וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן נגד אפל: הצליחה לפרסם אפליקציה לשיתוף מוניות

30.1.2020 / 12:25

אחת מתוצאות הסנקציות של הממשל האמריקאי נגד איראן, הינה איסור על קיום סחר בין איראן לחברות אמריקאיות. משמע, איראן ומפתחים איראנים, לא יכולים לפרסם אפליקציות בחנות של אפל. למרות הסנקציות, נראה כי איראן הצליחה להתגבר על האיסור, אבל רק לזמן קצר

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

אפליקציות איראניות זוהו בחנות של אפל: הרפובליקה האסלאמית מתמודדת מזה שנים רבות אל מול סנקציות מצד ארצות הברית. אחת מהסנקציות, היא איסור על קיום מסחר בין חברות אמריקאיות לאיראן. כעת נראה שיצרנית מכשירי האייפון זיהתה אפליקציית הסוואה חדשה ששימשה את האיראנים ללא פחות מאשר הזמנת מוניות. אותה אפליקציה נחשבת לבין הפופולריות ביותר באזור, ומאפשרת בדומה ל-Uber ול-Lyft להזמין נסיעות שיתופיות. ועל אף שהיא נמחקה כבר פעם בעבר, נראה כי היא שבה לחנות האפסטור השבוע תחת שם אחר.

בשנת 2017, לאחר שיושמו הסנקציות האמריקניות נגד איראן, ענקית הטכנולוגיה אפל, הסירה כמות גדולה של אפליקציות איראניות מהאפסטור כדי לעמוד בסנקציות של ממשלת ארצות הברית. בין האפליקציות האלו היה השירות "Snapp", שאפשר למשתמשים למצוא טרמפ בדומה ל-Uber, שנחשב לאחד מהפופולריים ביותר במדינה. עם זאת, השבוע משתמשי אייפון הבחינו בדבר משונה באפליקציה בשם "RadickRadio", שהופיעה לפתע בחנות. בעוד שעל פני השטח נראה כי מדובר בשירות להזרמת תחנות רדיו כלשהו דרך הרשת, משתמשים שניסו לפתוח אותה עם כתובת IP איראנית, המראה לאפליקציה בין היתר מהיכן אתם משתמשים בה, קיבלו גישה מלאה לאותו שירות "Snapp" שנמחק קודם לכן.

סרטון הממחיש את התופעה התפרסם השבוע ברשתות החברתיות ומאז הפך לויראלי מאוד, עם אלפי לייקים. כמה שעות לאחר מכן, אפל קיבלה התראה על האפליקציה, וכתוצאה מכך הסירה באופן רשמי את "RadickRadio" מחנות האפליקציות, אך סירבה להגיב מעבר לכך. אתר The Verge שדיווח על הופעת האפליקציה פנה ליוצרי האפליקציה וכן ל-"Snapp" לתגובה, אולם שתיהן לא הגיבו לבקשות. נראה כי המתיחות בין איראן לארצות הברית הגיעה לשיאה בתחילת החודש לאחר חיסול סולימאני, ותעשיית הטכנולוגיה תמשיך בהכרח להיקלע לסיבוכיות הסנקציות. המקרה הזה, למשל, ממחיש את הקושי להדביק את הקצב עם המדיניות הגיאו-פוליטית, בעולם דיגיטלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully