וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רכשנו 3,500 מסכות לעובדים": כך מתמודדים בהיי-טק הישראלי עם נגיף הקורונה

27.2.2020 / 12:44

בהלת נגיף הקורונה לא פוסחת על חברות ההיי-טק: בעקבות בהלת הקורונה בענף ההיי-טק משדרים עסקים כרגיל אבל לא לוקחים סיכונים מיותרים. חברות רבות מבטלות נסיעות שלא הכרחיות, שולחות מסכות לעובדים בחו"ל ואף מחטאות את המשרדים

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: 169 מקרים חדשים של נגיף הקורונה זוהו בקוריאה הדרומית.

אחרי ביטול תערוכת הסלולר העולמית בברצלונה, נראה כי חברות ההיי-טק נערכות להתפשטות הנגיף ומבטלות נסיעות לחו"ל. לאור העדכונים של משרד הבריאות, בדקנו מה מצב הנסיעות בחברות. "למרות צמצום הנסיעות למזרח בשבועות האחרונים, ניתן לומר כי היקף הפעילות של חברות ההיי-טק בחו"ל, כפי שזה משתקף מהנתונים שבידנו, נותר כרגע ללא שינוי מהותי" אומרת אושרת בן משה, מייסדת ומנכל"ית הסטארט-אפ הטראוול טק "ג'ינג'ר", אשר פיתחה פלטפורמת נסיעות וביטוחים לחברות הייטק שנמצאת בשימוש של עשרות חברות מקומיות ובינלאומיות. רונן קרסו, מנכ"ל איסתא הולידייס, יצא במתקפה חסרת תקדים על משרד הבריאות: "יושבים אנשים שאין להם מושג בהשלכות החלטה מסוג זה ללא שום 'ועדה ביינימשרדית' ומוציאה המלצה ייחודית מבלי להבין כלל את המשמעויות שבה".

"למרות זאת אנו מתחילים לראות כי חברות הטק נוקטות ביתר זהירות בכל הנוגע לנסיעות עסקיות של עובדים שאינן בהכרח אקוטיות לפעילות החברה. באופן גורף ניתן לומר כי חברות מנסות להימנע מנסיעות שאיננן הכרחיות, אך נסיעות בשוטף ליעדים שאינם תחת אזהרה דוגמת ארה"ב ואירופה עדיין מתקיימות כסדרן", הוסיפה. עוד מספרת בן משה כי מבדיקה שלה נראה כי רוב החברות עדיין מתכננות פעילויות שונות להמשך השנה, כולל הכנות לקראת נופשי חברה בחו"ל, השתתפות בכנסים ועוד. הלך הרוח הוא "עסקים כרגיל תוך כדי נקיטת אמצעי זהירות והצמדות להנחיות".

עוד בוואלה!

ועכשיו מפה בעברית: כך תעקבו אחר התפשטות נגיף הקורונה

לכתבה המלאה

"כבר לפני שבועיים העברנו 3,500 מסכות וביטלנו נסיעות שאינן הכרחיות"

"יש לנו משרדים בלמעלה מ-70 מוקדים ברחבי העולם, בין השאר במוקדים שבהם עובדינו נדרשים לעבוד מהבתים. כבר לפני שבועיים העברנו 3,500 מסכות פנים מיוחדות למשרדים הללו במשלוח מיוחד מישראל, ועשינו את ההתאמות הנדרשות כדי שהעובדים יוכלו לעבוד מהבית באופן בטוח", אמרה נירית שניידר, מנהלת תחום התפעול בצ'ק פוינט. "כמו כן, המשרדים במדינות הרלוונטיות באסיה מקבלים ריסוס סניטרי ככל שנדרש".

צ'ק פוינט שולחת 3,500 מסכות. יח"צ,
"העברנו 3,500 מסכות פנים מיוחדות למשרדים הללו במשלוח מיוחד מישראל"./יח"צ

עוד הוסיפה: "כחברה גלובלית יש לנו מאות טיסות מדי חודש ובתקופה הזו - הנחיות משרד הבריאות מתורגמות אוטומטית לנהלי נסיעה שאוסרים נסיעות למדינות שבהן יש התפרצות של המחלה, ואנחנו מבטלים נסיעות שאינן הכרחיות. בנוסף, ביקורים במטה בישראל מתקיימים רק אם מדובר במדינות שאינן מחייבות בידוד, ואלו שכן- בוטלו לעת עתה. יש לנו קבוצות ייעודיות עם עובדים מישראל ומחו"ל שמתעדכנות בנהלי משרד הבריאות המקומי, כל הזמן עם האצבע על הדופק".

"הצלחנו לסגור עסקאות בסין וגם בסינגפור כך שעדיין לא ראינו פגיעה מיוחדת בעסקים"

"כחברה בינלאומית עם משרדים אשר חלקם נמצאים באסיה נושא הקורונה מעסיק אותנו בחודש האחרון כמובן" אומר נעם ואקרט מנהל משאבי אנוש הגלובלי בחברת Forter הישראלית, מובילה עולמית בתחום מניעת הונאות סחר מקוון. לפורטר כ-240 עובדים ועובדות אשר עובדים בחמישה משרדים מסביב לעולם (סין, סינגפור, לונדון, ניו-יורק ותל אביב).

פורטר. רועי בית און,
"השפעות בהתנהלות במשרדים בסין ונשמעים להוראות הרשויות המקומיות"./רועי בית און

"אנחנו רואים השפעות בהתנהלות במשרדים בסין כמובן ונשמעים להוראות הרשויות המקומיות" אומר ואקרט. "במקביל אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם העובדים ברמה יומית ומנסים לתת מענה לצרכים. כמו כן, שלחנו לעובדים במשרד בסין מסכות ממספר מקומות בעולם (יש מקומות בהם היה מחסור אמיתי במסכות) ואנחנו מאפשרים להם עבודה מהבית וגמישות ככל אשר נדרשת כזאת. .יש לציין כי למרות התפרצות הקורונה, הרי שגם בחודש הזה הצלחנו לסגור עסקאות בסין וגם בסינגפור כך שעדיין לא ראינו פגיעה מיוחדת בעסקים".

"בתחילת פברואר יצא מייל מרגיע של נשיא החברה, לירון דמרי, שמעדכן את העובדים לגבי המצב במשרדים בסין ולגבי ההתנהלות בחברה. עובדים אשר שבו ממדינות כמו תאילנד הונחו להישאר בבידוד ואנחנו מאפשרים להם עבודה מהבית ומנחים את המנהלים שלהם להיות סבלניים לסיטואציה. באופן כללי אני חושב שיש אמון גדול אצל עובדי פורטר שהחברה תדאג לצרכים שלהם ותשים את הבריאות שלהם במקום הראשון. במקביל, בישראל אנחנו רואים השתתפות כמעט מלאה של העובדים בתל אביב במירוץ שמתקיים בסוף השבוע וקשה להגיד שיש לחץ אמיתי מצד העובדים".

"ביטלנו מספר נסיעות וכמענה חלופי פתחנו 'חדר וירטואלי' מאויש מרחוק"

AllCloud היא חברה גלובאלית עם 7 משרדים ברחבי העולם ומתוקף כך ההנחיות הפנימיות בארגון מתעדכנות כשגרה על פי עדכונים ממשרד הבריאות ומגופים נוספים הרלוונטיים לאזורי הפעילות, אומרת רונית רובין, נשיאה EMEA. "כמענה להתפרצות הקורונה ובכדי להמשיך ולתת מענה מיטבי לצרכי הלקוחות שלנו ולשמור על בריאות העובדים ביצענו ריענון של הנחיות וחידדנו אותן בהתאם להנחיות משרד הבריאות. באשר לנסיעות עבודה למקומות שבהם קיים סיכון אנחנו מנהלים שיחה עם הלקוח ומוצאים מענה חלופי שלא יסכן את העובדים. לאחרונה ביטלנו מספר נסיעות וכמענה חלופי פתחנו "חדר וירטואלי" מאויש מרחוק על ידי עובדים החברה ונציגים מטעם הלקוח", הוסיפה.

חברת AllCloud. טליה שמדיט,
"ביצענו ריענון של הנחיות וחידדנו אותן בהתאם להנחיות משרד הבריאות"./טליה שמדיט

"עובדים שנדרשים לנסיעות גלובליות ואינם מרגישים בנוח עם הנסיעה הונחו לפנות אל המנהל הישיר על מנת שיכולו ביחד למצוא פתרון מקובל. כחברה שנותנת שירותי ענן ותומכת בחברות שעובדות בענן הגמישות שלנו לתת מענה ללקוחות ולצמצם את כמות הנסיעות גדולה יותר. אנחנו עוקבים אחרי הנחיות משרד הבריאות ובמידה ואלה ישתנו או יוחמרו נפעל בהתאם וכל זה ללא פגיעה ברמת השרות שניתנת ללקוחות החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully