וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחסור עולמי": מלאי האייפונים של אפל עשוי להיפגע בעקבות התפשטות וירוס הקורונה

4.2.2020 / 6:52

נגיף הקורונה השפיע על חייהם של עשרות מיליוני אנשים שנמצאים בהסגר בסין, ומעורר דאגה בעולם כולו. כעת נראה כי הנגיף עשוי גם לשבש את אספקת האייפונים של אפל, שכן חלק מחלקי האייפון מיוצרים במפעל הממוקם בסין, בלב מוקד התפרצות הנגיף

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

"מלאי האייפונים בעולם צפוי להצטמצם בצורה משמעותית למדי במהלך החודשים הקרובים עקב נגיף הקורונה", כך מדווח האנליסט מינג-צ'י קו. על פי תחזיתו, אפל צפויה להוריד את המשלוחים שלה מהמפעל לחנויות בכ-10 אחוזים, כך שרק כ-36 מיליון אייפונים יועברו הלאה. החדשות הללו מגיעות למרות הטענות של המפעל "פוקסקון", בו מיוצרים רוב החלקים העיקריים של מכשירי האייפון, כי הייצור לא עתיד להתעכב. אותו מפעל שוכן בעיר וואן, מרכז התפרצות הנגיף בסין, כך שספק כי אכן לא יהיו שיבושים בשרשרת הייצור.

עוד נראה כי אלו לא רק דגמי האייפון החדשים שצפויים להתעכב בפס הייצור. לפני קצת יותר משבועיים דיווחנו כי האייפון 9 עתיד להיכנס לייצור תעשייתי ורשמי בחודש פברואר, כשהמכשיר עצמו ייחשף בחודש מרץ. עם זאת, נראה שהחדשות האחרונות הופכות את החדשות האלו למחשבה ופחות למציאות עתידית. ואם לוח הזמנים ישאר זהה, אתם יכולים לצפות למלאי מצומצם מאוד של המכשיר ברחבי העולם. למען הסר ספק, גם מכשירי אפל נוספים, כמו האיירפודס, צפויים להיות מושפעים מנגיף הקורונה, מבחינת היקף הייצור. האוזניות הפופולריות, שכבר גם ככה חסרות במלאי ברוב העולם עקב הביקוש האדיר, עלולות להפוך ללא זמינות מהר מאוד. חנויות אפל בסין, לרבות בעיר וואן, סגורות עד סוף השבוע הקרוב כאמצעי זהירות.

עובדי מפעל פוקסקון, המייצר חלקי אייפון עבור אפל, עם מסכות סינון אוויר, בזמן אירוע חברה בטייפיי. Yimou Lee, רויטרס
עובדי מפעל פוקסקון באירוע חברה, 22 בינואר 2020/רויטרס, Yimou Lee

אפל צפויה להכריז על שישה אייפונים חדשים עד סוף השנה, לרבות אייפון עם מסך חסר מגרעת. על פי אתר DigiTimes, החברה האמריקנית צפויה להשיק שני אייפונים מוזלים עד סוף שנת 2020. השמועה מתבססת על ספק מסכים של אפל, שטען כי אפל תשיק אייפון SE 2 עם מסך בגודל 4.7 אינץ', ואייפון נוסף עם מסך בגודל 5.5 או 6.1 אינץ'. אל האייפונים המוזלים, יצטרפו גם מספר דגמי דגל: אייפון בעל מסך בגודל 5.4 אינץ', שניים בגודל 6.1 אינץ' ואייפון נוסף עם מסך בגודל 6.7 אינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully