הגיע גם לישראל, ועד היום דיווחים ממשיכים להגיע שפריצות מהסוג ממשיכות לקרות ברחבי העולם. ולמרות שהאופציות המובנות באפליקציה לא יגנו עליכם במקרה של פריצה כמו זו למכשיר של מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, הן יוסיפו שכבת הגנה נוספת וחיונית על מנת לשמור על החשבון שלכם בידיים שלכם. הפתרונות הללו אף יוכלו להציל אתכם בדיוק במקרה שבו ננעלתם מחוץ לחשבון שלכם, או גרוע מכך, אם החשבון שלכם נפל לידיים של מישהו אחר.

כך תגנו על חשבון הווטסאפ שלכם

תחילה, במידה ואינכם נמצאים בעיצומו של תהליך הגדרת הווטסאפ בסמארטפון שלכם ולפתע קיבלתם הודעה בעלת 6 ספרות מווטסאפ, אין לשתף אותה בשום צורה עם אף אחד, גם לא עם אנשים שאתם בוטחים בהם. עוד כדאי שתימנעו מלחיצה על הקישור המופיע בה. לאחר שהתוקף מאמת את הקוד, הוא מקבל שליטה מלאה על חשבון הווטסאפ של הקורבן. לכן, אם אתם מקבלים הודעה המכילה את קוד האימות, אין לשלוח אותה לאף אחד. עוד כדאי מאוד שתגדירו קוד בעל 6 ספרות שישמש כאמצעי זיהוי שני לאחר שתנסו להתקין את האפליקציה מחדש. כדי לעשות זאת, היכנסו להגדרות הווטסאפ, לחצו על חשבון ואז על אימות דו-שלבי, הוסיפו את הקוד שתרצו ולאחר מכן את כתובת המייל שלכם כדי לסיים את תהליך ההגדרה.

seperator

זו אינה הפעם הראשונה שמקרה כזה מדווח בישראל ובעולם. למעשה, גל ההתקפות הראשון דווח עוד בשנה שעברה, כשמשתמשים בבריטניה החלו לאבד את הגישה לחשבון הווטסאפ שלהם. פורומים מקומיים החלו לקבל עשרות רשומות של משתמשים תמימים ומתוסכלים, ונראה שבחודשים האחרונים, המקרים הללו הגיעו גם לישראל. פניות לקו התמיכה של ווטסאפ לא נענו, והקורבנות נותרו ללא גישה לחשבון שלהם וללא שום יכולת לשחזר אותו. על פי נתוני ווטסאפ, לשירות המסרים הפופולרי בעולם מעל ל-1.5 מיליארד משתמשים ב-180 מדינות. מדי דקה נשלחות 29 מיליון הודעות ומדי יום נשלחות לא פחות מ-65 מיליארד הודעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully