וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובות לשלמות: בדקנו את האוזניות XM3 של סוני

4.5.2020 / 14:34

מזה שנים שסוני מובילה בקטגוריית מוצרי השמע הניידים, הן האוזניות והן הרמקולים. הפעם נחתו על השולחן האוזניות האלחוטיות (True Wireless) החדשות של סוני שמתיימרות להביא ביצועים גבוהים, סינון רעשים אקטיבי וכל זה בתג מחיר נמוך בהשוואה למתחרים

אוזניות סונני מסננות רעשים. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מביאות את כל מה שסוני יודעת לספק ובתג מחיר מפתיע/מערכת וואלה!, מייקי לוי

במשך שנים השתמשתי בתכיפות במוצרי האודיו של Bose: רמקולים ביתיים, אוזניות וכמובן ה-QC35, האוזניות מסננות הרעשים של המותג. מאחר ואני נמצא לעיתים תכופות בסביבה רועשת, אני מרגיש את הצורך בשימוש באטמי אוזניים ואוזניות מסננות רעשים בצורה אקטיבית, כשה-QC35 עשו עבודה טובה בסך - הכל. עם זאת, לאורך כל הזמן השימוש שלי בהן, נטען כי האוזניות של סוני מספקות ביצועים טובים יותר, הן באיכות השמע והן בסינון רעשים אקטיבי. התקשיתי להאמין לעובדה שסוני עושה עבודה טובה יותר, בטח כשל-Bose ניסיון עשיר בייצור אוזניות לטייסים, שעובדים בסביבה רועשת במיוחד. אבל לפעמים יש הפתעות.

כשהאוזניות WF-1000XM3 (אוזניות True Wireless) נחתו על שולחני, הבנתי שמדובר ב"כוכב חדש". אוזניות כאלו שאי אפשר להתעלם מהן. להביא סינון רעשים אקטיבי ברמה גבוהה כמו שסוני יודעת ולצד זה גם שמע כל כך איכותי עם באסים גבוהים זה לא דבר שמובן מאליו כלל. צריך לזכור שאת כל זה מכניסים לאוזניות אלחוטיות לגמרי (True Wireless), שנכנסות לתוך האוזן. היו לי הרבה תהיות וספקות לגבי האוזניות של סוני, בטח כשכל זה בא עם תג מחיר שנמוך משמעותית ממה שחשבתי.

עיצוב מגושם עם קופסת אחסון גדולה

קומפקטיות זה לא שם המשחק במקרה הנוכחי: אם התרגלתם לקופסאות קטנות - כאלו שנכנסות לכיס ולא מרגישים בהן - הרי שכאן המצב שונה לחלוטין. האוזניות מגיעות בקופסה מגושמת וגדולה, וכיאה לאוזניות משנת 2020, חיבור הטענה באמצעות חיבור Type-C. למרות שהיא מגושמת, הקופסה בהחלט יוקרתית ולא מדובר בגימור פלסטיק סתמי, אלא בגימור מוברש כשהחלק העליון מצופה בצבע זהב. די אלגנטי לטעמי. אך חיסרון אחד: הן מתלכלכות ונשרטות מהר מאוד. בדומה לאוזניות אחרות, גם כאן הקופסה משמשת כמטען נייד כשאורך חיי הסוללה המוצהר של האוזניות עומד על 6 שעות עם סינון רעשים, כשהכיסוי מאפשר טעינה של 3 פעמים נוספות, משמע על הנייר מדובר בחיי סוללה של 24 שעות. בפועל מתקבל זמן שקרוב למה שסוני מצהירה, וזה בהחלט מרשים.

עוד בוואלה!

פירצת אבטחה חמורה התגלתה במערכת הלמידה מרחוק של תלמידי ישראל

לכתבה המלאה
אוזניות סונני מסננות רעשים. מייקי לוי, מערכת וואלה!
קופסה מעט מוגשמת שנוטה להתלכלך אבל עדיין מרגישה יוקרתית/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אני מוכרח להודות: אני לא מאלו שחובבי אוזניות in - ear, כאלו שנכנסות אל תוך האוזן עם סיליקון. כמעט וכל האוזניות שניסיתי לא התאימו בצורה מדויקת לאוזניים, וגם כשניסיתי סוגים שונים של סיליקון זה פשוט לא עבד. אני לא יודע מה קרה עם הסוני, אך הן נכנסו לאוזניים שלי בצורה כמעט ומושלמת, כשהן ממוקמות בתוך האוזניים ולא זזות גם כשעשיתי ספורט. מבחינת נוחות - הן בהחלט עמדו במשימה.

השאלה החשובה ביותר: איך איכות השמע?

עם תג מחיר גדול, באה אחריות גדולה: אז איך איכות השמע? כשסינון הרעשים פועל, אפשר לבחון באמת את איכות השמע. כיאה לסוני, האוזניות האלו מצליחות לעמוד בסטנדרטים, על אף היותן קטנות. הן מצוידות בדריברים בגודל 0.24 אינץ' שמצליחים לספק מצד אחד אודיו נקי, צלול ומצד שני באסים עמוקים. אני מוכרח לציין שאני לא מחסידי המוזיקה הקלאסית, וז'אנר המוזיקה בפלייליסט שלי נע בין פופ לרוק קל. כל שיר שהאזנתי לו, היה תענוג לאוזניים, והאודיו היה כל כך מדויק, נקי וצלול, עם באסים חזקים, אך כאלו שלא מעפילים על השמע כלל. אם אתם מחפשים אוזניות שיספקו באסים שירעידו את האוזניים, הן לא מאלו, אבל הן בהחלט יודעות כיצד להדגיש את הבאסים.

אוזניות סונני מסננות רעשים. מייקי לוי, מערכת וואלה!
ההפתעה האמיתית היא התמורה מול המחיר/מערכת וואלה!, מייקי לוי

אך אם אתם מחפשים אוזניות לביצוע שיחות, הסוני ממש לא בשבילכם. למרות הטכנולוגיות הרבות שמנסות לעזור בקיום שיחות, לי היה מאוד קשה לבצע שיחות כשהייתי מנותק מהסביבה ולא שמעתי את עוצמת הקול שלי. חשוב לציין כי המיקרופון היה מצויין ושמעו אותי בכל סביבה שהיא בצורה ברורה ונקייה, אך עדיין התקשיתי להתגבר על "המכשול" של לשמוע את עצמי מדבר.

הצטיינו במבחן סינון רעשים

אם אפל מתגאה במעבד ה-W1 שנמצא ב-AirPods של החברה, אז לסוני יש את ה-QN1e, מעבד מיוחד לסינון רעשים. סינון רעשים לא עובד על כל רעש, אלא על רעשים "מיוחדים" כמו רעש של מנוע, מכוניות ועוד. הטכנולוגיה עושה שימוש באמצעות מיקרופון המזהה צלילים חיצוניים, ואילו האוזניות משדרות את התדר ההפוך שמבטל את הרעש. לשמחתי הצלחתי לבדוק את סינון הרעשים בזמן שהיו טיסות והתוצאה השאירה אותי עם פה פעור.

אוזניות סונני מסננות רעשים. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הצטיינו בסינון רעשים אקטיבי/מערכת וואלה!, מייקי לוי

זה לא בדיוק כמו באוזניות קשת, אבל זה בהחלט מרשים. האוזניות מגיעות עם שני מסנני רעשים: אחד שהוא אקטיבי, והשני פאסיבי על ידי הסיליקון שגם הוא מבודד רעשים ואוטם את האוזן. ניתן לבחור מתוך 7 גדלים שונים, ספוג או סיליקון. אטמי הסיליקון שהגיעו על האוזניות התאימו לאוזניים שלי כמו כפפה. בכל הטיסות שביצעתי בשנה האחרונה, תמיד השארתי מאחור את ה-QC35, אוזניות קשת מסננות רעשים של Bose. הן עושות עבודה נהדרת, אבל לא נוחות כשרוצים ללכת לישון ובעיקר העיקו ותפסו לא מעט מקום בתיק.

כל כך שמחתי שהאוזניות האלו הגיעו, ועוד יותר שמחתי מהתוצאה. מסיבה לא ברורה, סינון הרעשים האקטיבי לא עבד בכל פעם שהוצאתי אותן, ונדרשתי לגעת באוזנייה הימנית (ככל הנראה בגלל הגדרת ברירת מחדל שאחר כך נפתרה באפליקציה), כדי להפעיל את סינון הרעשים. סוני לא מאמינה בכפתורים פיזיים, וניתן לבצע מחוות על ידי מגע באוזנייה, כשניתן להגדיר מחדש את המחוות דרך האפליקציה. בשורה התחתונה, הסינון רעשים עושה עבודה מצויינת, מרשימה ואני כבר כוסס ציפורניים לגבי הדור השני שעשוי להביא סינון רעשים טוב עוד יותר.

האפליקציה: זכתה לציון נמוך שלא בצדק

שלא בצדק, האפליקציה של סוני זכתה לציון נמוך בחנות האפליקציות של אפל. לא ברור מדוע המשתמשים לא אהבו אותה, אך היא עושה עבודה נהדרת. היא מאפשרת שליטה מלאה על האוזניות, בדיוק כמו שסוני יודעת: עוצמת סינון הרעשים, אקולייזר, אפשרות לבחון את מבנה האוזניים באמצעות צילום תמונה וכמובן: עדכוני תוכנה לאוזניות שהגיעו לעיתים תכופות. האפליקציה מספקת את כל מה שהמשתמש הממוצע והמקצועי צריך, והיא עושה את זה בצורה פשוטה, נוחה והכי חשוב: ידידותית.

אוזניות סונני מסננות רעשים. מייקי לוי, מערכת וואלה!
האפליקציה זכתה לציון נמוך שלא בצדק/מערכת וואלה!, מייקי לוי

מפתיעות בביצועים ובעיקר במחיר

לשם השוואה, ה-AirPods 2 של אפל נמכרות בתג מחיר של בין 600 ל-800 שקלים, תלוי אם הן תומכות בהטענה אלחוטית. הן לא מגיעות עם סינון רעשים אקטיבי, והשמע ממוצע לגמרי. כאן מדובר באוזניות עם אורך חיי סוללה מרשים במיוחד, איכות שמע מצויינת מכל בחינה, וסינון רעשים אקטיבי. כל זה נמכר תמורת 779 שקלים. מדובר במחיר שהוא בהחלט זול ומפתיע לטובה. אם אתם מחפשים אוזניות איכותיות שמביאות סינון רעשים אקטיבי ברמה גבוהה - הסוני מושלמות בשבילכם.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully