וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים מהבית בגלל הקורונה? כך תשמרו על המחשב והמידע שלכם

עשרות אלפי ישראלים נמצאים בבידוד, וחברות רבות מעודדות ואף מאלצות את העובדים לעבוד מהבית. עם זאת, נראה כי קיימים לא מעט סיכונים בזמן עבודה מהבית. בצ'ק פוינט אספו כמה טיפים שיעזרו לוודא שהעבודה מהבית מתבצעת בצורה מאובטחת

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ההתפתחויות האחרונות סביב וירוס הקורונה גרמו לחברות רבות לבחון המשך עבודה של עובדיהם מהבית. חברות רבות באסיה, ולאחרונה גם בארה"ב, באירופה ואף כאן בישראל, מבקשות מהעובדים (או מאפשרות להם) להתחבר מרחוק למערכות הארגוניות ובכך לצמצם את הפגיעה בשגרה השוטפת.חוסר הוודאות ביחס לעתיד יגרום גם לחברות רבות במשק לשקול מהלכים מעין אלו. במקביל, אנו עדים לעלייה משמעותית בניסיונות של האקרים לנצל את המצב ולנסות ולהדביק בנוזקות דרך "פיתוי" המבוסס על העניין סביב הקורונה.

בחברת צ'ק פוינט אספו את עצות הזהב לשמירה על רמת האבטחה הנדרשת בעבודה מרחוק. הקפדה על צעדים אלו יסייעו לארגון, וגם למשתמשים לשמור על עצמם בהיבטי סייבר.

בג'ימייל, פייסבוק ואינסטגרם: זה הזמן להחליף סיסמה

בחינת הססמאות שלנו - עד כמה הן תכופות ומתי שינינו אותן - היא עניין חשוב בשגרה וחשוב גם בזמנים שכאלו. כשמדובר במערכות חיבור מרחוק לשרת ארגוני, החשיבות לכך גוברת שכן פריצה דרך שימוש בסיסמה שלכם עלולה לפגוע בשרת הארגוני. עוד מומלץ לשנות סיסמאות לחשבונות פרטיים כמו לרשתות החברתיות, ג'ימייל ועוד.

עוד בוואלה!

"אפשר להירגע, הוא הרדים את הנגיף": הרשת מגיבה למסיבת העיתונאים של ליצמן ונתניהו

לכתבה המלאה

משבר הקורונה בפתח והפישינג בשיאו

שימו לב היטב ללינקים עליהם אתם לוחצים וכן מהו החומר אותו אתם מורידים למחשב שלכם. עליכם לוודא שהמקור ששלח לכם אימייל או הודעת סמס עם לינק, וכן המקור שממנו אתם מורידים את התכנים, מוכר לכם היטב ואמין. ניסיונות הדיוג (פישינג) סביב הקורונה גבוהים ב-50% מהממוצע של נושאי דיוג אחרים ברשת. אם קיבלתם מייל חשוד - דווחו עליו לאנשי אבטחת המידע בארגון שלכם.

בידקו את המכשיר עליו אתם עובדים

עובדים רבים נוטים להשתמש במחשב האישי שלהם גם לצרכי עבודה, מה שעלול לייצר סיכון אבטחתי. אם אין ברירה וזו הדרך היחידה שלכם לעבוד, עליכם לדבר עם אנשי אבטחת המידע בארגון ובדקו כיצד ניתן לאבטח את הקשר עם הרשת הארגונית. למשל, דרך תוכנת אנטי ווירוס או חבילת אבטחה מתאימה, שירותי VPN (רשת אינטרנט פרטית), ועוד.

מי על הקו?

רשתות ווי-פי ביתיות, או בבתי קפה נוטות להיות ללא סיסמה או עם סיסמה שקל לנחש כמו מספר טלפון. אם אתם גרים בבניין, שאר הדיירים יכולים לנסות "להיכנס" לרשת האלחוטית, באמצעות המספר שלכם. זכרו שבמצב כזה, אנשים זרים יכולים להשתמש בחיבור הזה לאינטרנט ולהתחבר לרשת שלכם, וכך גם לקבל גישה לכל התעבורה ברשת. נדרשת זהירות מוגברת בחיבור דרך רשת אינטרנט אלחוטית ציבורית, פתוחה ואפילו בבית, שכן חיבור שאינו מאובטח עלול לאפשר להאקרים להכנס דרך הרשת שלכם למחשב שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully