וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הסלולר זו הבעיה האחרונה: נגיף הקורונה מאיים על יצרניות הסלולר

13.2.2020 / 5:50

מארגני תערוכת הסלולר בברצלונה הודיעו על ביטולה, אחרי שגל של חברות ענק הודיעו כי לא ישתתפו מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. כעת נראה כי הנגיף לא מאיים רק על התערוכה, אלא גם על תעשיית הסלולר והטכנולוגיה כולה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בסרטון: בית החולים שסין הקימה בתוך עשרה ימים)

עכשיו זה סופי: ארגון ה-GSMA, מי שאמון על תערוכת הסלולר השנתית הגדולה בעולם שמתקיימת מאז 2006, הודיע כי השנה התערוכה תבוטל. ההודעה באה אחרי גל ביטולים של חברות ענק כמו אינטל, אמזון, פייסבוק, LG, נוקיה ואפילו חברות ישראליות, שחששו מנגיף הקורונה. תחילה, ניסו בארגון לצמצם נזקים, והוציאו הנחיות כיצד להתנהל ואפילו מסרו כי יש "לצמצם את לחיצות הידיים", והודיעו כי התוכנית ממשיכה כרגיל. אך שום דבר לא עזר, והבהלה שמה אחד מהעובדים של חברות הענק ידבק בנגיף וידביק עובדים נוספים, עשתה את שלה. אמש התערוכה בוטלה רשמית לשנת 2020, כשלא ברור האם תתקיים השנה. מנגד, חברת סמסונג התעקשה לקיים את אירוע ההשקה למכשירי הדגל, אף על פי שלא הייתה בשורה של ממש.

MWC 2017. אורן דותן, מערכת וואלה! NEWS
תערוכת הסלולר בברצלונה כבר לא תתקיים./מערכת וואלה! NEWS, אורן דותן

הנגיף הצליח לגרום לביטול אחד מהאירועים החשובים בתעשייה, אירוע בו נחתמות עסקאות שמשפיעות על התעשייה כולה. אך נראה כי זו עשויה להיות הבעיה האחרונה של החברות הטכנולוגיות, שכן מרבית מהייצור כיום, מתבצע בסין ובמיוחד במפעלי פוקסקון שמרביתם הושבתו. בימים האחרונים דווח כי רק בסוף פברואר העובדים צפויים לחזור לעבודה, וזאת בהנחה ולא יהיו שינויים בהתפשטות הנגיף בסין ובעולם. עוד מפעל שהושבת, הינו Pegatron, שאחראי בין היתר על ייצור האוזניות הפופולריות בעולם, ה-AirPods ועל ייצור מרכיבים קריטים למכשירי האייפון. גם מפעל זה הושבת עד להודעה חדשה.

רופאים מטפלים בחולי קורונה בבית חולים בווהאן שבסין, 9 בפברואר 2020. רויטרס
מניין הנדבקים ממשיך לזנק./רויטרס

אפל, סמסונג, LG ויצרניות אחרות, משקיעות סכומי עתק בפיתוח ומחקר, ולא סתם החברות האלו מקיימות שנה אחר שנה, את את ההשקות בתאריכים קבועים. זוהי למעשה המחזוריות של החברת, כשבכל שנה הן משיקות טכנולוגיות ומוצרים עליהם עבדו במשך שנה. כך גם ניתן לראות במחזור המכירות, את העליה המשמעותית ברבעון ההשקה, ואת הירידה במכירות ברבעון לפני ההשקה. הרבעון הראשון של השנה, מסתמן כאחד מהרבעונים העמוסים ביותר מבחינת השקות, כשחברת סמסונג, LG, שיאומי ואפילו לראשונה, נראה כי השנה אפל הייתה אמורה להשיק את האייפון המוזל.

מדיווחים בעולם, עולה כי הממשל הסיני מונע מפוקסקון פתיחה מחודשת של המפעל בשנזן, כשלצידו, גם המפעל בז'נגז'ו, "עיר האייפונים", מושבת עד הודעה חדשה. כדי לנסות לחדש את תהליך היצור, היצרניות מתעקשות כי הממשל הסיני יאפשר להתחיל בייצור חלקי, אך מכשזה לא יתקבל, נראה כי צפוייה לאפל, סמסונג, יצרניות נוספות וגם לצרכנים, בעיה גדולה. פייסבוק כבר דיווחה כי תפסיק לקבל הזמנות למשקפי המציאות מדומה, כשהיא מסרה העדיפה לנקוט באמצעי זהירות. "אנחנו עוקבים אחרי המתרחש מקרוב", אמרו בפייסבוק. עוד הודיעה טסלה, יצרנית הרכבים החשמליים של המיליארדר אילון מאסק, כי בעקבות סגירת המפעלים, מועד אספקת רכבי ה-Model 3 ידחה. היצרניות הסיניות כמו שיאומי, לנובו, Oppo עשויות גם הן לסבול מדחיות בהשקה, מכיוון שהרכיבים החשובים ביותר מיוצרים במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף.

פוקסקון. AP
המפעל שאחראי על מרבית מהשבבים בעולם מושבת./AP

מכשנראה שהנגיף ממשיך להשתולל בסין ולהתפשט במדינה, ייתכן ונראה דחיות משמעותיות יותר, בין היתר גם של מכשירי הדגל שסמסונג השיקה, ה-S20, או לכל הפחות שיבושים במלאים. ההודעה על ביטול התערוכה עשויה להיות הדאגה האחרונה של היצרניות, כשבין היתר, דחיית ההשקות תפגע במניות החברה ובכלכלה. עוד ייתכן כי אפל ויצרניות אחרות ישנו את התוכניות, כשאפל עשויה שלא להשיק את האייפון המוזל שתוכנן להיות במהלך מרץ הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully