וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חברת Avast ריגלה אחר המשתמשים ומכרה את המידע

28.1.2020 / 11:16

דיווחים כי חברת Avast השתמשה בתוסף אבטחת מידע לאתרי אינטרנט, וריגלה אחר משתמשים. התוכנה הוסרה מחנות האפליקציות של כרום, וחזרה לאחר ש"תוקנה". עם זאת, בעולם טוענים כי החברה לא הפסיקה עם הפעילות הבעייתית, והיא פשוט עושה זאת באמצעות תוכנת האנטי וירוס למחשב

אתר רשמי

בוידאו: וירוס תולעת למק

חברת האנטי וירוס "Avast" ותוכנת הבת שלה, AVG, נתפסו בשנה שעברה כשהן מוכרות מידע אישי של משתמשים. הדיווח מגיע מיוצר חוסם הפרסומות Adblock Plus ולדימיר פלנט, שדיווח על כך כבר באוקטובר 2019. פלנט דיווח לאתרים Vice's Motherboard ו-PCMag על הממצאים כי תוסף אבטחת המידע לאתרי אינטרנט של Avast, מרגל אחר משתמשים, שומר את דפי האינטרנט בהם גלשו, ומעביר אותם הלאה. גוגל הסירה את את התוסף מחנות האפליקציות של דפדפן כרום, אך זמן קצר אחר כך הוא חזר לחנות.

פלנט טען כי המידע שכולל מזהה ייחודי של כל משתמש, הדף בו הוא ביקר, האם הוא ביקר בדף בעבר ומידע אחר, יכול להיות מועבר לגורמים צד שלישי, והציע כי חברת Jumpshot שנרכשה על ידי תוכנת האבטחה ככל הנראה החברה שאליה מועבר המידע שנאסף. ב-2013 רכשה Avast את Jumpshot, חברה הספקת תובנות לגבי המסע הדיגיטלי של המשתמשים, כשהיא מנתחת כל חיפוש, לחיצה ורכישה מתוך 1,600 קטגוריות ביותר מ-160 אתרים, לרבות אמזון, גוגל, נטפליקס וולמרט.

עוד בוואלה!

"הקדיש את חייו לכדורסל": עצומה להפוך את דמותו של קובי בריאנט ללוגו ה-NBA

לכתבה המלאה
avast אנטי וירוס. יח״צ,
חברת Avast מכרה את מידע המשתמשים לגורמים צד שלישי./יח״צ

חברת האבטחה Avast מסרה לאתר Motherboard ו-PCMag כי המידע שנאסף על ידי התוסף, כבר לא מועבר ל-Jumpshot. אך מקורות אחרים טוענים כי במקום לאסוף את המידע מהתוסף לדפדפן, היא עושה זאת מתוך תוכנת האנטי וירוס החינמית, כשלאחר מכן הנתונים מועברים לפלטפורמה של Jumpshot ומשם ללקוחות הרלוונטים. "בשבוע שעבר, חודשים אחרי שזוהה כי החברה אוספת מידע מהתוסף, חברת Avast ביקש ממשתמיה לאשר כי היא יכולה לאסוף מידע אודות הרגלי השימוש שלהם", כך דיווח אתר Motherboard.

"פעלנו מהר כדי לעמוד בסטנדרטים של חנות האפליקציות האינטרנטית. בדצמבר הפסקנו לגמרי את איסוף המידע מתוך תוסף הדפדפן למטרות אחרות, למעט שיפור הליבה של המערכת. אנחנו מבטיחים כי Jumpshot איננה אוספת מידע אישי, לרבות שמות, כתובות מייל ופרטי קשר של המשתמשים", הבהירו ב-Avast. חברת Avast מספקת מספקת אנטי וירוס למכשירי אנדרואיד ומחשבי ווינדוס באמצעות אפליקציית Avast ו-AVG. בשלב זה הדיווח מתמקד בתוכנה המיועדת למחשבים בלבד, כך שייתכן כי משתמשי הסמארטפון "מוגנים" בשלב זה. עם זאת, לאור המקרים של איסוף המידע במחשבי המשתמשים, מומלץ להחליף את התוכנה ולהשתמש בתוכנת אנטי וירוס אחרת כמו Kaspersky או ESET שגם הן מציעות תוכנות אנטי וירוס למחשבים ולסמארטפונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully