וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: בהייה ממושכת במסכים בבידוד תגרום לכם לפתח "עין פורנו"

12.4.2020 / 0:01

מומחה עיניים בריטי מתריע בפני השלכות החשיפה המוגברת לצגים דיגיטליים במהלך הסגר הביתי, ומסביר: כך תצלחו את משבר הקורונה ללא לגרום נזקלראייה

Pornhub LifePlan- The Premium Membership That Lasts a Lifetime.

בסרטון - פרסומת למנוי פרימיום לכל החיים בפורנהאב

עוד לפני שהקורונה הגיחה לעולמנו ושינתה אותו מהקצה אל הקצה, רובנו היינו מכורים למסכים. אבל מסתבר שהמשבר הנוכחי מגביר את צריכת המסכים הגבוהה ממילא שלנו, ויש לכך השלכות כבדות משקל. אחת מהן - כך לפחות טוען מומחה בריטי לרפואת עיניים - היא הסכנה לפתח את מה שהוא מכנה "תסמות עין הפורנו".

"אנחנו דור שכל חייו מתנקזים למסכים, וכך אנחנו פוגעים באופן רציף ומצטבר בראייה שלנו", אמר הרופא, ד"ר טום בראוטון ל-SUN הבריטי. "'עין פורנו' היא מונח שטבעתי שמתאר מצב בו העין נמצאת תחת לחץ מתמיד בגלל בהייה ממושכת בסמארטפונים. מהנתונים שהגיעו אליי, מאז תחילת משבר הקורונה יותר ויותר אנשים צופים בסרטונים, בייחוד של פורנו, בסמארטפונים. זה לא יעזור לעיניים שלכם - אתם צופים בתמונות קטנות, לפעמים באיכות נמוכה מאוד, וזה יוצר עומס על העיניים שלכם".

אילוסטרציה. ShutterStock
התמכרתם לפורנו בזמן הבידוד? על אחריותכם/ShutterStock

בראוטון מסביר שבזמן צפייה במסך, האדם הממוצע ממצמץ פי חמש פחות מהנורמה, מה שעלול לגרום ליובש ועומס בעיניים, מה שבטווח ארוך יכריח שימוש במשקפיים. "אנשים ברחבי הגלובוס שוטפים ידיים כל חצי שעה, מחטאים את הסמארטפון והטלוויזיה, אבל שוכחים לדאוג לעיניים שלהם".

העלייה בזמני הצפייה במסכים הגיעה, כאמור, כתוצר לוואי של הקפיצה במספר הכניסות לאתרי הפורנו. לבראוטון יש טיפ גם למכורים שבינינו. "עשו לכם הרגל", הוא מייעץ, "על כל 20 דקות של צפייה במסך, עשו הפסקה של 20 שניות ותבהו בחפץ מרוחק. זה יקל על העין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully