וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מצילים חיי אדם": חברות ההיי-טק שנלחמות בנגיף הקורונה

26.2.2020 / 9:06

עם התפרצות הקורונה בישראל, צפויה גם התגברות של הפניות למוקד מגן דוד אדום ויצירת עומס שנובע גם מהרצון למידע, מהפאניקה הציבורית ומאנשים שחוששים כי נדבקו בנגיף. אומת הסטארט-אפ התגייסה למשימה, ואלו החברות שנלחמות בנגיף הקורונה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בסרטון: נגיף הקורונה משתלט על אירופה

נגיף הקורונה כבר בישראל: שני חולים ישראלים ששהו בספינה המבודדת ביפן, הגיעו לישראל כשזמן קצר אחר כך, בתוך אזור הבידוד אליו הובאו, התגלה כי הם נושאים את נגיף הקורונה. עוד בשבוע האחרון התגלה כי קבוצת מטיילים מדרום קוריאה, נשאה את הנגיף בזמן שטיילה בישראל. עם התפרצות הקורונה בישראל, צפויה גם התגברות של הפניות למוקד מגן דוד אדום ויצירת עומס שנובע גם מהרצון למידע, מהפאניקה הציבורית ומאנשים שחוששים כי נדבקו בנגיף. עוד בבתי החולים יצטרכו לצמצם מגע עם המטופלים ולייעל את העבודה, בתרחיש קיצון בו יטופלו אלפי, עד מאות אלפי בני אדם. אלו החברות הישראליות שנלחמות בנגיף.

Vonage: מסייעת למד"א באיתור ואבחון של חולי הקורונה בישראל

במד"א יאמצו פלטפורמת וידאו של TokBox השייכת לענקית התקשורת העסקית בענן Vonage המפעילה מרכז פיתוח בתל אביב. השימוש בפלטפורמה יסייע לנציגי מד"א ורופאים מומחים לאבחן מרחוק חולים בעלי פוטנציאל להידבקות בנגיף. כחלק מפעילות המוקד המשותף שמופעל על ידי מד"א ומשרד הבריאות, הוחלט לעשות שימוש בטכנולוגיה שתאפשר את האיתור מרחוק של חולה פוטנציאלי באמצעות ניתוב שיחות הטלפון למוקד מד"א לכדי שיחות וידאו עם רופאים מאבחנים. כמו כן הפתרון יאפשר סינון נכון של הפונים הרבים בימים אלה שעלולים ליצור עומס פניות. חשיבות השירות תהיה בכך שתאפשר לרופאים מומחים לאבחן חולים פוטנציאליים ללא הצורך לפגוש אותם פיזית ובכך למנוע יציאה מיותרת שלהם מהבית או מהבידוד.

עוד בוואלה!

ועכשיו מפה בעברית: כך תעקבו אחר התפשטות נגיף הקורונה

לכתבה המלאה

האבחון ייעשה באמצעות פלטפורמת TokBox של חברת Vonage, מערכ המאפשרת הטמעה במרכזי שירות ובמערכות קיימות פיצ'רים כמו לייב-וידאו, שיתוף מסך, הקלטת השיחות ועוד. הפלטפורמה פועלת כבר היום עם ממשקים של חברות ענק כמו Alibaba, Adidas, KLM, Uber, Expedia ועוד. המערכת תפעל כך שאדם מתקשר למוקד מד"א, אם הנציג חושד שמדובר במקרה שעלול להיות קשור לנגיף הקורונה, הפונה יקבל קישור להפעלת שיחת וידאו מול רופא מהמוקד שיוכל לאבחן את הסימפטומים מרחוק. במידה וזה סבור כי אכן יש חשש להידבקות בנגיף, שיחת הוידאו תועבר לרופא נוסף המתמחה בנגיף שיוכל להחליט האם לשלוח אמבולנס לחולה שהתקשר באופן מיידי או להורות לאדם להישאר בבידוד.

סיסטמטיקס טכנולוגיות: מפת מעקב אחרי נגיף הקורונה

חברת התוכנה הישראלית "סיסטמטיקס טכנולוגיות", נציגת חברת ESRI העולמית בישראל, העלתה לרשת מפת מעקב עולמית, בעברית, המספקת סטטוס בזמן אמת של וירוס הקורונה (COVID-19). הנתונים, שמופיעים על מפת כדור הארץ, מראים את שיעורי ההדבקות מהמחלה, ההחלמה ומספר מקרי המוות, ומאפשרת להבין את מגמת ההתפשטות של הווירוס הקטלני. מדובר במפה המוכרת של אוניברסיטת ג'והנס הופקינס, שהייתה זמינה עד כה בשפה האנגלית. באוניברסיטה פיתחו את המפה, על מנת לפתור את הבעיה של הקושי בניטור התפשטות המחלה. "חשוב להבחין בין מידע שמגיע מרשויות בריאות ציבוריות וחוקרים ובין מידע מוטעה שרק יוצר בהלה מיותרת", אומרת לורן גרדנר, חוקרת מחלות באוניברסיטה.

ארליסנס: מערכת בינה מלאכותית מבוססת מידע ייחודי מחיישן ייחודי

מערכת בינה מלאכותית מבוססת דאטה ייחודי מסנסור האוסף מיקרו תנועות של חברת ארליסנס (EarlySense) הישראלית, המפתחת ומשווקת מערכות לניטור מצבם הרפואי של חולים ללא מגע עם גוף החולה, הוטמעה בימים האחרונים בבית חולים שיבא בתל השומר באזור הבידוד המיוחד שנבנה להגעתם של הישראלים שחזרו מספינת היהלום ביפן, הגיעו ארצה וצפויים לשהות בבידוד מספר ימים.

early sense - קורונה. יח״צ,
מערכת בינה מלאכותית מבוססת מידע ייחודי מחיישן ייחודי./יח״צ

המערכת של ארליסנס מבצעת ניתוח נתונים רבים וייחודיים לטובת התראה מוקדמת על הידרדרות במצב המטופל, באמצעות בסיס הנתונים שהוא הגדול ביותר בעולם לסימנים חיוניים רציפים בניהם- דופק, נשימה ותנועה; מכיוון שקורונה היא מחלה נשימתית, המערכת מתאימה במיוחד לזיהוי מוקדם ומעקב אחר מצב מטופלים אלה. החיישן מאפשר קלט של אותות זעירים ממנגנונים ביולוגיים שונים, כולל כאלה האחראים על נשימה. בין היתר הסנסור מאפשר זיהוי תבניות של דיכוי נשימה, נשימה מאומצת המתבטאת בשימוש בשרירי עזר, נשימה חדה וצרה, שמראה על קושי בלקיחת אויר, ונשימה שטחית.

עוד המערכת מאפשרת ניטור ללא מגע עם גוף המטופל ונותנת התראות מרחוק לצוות הרפואי ולכן מתאימה מאוד למניעת הפצת מחלות מדבקות מאוד, כמו הקורונה ונועדה בין היתר להגן על בריאות הצוות כדי למנוע מקרה הדבקה של הצוות המטפל, כפי שנראה בסין. לצד זאת, עם כל חולה שינוטר המערכת תהפוך להיות חכמה יותר ותוכל להתריע מוקדם יותר על אינדקציה לחולי קורונה וכך תהפוך לאפקטיבית יותר מיום ליום וממטופל למטופל.

Tyto Care: המכשיר שבודק את חולי הקורונה ומונע הדבקה של אחרים

כחלק מהערכות של בית החולים שיבא לטיפול בחולי הקורונה במתחם המבודד, בית החולים רכש טכנולוגיה חדישה של חברת Tyto Care, שפיתחה מכשיר נייד שמבצע סדרת בדיקות רפואיות, ללא צורך במגע עם הצוות הרפואי. המכשיר מאפשר מספר בדיקות ביניהן בדיקת ריאות, שחשובה ביותר להעלאת החשד לקורונה, בדיקת גרון, אוזניים, לב, בטן ועור, כמו גם מדידת דופק וחום גוף.

מכשיר Tyoto. יח״צ,
המכשיר שבודק את חולי הקורונה./יח״צ

כחלק מהלקחים שלמדו בתי החולים המתמודדים עם הנגיף ברחבי העולם ומקרי מוות של צוותים רפואיים במקומות המתמודדים עם הנגיף, הוחלט בבית החולים להשתמש בטכנולוגיה ייחודית על מנת להוריד את הסיכון הכרוך בטיפול בנגיף מסוג זה.

החברה תעניק מכשיר אישי לכל מטופל לצורך בדיקה ומתן קבלת טיפול רפואי מרחוק, ללא הצורך בהימצאות הרופא בקרבת מקום, ובכך המכשיר מאפשר בידוד מוחלט והפחתה משמעותית בסיכון של עובדי צוות בית החולים בהידבקות בנגיף. "שירותי בריאות כללית" משתפת פעולה עם החברה בשנים האחרונות ובזכות מכשיר ה- Tyto Care אלפי מטופלים נבדקים מהבית בהצלחה מידי חודש ולא מסתכנים בהידבקות ובהגעה למרפאות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully