וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפחיד או חדשני? בסינגפור משתמשים ברובוטים כדי לאכוף ריחוק חברתי

10.5.2020 / 15:28

סינגפור נחשבת לאחת מהמדינות שהצליחו להתגבר על התפשטות נגיף הקורונה, וכדי לשמר זאת, כעת היא עושה שימוש ברובוטים שמסתובבים בפארקים. הרובוטים של חברת בוסטון דיינמיקס האמריקנית, יעריכו כמה אנשים נמצאים בחוץ ויכרזו לציבור לשמור על ריחוק חברתי

בימים בהם נדרש לשמור על ריחוק חברתי על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה, מדינות רבות מנסות למצוא פתרונות יצירתיים ובלי לסכן חיי אדם או לחשוף אותם לסביבת אנשים. אחת מהמדינות היא סינגפור שמפעילה רובוטים בפארקים הציבוריים וכורזים לאנשים לשמור על הריחוק החברתי. שיתוף הפעולה מתבצע ביחד עם חברת הבת של גוגל, "בוסטון דינמיקס", העוסקת בפיתוח רובוטים. במהלך הניסוי שמתקיים בשבועיים הקרובים, הציבו רובוטים המתניידים באמצעות ארבע רגליים, הכוללים מצלמות ורמקול הכורז לאנשים לשמור על ריחוק חברתי. במועצת הפארקים הלאומית של סינגפור מסרו כי הרובוטים לא יאספו מידע אישי או ישתמשו בסרטונים כדי לעקוב אחר האנשים, והשימוש במצלמה נועד כדי להעריך את כמות האנשים שבפארק.

"השימוש ברובוטים יקטין את הצורך בהשגחה של הצוות בתוך הפארקים", אמרו במועצה הלאומית בסינגפור, "זה יקטין את חשיפת הנגיף", הוסיפו. כדי להתרגל לשגרה החדשה בה רובוטים מסתובבים על ארבע רגליים ומפטרלים בפארק, העיתון המקומי "The Straits Times". פרסם כי בפארק נתלו שלטים המבקשים מהאנשים שלא להפריע לרובוטים: "הרובוט בשם Spot נמצא בפארק החל מה-8 במאי ועד ה-22 במאי, כחלק משיתוף פעולה בין המועצה הלאומית בסינגפור למחלקת הטכנולוגיה".

בוסטון דיינמיקס. צילום מסך, צילום מסך
מפחיד או חדשני?/צילום מסך, צילום מסך

הסכנה בהידבקות הנגיף הובילה לכך שיצרני הרובוטים יכולים להמחיש בצורה הטובה ביותר את היישומים שלהם, ולצמצם את התפשטות הנגיף. גם בישראל, משטרת ישראל עשתה שימוש ברחפנים על מנת לאכוף בידוד. חלק מהאנשים שדיווחו כי הם נמצאים בבידוד, קיבלו שיחות מהמשטרה בהן התבקשו לצאת למרפסת ולהציג לרחפן תעודת זהות. בארצות הברית ובסין עשו שימוש ברחפנים עם רמקולים הכורזים לשמור על ריחוק חברתי.

חברת "בוסטון דיינמיקס" היא חברת בת אמריקנית של גוגל, העוסקת בפיתוח וייצור רובוטים זריזים ועמידים. החברה מפתחת עבור צבא ארצות הברית "כלב גדול", שנועד לשאת משקלים כבדים, עד 150 קילוגרם. ב-2018 פיתחה את "ספוט", הרובוט שנמצא בסינגפור, והוא מצוייד במערך צילום מתקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully