וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה מאוד קשה לחזור אחורה: שיחקנו בפורטנייט על מסך IMAX בקולנוע

ועל איזה מסך אתם משחקים בבית? לקחנו את הקונסולות השונות כדי לשחק איתן על גבי מסך ה-IMAX בגודל של מעל ל-1,000 אינץ'. המקרנים העוצמתיים משדרים כיום ב-4K, והאולם מספק חווית שמע יחודית שברגע שתנסו פעם אחת, לא תוכלו לחזור אחורה

עמית לגו ומייקי לוי משחקים בקונסולות על גבי מסך ה-IMAX שביס פלאנט בראשון לציון/צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

רבים חלמו לחבר את הקונסולה הביתית שלהם למסך בבית הקולנוע, אולם רק מעט מאוד הצליחו לעשות זאת. "פשוט אי אפשר לחזור אחורה", העולם הסכים, אי שם לפני עשור כשג'יימס קמרון חשף בפני העולם את "אווטאר" - סרט התלת מימד הראשון שבאמת היה שווה להרכיב בשבילו משקפיים למשך כמעט שלוש שעות. מאז ה-IMAX המפורסם באילת, הראשון בישראל, לא הייתה חוויה כזו, וזו גם הייתה חוויה שלא חזרה על עצמה עד שאולמות ה-IMAX עם הסרטים האמיתיים החלו להופיע כאן. אותו אולם נפתח לפני 16 שנים, ובמשך זמן רב היה חוד החנית של טכנולוגיית בתי הקולנוע כאן בארץ. עם זאת, ב-2012 נפתח אולם ה-IMAX הראשון שניצל את הטכנולוגיה על מנת לשדר סרטים ולא רק הדגמות, והוא ללא ספק "הקרין" כמה התחום התקדם בעשור האחרון.

במקביל, עולם הקולנוע הביתי התקדם ואיתו גם קונסולות המשחק. סוני ומיקרוסופט הבינו סופית שמשתמשים רוצים איכות גבוהה יותר ועוצמת עיבוד חזקה יותר, וכך, הקונסולות שהושקו לפני כל כך הרבה שנים זכו לריענון המסוגל להביא 4K אמיתי, גם במשחקים. יתרה מכך, טכנולוגיית ה-HDR גם תפסה מקום של כבוד, ומשחקים כמו "Rise of the Tomb Raider" כבר אימצו אותה. רבים בעולם חשבו כבר על הרעיון להביא את עולם הגיימינג לקולנוע ולשחק על מסכי הענק, אולם מעט מאוד אנשים זכו להגשים את הפנטזיה הזו. אז פנינו לרשת בתי הקולנוע Yes Planet ובדקנו אם נוכל לקבל את האולם הראשי בראשון לציון לכמה שעות. התוצאה כאן לפניכם.

פורטנייט באולם ה-IMAX שביס פלאנט בראשון לציון. עמית לגו, מערכת וואלה!
כן, היה גם פורטנייט באולם ה-IMAX שביס פלאנט בראשון לציון/מערכת וואלה!, עמית לגו

לקחנו איתנו את הקונסולות הכי מתקדמות כיום וכמה משחקים הודות לעדלי יונייטד, ויצאנו לאולם הקולנוע בראשון לציון. למעשה, אנו פועלים על הכתבה הזו מאז חודש מרץ כשנאמר לנו שיהיו חייבים למצוא מתאמים מיוחדים עבור המקרנים. כל אחד מהמקרנים הללו מסוגל לשדר ברזולוציית 4K, ויש שניים מהם, אחד לכל עין עבור תכני תלת מימד. מחדר הבקרה בקצה האולם נזרק לעברנו כבל HDMI, וצעקה נשמעה "חברו כשאתם מוכנים". תוך כמה רגעים, פלייסטיישן 4 פרו, Xbox One S, ונינטנדו סוויץ' חוברו למסך בגודל מטורף של 1,060 אינצ'ים (22 מטר על 16 מטר ליתר דיוק). מקרבות פורטנייט ועד סצנות לחימה בבאטלפילד, כולנו הסכמנו - יהיה מאוד קשה לחזור אחורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully