וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נייר טואלט וקופסאות שימורים: הישראלים "מתארגנים" על קנאביס לבידוד

16.3.2020 / 9:18

אחרי שהציפו את הסופרמרקטים ברחבי ישראל, ורוקנו מדפים שלמים, נראה כי הישראלים לא עוצרים בקופסאות שימורים ונייר טואלט. מבדיקה שלנו, קבוצות הטלגרם שמציעות קנאביס, דיווחו על עלייה בשיעור של 600% בהזמנות

צלם - דוברות המשטרה

התפשטות נגיף הקורונה בישראל הובילה לצעדים חסרי תקדים, כאלו שלא נראו כאן מעולם. השבתת חצי מהמשק וההודעה כי רק מקומות עבודה חיוניים יידרשו לעבוד, הובילה לעשרות עד מאות אלפי ישראלים שנמצאים בבית. עסקים רבים נסגרו באופן זמני, אך יש גם מי שהרוויח מהמצב, כמו בתעשיית הקנאביס. "המשבר הקפיץ לנו את העבודה בשיעור של 600%, החל מאתמול יש פשוט טירוף במערכות, עומס לא רגיל - כולם רוצים לעשן קנאביס" , כך אומר לוואלה! TECH בכיר בקבוצת המחתרת בטלגרם - מהקבוצות הגדולות והוותיקות בישראל שעוסקת במכירת קנאביס במרחב המקוון.

העומס כל כך גדול, הוא מציין עד שאתמול קרסה מערכת ההזמנות של הקבוצה למשך דקות ארוכות. על העליה המטאורית ברכישת קנאביס, מדווחים גם בעלי קבוצות אחרות. כך למשל, גם בקבוצה ' אמסטרדם - ישראל' מוסרים שחלה עליה בלתי מבוטלת במכירות וכך גם בקבוצות נוספות. מה הוביל לעליה בהיקף רכישת הקנאביס? "בימים רגילים, אני מעשן בסוף היום, להירגע עם איזה שכאטה טובה, אבל כפו עלי בידוד ומה מצפים ממנו לעשות? אני מטפס על הקירות בבית, אז בימים האחרונם אני מעשן פי 4 מבימים רגילים", אומר לנו אורי, בחור בן 43, עובד בענף המלונאות שנשלח כמו אלפים אחרים לחל"ת.

מחירי קנאביס בישראל. צילום מסך, צילום מסך
״אתמול קרסה מערכת ההזמנות של הקבוצה למשך דקות ארוכות״./צילום מסך, צילום מסך

"כרגע יש לי 15 שליחים על הכביש, והם לא עומדים בלחץ", מוסיף המנהל הבכיר במחתרת, ואכן, בימים האחרונים חלה תכונה רבה בקרב קבוצות לחיפוש שליחים" יש ביקוש חזק מאוד לעבודה כשליחים, ואפשר לעשות בימים האלו אחלה כסף. תראה, יש שליחים שעשו אתמול 20 נקודות חלוקה ועל כל אחת מהן הוא קיבל - 100 שקלים. אלפיים שקל ליום? גם חבר כנסת לא עושה הכנסה כזו", אומר לנו סוחר קנאביס בטלגרם.

העליה בהיקף לא באה לידי ביטוי רק במספר ההזמנות אלא גם בכמות פר משלוח "יותר הזמנות, יותר לקוחות, יותר טירוף, בהכל מהכל, בכל הקטגוריות" מבהירים במחתרת."אנו רואים גם עליה בהיקף ההתעניינות מצד הציבור ברכישת ציוד לגידול ביתי", אומר פלג פסטיג - מנכ"ל הידרושופ - הרשת הגדולה בישראל למכירת ציוד לגידול. לדבריו הסיבה לכך: כלכלית נטו. "אנו נכנסים לימים של חוסר וודאות כלכלי עם צורך לצמצם הוצאות. עבור רבים שמשלמים אלפי שקלים לחודש לרכישת פרחים, החלופה של גידול ביתי - זה הפיתרון הטוב והחסכוני ביותר", הוא מציין. פלג מעריך כי נכון להיום, יש בישראל לא פחות מ-100 אלף מגדלים פרטיים והמספר צפוי לגדול משמעותית , ככל שהמשבר ימעמיק ויתארך "עלות גידול ביתי של גרם קנאביס איכותי עומדת על 3.5 שקלים בקירוב, לעומת 100 שקלים בשוק החופשי".

הזינוק בהיקף המסחר בקנאביס בטלגרם מושך איתו למעלה גם את שוק מוצרי העישון: ברשת פאפיז מדווחים כי בשבוע האחרון חלה עליה בשיעור של 20% במכירת ניירות גלגול, באנגים וכו' "מעשנים מצטיידים ומכינים את עצמם למצב של סגר. מציינים ברשת. "אומנם, יש מלאי מספק בשביל לענות על הביקוש ההולך וגובר ולא צפוי כרגע מחסור אולם אנו נמצאים בתקופה של חוסר ודאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully