וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזימון המסוכן: הונאה חדשה מרוסיה תוקפת ישראלים דרך אפליקציית לוח השנה

20.2.2020 / 6:25

הונאה חדשה מרוסיה תוקפת את לוחות השנה של הישראלים והיא עלולה להסב הרבה יותר נזק ממה שאתם חושבים. באמצעות מייל זדוני, ההאקרים מצליחים לקבוע לכם באופן אוטומטי פגישה יומית במייל עם לינק שינסה לגנוב מכם את פרטי האשראי. כך תסירו את ההונאה

עריכת וידאו:ניר חן

משתמשים בעולם ובישראל מדווחים על הונאה חדשה שתוקפת את משתמשי האנדרואיד בשבוע האחרון. ההונאה מופצת באמצעות לוח השנה של גוגל, מציקה במיוחד וגם ללא ביצוע פעולה מיוחדת, כל אחד מאיתנו חשוף אליה. "מזל טוב. ישנה העברת כספית גדולה שממתינה לאישור שלך", כך מופיע מדי יום בלוח השנה של המשתמשים הסובלים מההונאה. חשוב להדגיש שבניגוד להונאות דרך המייל, שלרוב לא מציקות במיוחד, כאן ההודעה נשלחת למשתמש מדי בוקר ומופיעה על המסך עד שינסה לבטל אותה. וגם אז, היא תמשיך להופיע ביום למחרת עד שתגדירו אותה כספאם. לעיני המשתמש התמים, זו כנראה תהיה התראת השבוע, שכן היא נשלחה מאפליקציית לוח השנה של גוגל. מדובר בסופו של דבר באפליקציה שמגיעה ממקור אמין ולא כזו שכנראה ניתן לפרוץ או להשפיע עליה בקלות, במיוחד אם הורדה מהחנות הרשמית.

אז פנינו לחוקרי חברת האבטחה צ'ק פוינט על מנת שיבדקו את ההודעה וינסו לגשת ללינק ממקום בטוח. הם גילו שמדובר בהונאה גדולה בהרבה ממה שחשבנו והיא בקלות יכולה להיות מופצת לעוד ישראלים. בעת לחיצה על הקישור שבהתראה, תילקחו לאתר המציג את עצמו כלוטו הרוסי, המציע לכם לזכות אם רק תכניסו את פרטי האשראי שלכם. הפרס, אגב, נמדד באלפי שקלים ועלול בקלות להטעות משתמשים תמימיים. האתר אף עלול לכלול פרסומות זדוניות ולכן חשוב גם שתשימו לב לא ללחוץ על לינקים שאינם מוכרים לכם. לפני מספר חודשים דיווחנו על הונאה דומה מאוד שהפסיקה ואילו עכשיו נראה שהיא חזרה לפעולה, כשהישראלים שוב על הכוונת.

האתר הרוסי מההונאה בגוגל קלנדר. צ'ק פוינט, צילום מסך
האתר הרוסי מההונאה בגוגל קלנדר/צילום מסך, צ'ק פוינט

נוסף על כך, גוגל היא מעצמה וכנראה שלרובנו הגדול, אם לא כבר לכולנו, יש חשבון ג'ימייל. עם כל חשבון כזה, נכלל גם לוח השנה של החברה, הנוהג להתעדכן באופן אוטומטי עם זימונים שאנו מקבלים במייל. מדובר באחת התכונות המבורכות ביותר שהשירות מציע, אולם בדיוק כאן ההונאה נכנסת לפעולה. הספאמרים והאקרים מצאו דרך לשלוח זימונים המכילים לינקים זדוניים. אותם זימונים פולשים ללוח השנה גם במידה והתכתובת כולה הועברה באופן אוטומטי לתיקיית הספאם. הזימונים הללו לרוב מגיעים גם בצורה יומית, כך שבכל יום מחדש תקבלו את אותה ההתראה עד שכאמור, תסמנו את האירוע כולו כספאם. החדשות הטובות הן שיש דרך להיפטר מההתראות הללו לחלוטין.

כך תסירו את הספאם מלוח השנה

תחילה בטלו את האופן שבו גוגל קובעת את הפגישות שלכם באופן אוטומטי. היכנסו לממשק האינטרנטי של לוח השנה של גוגל ולחצו על גלגל השיניים שבחלקו העליון של המסך ולאחר מכן על "הגדרות". לאחר מכן לחצו בתפריט הצדדי על "Event Settings" ואז מצאו את "Automatically add invitations" ושנו את ההגדרה ל"No, only show invitations to which I have responded". בשלב הבא תרצו ללחוץ בתפריט הצדדי על "Events from Gmail" ולבטל את הסימון המציין "Automatically add events from Gmail to my calendar". באזהרה המופיעה לחצו על כפתור האישור. לבסוף, תרצו ללחוץ על "View options" בתפריט הצדדי על מנת לוודא ש"Show declined events" לא מסומן.

ההתראות בלוח השנה. צילום מסך, צילום מסך
ההונאה החדשה בגוגל קלנדר שמופצת לישראלים/צילום מסך, צילום מסך

בסמארטפון התהליך לא שונה במיוחד והוא קל אף יותר מאשר במחשב, אך חשוב שתעשו אותו בשתי הפלטפורמות. פתחו את אפליקציית לוח השנה בסמארטפון שלכם, היכנסו להגדרות ואז לכללי ולאחר מכן וודאו ש"Show declined events" לא מסומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully