וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השעון החכם הטוב ביותר שיש כיום": בדקנו את Garmin Fenix 6X

7.5.2020 / 0:03

במשך שנים שחברת גרמין מובילה את תחום שעוני הספורט והאביזרים הנלווים, והשנה השיקה החברה את סדרת הדגל Fenix 6. עם חיי סוללה טובים יותר, עיצוב משופר, ממשק חדש ויכולות חדשות, הוא מתיימר להיות הרבה יותר מסתם שעון ספורט "חכם"

שעון גרמין Fenix 6X Sapphire. מייקי לוי, מערכת וואלה!
עונה על כל הפרמטרים: השעון החכם של גרמין/מערכת וואלה!, מייקי לוי

הישראלים אוהבים לעשות ספורט ולא מעט. אחת מהעדויות הטובות ביותר הייתה במהלך הסגר שהוטל ובו נאסר עליהם להתרחק מהבית ליותר מ-100 מטרים. כמובן שהיו את היצירתיים שבדקו את הרדיוס מהבית שלהם ויצאו לריצה במגבלות הנתונות, אבל היו גם את אלו שעשו ספורט בתוך הבית. ישראל הפכה למעצמה של מרתונים ושוק השעונים החכמים שמספקים ביצועי ספורט פורח. אחת מהחברות שצומחות בצורה יוצאת דופן בישראל היא "Garmin", שאחראית על שעוני הריצה הפופולריים ביותר בארץ, ויש גם כאלו שסבורים כי מדובר בטובים ביותר.

החברה מציעה מגוון רחב של שעוני ריצה וספורט החל ממאות שקלים ועד אלפי שקלים; סדרת הדגל הנוכחית הינה ה-Fenix 6, והשעון שבדקתי הוא Fenix 6X Sapphire. השעון מאובזר בכל טוב: מד דופק מובנה במפרק כף היד, רמת חמצן בדם, GPS והוא אפילו יגיד לכם כמה אתם לחוצים. כמובן שהשעון גם עמיד בפני מים עד לעומק 100 מטרים ולמקרה שדאגתם, הוא גם מודד את הדפק במהלך צלילה.

אחד מהדברים הראשונים שגרמו לי להתלהב זו לא רשימת הפיצ'רים הארוכה וההבטחות, אלא העיצוב. מדובר בשעון עם מסגרת עגולה ומתכתית, שמרגישה יוקרתית ועמידה במיוחד. הוא מגיע עם מסך בגודל 1.4 אינץ', בעל ציפוי זכוכית "ספיר", שנחשבת לאיכותית במיוחד ועמידה בפני שריטות ושברים. לנוכחות והמראה היוקרתי יש גם מחיר: מדובר בשעון מעט כבד, ששוקל 93 גרם. הרצועה שמגיעה עם הגרסה שבדקתי הייתה מסיליקון והיא מיועדת לריצות, אולם למי שרוצה לגוון, ישנו שפע רחב של רצועות מעור, מתכת ורצועות סיליקון נוספות. בדומה לשעונים אחרים, גם כאן ניתן למצוא רצועות מקוריות ורצועות של חברות צד שלישי איכותיות במיוחד.

עוד בוואלה!

הסיפור שלא סופר על עסקת מוביט-אינטל: כך חרצו חברות התחבורה הציבורית את גורלן

לכתבה המלאה
שעון גרמין Fenix 6X Sapphire. מייקי לוי, מערכת וואלה!
נראה יוקרתי ומרשים, למרות רצועת הסיליקון, אך היא ניתנת להחלפה/מערכת וואלה!, מייקי לוי

חשוב לציין, למרות שמדובר בשעון "חכם", המסך אינו מסך מגע, וכל השליטה בו מתבצעת באמצעות כפתורי השליטה: למעלה - למטה, כפתור להפעלת יישומי הספורט, הפעלת התאורה וחזרה אחורה. השליטה נוחה, אינטואיטיבית והממשק הפשוט מקל על השימוש אפילו יותר. אך הבשורה האמיתית היא אורך חיי הסוללה, שעומדים על 18 ימים. בפועל, עם התראות, קיבלתי חיי סוללה של בין 15 ל-16 ימים ללא ביצוע הרבה פעולות ספורטיביות. למעשה, כל פעילות כזו מנצלת באופן גבוה את חיי הסוללה, מאחר והיא משתמשת בחיישן ה-GPS. אחד מהחסרונות הגדולים ביותר של השעונים החכמים מבוססי אנדרואיד או Apple Watch, אלו חיי הסוללה הקצרים שדורשים הטענה מדי לילה. שמחתי שבמקרה של גרמין, זה ממש לא המצב.

כמו כן, ממשק השעון עבר שינוי משמעותי לעומת הדור הקודם. אני מוכרח להודות שכבר בדור הקודם הרגשתי שהממשק מהודק ומציג את כל האינפורמציה שצריך, אך אין ספק כי בהפעלה הראשונה הוא היה מעט מורכב. עם זאת, בדור החדש מדובר במהפך של ממש. המסך הראשי של השעון כולל מידע כמו מד גובה, כמה צעדים עשיתם, ברומטר, אורך חיי סוללה, דופק, תאריך וכמובן - השעה. החלק השני של השעון מחולק לשורות, כשניתן לדפדף בין התכונות באמצעות הכפתור, או להיכנס אל אחת מהן ולצפות במידע מורחב. ברשימה ניתן למצוא שעת זריחה ושקיעה, מצפן, הפעילות האחרונה שעשיתם, מד צעדים, המצב הבריאותי שלכם, רמת הלחץ בדם, יומן, התראות, ספוטיפיי ועוד.

שעון גרמין Fenix 6X Sapphire. מייקי לוי, מערכת וואלה!
הממשק עבר שינוי משמעותי, נוח מתמיד/מערכת וואלה!, מייקי לוי

המשימה החשובה ביותר: איך הוא בזמן ספורט?

גילוי נאות: אני לא עושה מרתונים ולא מתקרב למרחקים האלו. הספורט היחיד שאני עושה הוא ריצה וגם זה בקושי רב, אך כשאני יוצא לריצה זה תמיד עם השעון של גרמין. השעון לא רק מודד ריצה, הוא מאפשר מדידת מגוון רחב של פעילויות ספורטיביות: טיפוס, אופניים, אופניים בתוך הבית, שחייה בבריכה או במים פתוחים, טריאתלון, אימוני כוח, סקי, סנובורד והרשימה עוד ארוכה. למי שרוצה להתנתק מהסמארטפון, גרמין מאפשרת להתחבר לאוזניות בלוטות' ולשמוע איתן מוזיקה מספוטיפיי. ההתחברות לשירות המוזיקה דרך השעון ולחבר גם את האוזניות במקביל הייתה משימה לא פשוטה, אך אחרי כל ההגדרות, זה עבד בצורה חלקה.

משם, לחיצה קצרה על הכפתור שפותח את מצב הספורט, לחיצה נוספת לבחור את הספורט הרצוי, ולחיצה שלישית ואחרונה כדי להתחיל את מדידת הריצה. באותו הרגע השעון יספק מידע על דופק הלב, המרחק, כמה זמן עבר מתחילת הריצה, קצב הריצה והתכונה האהובה עליי: קשת המסמנת את רמת המאמץ של הלב, שלפיה ניתן לדעת אם אפשר להגביר את הקצב או שעדיף להוריד אותו. גיליתי שאחרי חודשים שאני לא עושה ספורט ולא "בכושר", אני יכול לחזור לשגרה באמצעות המכוון הזה, שמסייע לי לרוץ בקצב הנכון. עבורי זו אחת מהמשימות הקשות ביותר וללא הכוונה, אני מתעייף מאוד מהר. בסוף הריצה השעון מציג מידע על הפעילות, לרבות כמה הגוף מתאמץ, והוא אף ממליץ על זמן מנוחה מדויק עד לפעילות הבאה.

שעון גרמין Fenix 6X Sapphire. מייקי לוי, מערכת וואלה!
מצוייד בחיישן דופק אופטי, מודד לחץ דם, רמת הלחץ ו-GPS/מערכת וואלה!, מייקי לוי

עוד השעון מצויד ב-GPS, והודות למסך הגדול הוא מאפשר צפייה במפת הריצה. לא מצאתי את הפונקציה הזאת כיעילה עבורי, אך אני בטוח כי גולשי הסקי והנווטים ימצאו את התכונה יעילה וחשובה. ניתן לשלוט במפה באמצעות הכפתורים, ולמרות שלא מדובר במסך מגע, אמצעי השליטה יעילים ונוחים. כמובן שהמסך הגדול לצד האפשרות לעבוד תחת אור השמש הישיר בהחלט מקלים על כך.

בסוף הריצה המידע עובר אל האפליקציה "Connect", שמציעה חנות יישומים עשירה למגוון רחב של פעילויות, הורדת אפליקציות נוספות והוספת עיצובי שעונים חדשים. חשוב לציין שתהליך ההגדרה בין הסמארטפון לשעון נעשה תוך דקות ספורות והוא כמובן דורש פתיחת חשבון ב-Garmin.

לא רק ספורט: מודד את רמת הלחץ ומאפשר לשלם מרחוק

ההגדרה של שעון "חכם" במקרה של גרמין שונה ממה שאנשים רבים רגילים אליה. הוא לא "חכם" במובן של מסך מגע ומערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד או אפל, אלא הוא "חכם" בפיצ'רים שהוא מציע וביניהם גם אפשרות למדוד כמה אתם לחוצים. פונקציה שאולי נשמעת מיותרת, אבל תוכלו לקבל חיווי אמיתי ומדויק בזמן אמת על מצבכם. בניגוד למה שחשבתי, זה ממש לא גימיק. כשהייתי לחוץ הוא ידע להציג את זה (עם דירוג מספרי), וכך גם כשהייתי במצב מנוחה.

שעון גרמין Fenix 6X Sapphire. מייקי לוי, מערכת וואלה!
יגיד לכם כמה אתם לחוצים/מערכת וואלה!, מייקי לוי

פונקציה נוספת היא האפשרות לשלם דרך השעון. מזה שנים רבות שהפונקציה זמינה בשעונים חכמים של אפל או מבוססי אנדרואיד, אך לצערנו הפונקציה לא זמינה בישראל וטרם ברור מתי אם בכלל היא תגיע לכאן. עם זאת, ל-Garmin פלטפורמת Garmin Pay שכבר עובדת בישראל יחד עם כרטיסי האשראי מסוג מאסטרקארד, שמונפקים על ידי ישראכרט בלבד.

ההגדרה נעשית באמצעות האפליקציה בסמארטפון, ואחרי הגדרת קוד סודי, ניתן להשתמש בשעון כארנק. חשוב לציין כי מספר מצומצם של קופות תומך בפונקציה, אם כי בזמן שישראל עוברת לקופות חכמות תומכות EMV, הדורשות קוד סודי בעת ביצוע תשלום (בדומה לחו"ל), כך גם יותר קופות יתמכו בתשלום באמצעות השעון.

בשורה התחתונה: השעון הטוב ביותר שניתן למצוא

הוא חכם, נראה טוב ומרגיש על היד כמו שעון יוקרתי. הגרמין Fenix 6X Sapphire מציע את הטוב ביותר מכל העולמות. אם אתם עושים ספורט, אפילו חובבני, אך מנגד מחפשים שעון יוקרתי עם נוכחות, הגרמין עשוי להתאים לכם. ואם לא דגם הדגל, כנראה שלפחות אחת מגרסאות הבסיס בסדרה תתאים לשימוש שלכם.

אם אתם עושים ספורט מקצועי ומחפשים את השעון שמציע את הפונקציות המתקדמות ביותר: קישורית GPS עם מפות טופוגרפיות, מדידת רמת החמצן בדם, דופק רציף, תמיכה בספוטיפיי ובאוזניות אלחוטיות - אין ספק כי הגרמין הוא הבחירה הטובה ביותר.

אבל יש לזה מחיר והוא עומד על 4,000 שקלים ביבוא רשמי של "רונלייט", עם אחריות לשנתיים. ניתן למצוא שעונים מהסדרה השישית החל מ-3,300 שקלים. זהו ללא הספק השעון החכם הטוב ביותר שניתן למצוא כיום בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully