וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טראמפ, בטל גם את סברי מרנן": הרשת מגיבה לעסקת המאה

אחרי תכנון שארך חודשים רבים, נשיא ארצות הברית, דונאלד טראמפ הציג אמש בנוכחות ראש הממשלה בנימין נתניהו, את "תוכנית המאה". מנהיגי העולם כבר הגיבו והביעו תמיכה, אבל נראה שברשת המצב מעט שונה. אספנו את הציוצים הטובים ביותר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג אמש (שלישי) את תוכנית השלום של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הכוללת הקמת מדינה פלסטינית שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. בשעות שלאחר מכן, רבים תמכו בתכנית של טראמפ, בעוד שאחרים יצאו לגנות אותה בטענה שהיא מזלזלת בפלסטינים. על פי התכנית, ארצות הברית תכיר בגושי ההתנחלויות, כולל בקעת הירדן, וישראל מצדה תידרש להקפיא את הבנייה בגדה המערבית במשך ארבע שנים במהלכן יתנהל משא ומתן בנושא הקמת המדינה הפלסטינית. "טראמפ צריך לבקש זכויות יוצרים מרבין על התוכנית", כתבה אחת הגולשות בתגובה ל"תוכנית המאה".

טראמפ הכריז כי "זהו צעד גדול לעבר השלום", בעוד נתניהו הודה לו והצהיר: "ישראל מוכנה לנהל מו"מ מיידי על שלום". הפלסטינים הביעו את התנגדותם לתכנית, ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה: "מזימה שלא תצליח". על פי התכנית, על ישראל לנקוט בצעדים כדי להבטיח כניסת מוסלמים למסגד אל-אקצא ולעבוד בשיתוף פעולה עם ירדן במקומות הקדושים. בנוסף לכך, מהמתווה עולה כי הקמת מדינה פלסטינית תלויה בתהליך פלסטיני להקמת ממשל, בהם כיבוד זכויות אדם, חופש עיתונות והתנערות מטרור - הפסקת פעילות חמאס והג'יהאד האסלאמי ועצירת ההסתה נגד ישראל. כמו תמיד, הרשת הגיבה על התוכנית החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully