וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושה את ההבדל בין ניצחון להפסד": בדקנו את התוסף החדש לשלט הפלייסטיישן

שיר בר-לב

14.2.2020 / 6:19

כמו שאתלטים מקצועיים נעזרים בביגוד ונעליים מיוחדות, רוב הגיימרים המקצועיים לא יסתפקו באביזרים זולים. בסוני זיהו את הפוטנציאל והשיקו תוסף חדש לשלט, המוסיף שליטה מוגברת על שלט הקונסולה. באמצעותו, תוכלו לבצע יותר פעולות. האם הוא עושה את העבודה?

צילום מסך

משחקי מחשב הם כבר מזמן לא (רק) משחקי ילדים. גיימרים רבים מצליחים להתפרנס מהתחביב שלהם, על ידי השתתפות בליגות ספורט אלקטרוני, שההבדל היחיד בינן ובין ספורט "אמיתי" הוא שמדובר בתחרות שאפשר להצטיין בה גם בישיבה מול מסך בחדר ממוזג. איך הופכים ל"גיימרים מקצועיים"? כמו בכל סוג אחר של ספורט, צריך לפנות עשרות שעות בחודש עבור אימונים מפרכים, וגם כישרון מולד לא מזיק. אה, וצריך גם אביזרים. המון המון אביזרים.

כמו שאתלטים מקצועיים נעזרים בביגוד ונעליים מיוחדות, רוב הגיימרים המקצועיים לא יסתפקו במקלדת הכי זולה שהם מצאו בחנות, אלא ישקיעו ממון רב בציוד היקפי משוכלל: מקלדות מכאניות, עכברים עם זמן תגובה אפסי ועוד. סוני הצטרפה לאחרונה לחגיגה עם המוצר בעל השם הפונקציונלי (אבל הלא סקסי בעליל) "dualshock 4 back button attachment". תוסף שמתלבש על שלט הפלייסטיישן שלכם ומוסיף לו שני כפתורים נוספים שאמורים, לפחות על הנייר, לסייע לכם להפוך לגיימרים מקצועיים. לקחתי אותו לכמה סיבובים ב-Call of Duty וחזרתי עם מסקנות.

כפתור לפליסטיישן. שיר בר-לב, מערכת וואלה
האצבעות נחות באופן טבעי./מערכת וואלה, שיר בר-לב

כפתור ופרח

התוסף מתחבר לשלט פלייסטיישן הרגיל, ו"מתלבש" על הגב שלו. הוא מוסיף שני כפתורים אחוריים, שנמצאים באיזור בו אצבעות הקמיצה, שסביר להניח שעד כה לא השתמשתם בהן בזמן משחק, נחות בו בצורה טבעית. שני הכפתורים החדשים ניתנים לתכנות, כך שהם בעצם "יכפילו" את הפונקציונליות כפתורים אחרים בשלט. למה כל הדבר הזה טוב? למקרים בהם הגישה לכפתורים מסויימים דורשת מכם להזיז את האצבע מרחק רב יחסית. למשל, להוריד את האצבע מהג'ויסטיק ולמתוח אותה כדי להגיע לאחד כפתורי החצים. אם תתכנתו את הכפתורים החדשים כך שהם ישמשו ככפתור החצים המבוקש, תוכלו ללחוץ עליו בהרף עין, מבלי להזיז את האצבע.

כל העסק יחסוך לכם כמה עשיריות שנייה לכל לחיצה, שזה ממש לא הרבה אך יכול להיות ההבדל בין ניצחון והפסד ברמות הגבוהות יותר של ענפי הספורט האלקטרוני. התוסף, אם כך, יעזור לכם לשפר את הביצועים - אבל רק אם מלכתחילה כישורי הגיימינג שלכם נמצאים בטופ של הטופ, שכן לשחקנים "רגילים" השיפור לא באמת משמעותי. וכראייה, כישורי המשחק הבינוניים-בלבד שלי ב-Call of Duty לא שופרו בצורה ניכרת באמצעות האביזר החדש. הוא אמנם סייע לי לזרוק רימונים מבלי להזיז את האצבע מכפתור L2 ל-L1, מה שעל הנייר היה אמור לחסוך לי כמה פריימים לכל רימון, אבל בפועל "צוואר הבקבוק" בביצועים שלי במשחק אינו השלט, אלא המוח המזדקן שלי, שכבר לא עובד כמו פעם.

כפתור לפליסטיישן. שיר בר-לב, מערכת וואלה
יכול להיות ההבדל בין ניצחון והפסד ברמות הגבוהות יותר של ענפי הספורט האלקטרוני./מערכת וואלה, שיר בר-לב

האם זה הופך את התוסף לחסר ערך בשביל גיימרים רגילים? לא בהכרח. התוסף נוח לשימוש (יש בו אפילו מסך LED קטן ויעיל לתכנות הכפתורים), ומוסיף לשלט הפלייסטיישן משקל שהופך אותו לנוכח יותר ביד, בקטע טוב. אפשר להתרגל אליו בקלות, אך אם אינכם גיימרים תחרותיים מדובר בשיפור קל באיכות החיים בלבד, ולא משהו שישנה מהותית את הדרך בה אתם משחקים. החיסרון המהותי היחיד שלו הוא שהוא מקצר בקצת את זמן הסוללה הנמוך מלכתחילה של השלט.

לא לעשירים בלבד

הרעיון של "כפתורים אחוריים" אינו חדש בשוק, אך עד כה היה שמור לציוד מקצועי יקר במיוחד. כך למשל, שלט ה-Elite של קונסולת ה-Xbox One כולל ארבעה כפתורים כאלה, אך מחירו הוא כ-800 שקל. התוסף לפלייסטיישן כואב הרבה פחות בכיס: 149 שקלים, ותוכלו להפוך את השלט שלכם לסמי-מקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully