וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירון מן, סטיב ג'ובס, והקולגות: הדמויות והאנשים שמעוררים השראה בקרב ההיי-טקיסטים

25.5.2020 / 0:39

מיהם האנשים שמעוררים השראה? איזה דמויות בדיוניות ההיי-טקיסטים מעריצים? סקר של חברת ההשמה See.V מציג את דמויות הערצה של אנשי ההיי-טק. ברשימה ניתן למצוא שמות מוכרים כמו סטיב ג'ובס, ביל גייטס ואילון מאסק

אילון מאסק ליד חללית ספייקס-איקס, 2015. Jae C. Hong, AP
הדמויות והאנשים שמהווים השראה בעולם ההיי-טק/AP, Jae C. Hong

מחקר חדש שערכה חברת see.V, בוחן מיהם האנשים שמהווים מודל והשראה למפתחי התוכנה בישראל. במסגרת המחקר, מספרים מאות אנשי ונשות תוכנה על אישיות שהם מעריכים בעולמות התוכנה. האקרים מפורסמים, אבות מייסדים, טק-סלב בצד גאונים מתבודדים, דמויות בדיוניות כמו "מר רובוט" ואיירון מן, ועד לאנשים שהם עובדים איתם ביום - יום. בין הדמויות המובילות: הדוד בוב (רוברט מרטין, מהנדס תוכנה אמריקני), מהוגי מניפסט ה-Agile, אלן טיורינג, מי שהניח את היסודות למדעי המחשב ולבינה מלאכותית, וסיפורו הטראגי הונצח בקולנוע ובספרות, וכמובן - טק-סלב כמו ביל גייטס ואילון מאסק.

עוד רבים ממפתחי התוכנה שהשתתפו במחקר בחרו לכתוב על חברים לצוות, מנהלים טובים ומנטורים, עובדים ובני משפחה שלהם. הם מספרים על ראשי צוותים, שגידלו אותם מבחינה מקצועית, מנהלים טכנולוגיים שהיה תענוג לעבוד אתם. המידע להלן מבוסס על ניתוח נתונים במחקר איכותני של מאות תשובות, וסוקר מגמות שונות העולות מהן.

הקטגוריה המובילה: אבות מייסדים ומפתחי תוכנה ידועים

חלק גדול מהמשתתפים במחקר בחר להביע הערכה למפתחי תוכנה ידועים, מייסדי התחום ומי שתרמו תרומה מכרעת לפיתוח התוכנה. מקרב קבוצת העילית הזאת, מי שקיבלו את מרבית הקולות הם: הדוד בוב (13% מהקולות), מפתח תוכנה ומרצה פופולארי, מהוגי מניפסט ה- Agile, אלן טיורינג (10% מהקולות), מי שהניח את היסודות למדעי המחשב ולבינה מלאכותית, וסיפורו הטראגי הונצח בקולנוע ובספרות, דניס ריצ'י (8% מהקולות), אבי שפת C ומערכת ההפעלה Unix, לינוס טורבאלדס (8% מהקולות), האיש שמאחורי לינוקס ו-Gitt.

עוד בוואלה!

"מסדר האבירים": הרשת מגיבה לפתיחת משפטו של נתניהו

לכתבה המלאה
מכונת הצפנה גרמנית "אניגמה" שהייתה בשימוש הנאצים. AP
מכונת הצפנה גרמנית אותה פיצח המתמטיקאי אלן טיורינג/AP

"אנשים מבית": קולגות, מנהלים ואנשים קרובים

רבים ממשתתפי המחקר בחרו לתת את הקול שלהם ל-"אנשים מבית" - כאלה שהם עובדים אתם ומכירים באופן אישי. 57% מהבוחרים בקטגוריה בחרו לציין מנהלים טכנולוגיים וראשי צוותים שניהלו אותם בעבר או מנהלים אותם בהווה. הנתון אפילו יותר מרשים, כשבוחנים אותו ביחס לסך כל המצביעים עבור אנשים אמיתיים: 16% מהם בחרו לתת את הקול למנהלים שלהם בעבר ובהווה, והעדיפו אותם על פני אבות התחום, טק-סלב ודמויות ידועות אחרות. 24% בחרו לציין קולגה, מפתח תוכנה שעבד אתם בעבר או עובד אתם בהווה. 16% מהבוחרים בקטגוריה, הזכירו אנשי תוכנה שהם מכירים באופן אישי, בני משפחה, מורים ומכרים.

כמעט ורבע מהמצביעים: "טק-סלב"

קטגוריה פופולרית נוספת שעולה מתשובות המשתתפים במחקר היא קטגוריית הטק-סלב, מנכ"לים, יזמים, משקיעים ודמויות בולטות אחרות בסצנת ההייטק העולמית. 22% מאלה שבחרו באנשים אמיתיים, בחרו בקטגוריה הזו. "פה עלו וצפו כל השמות המוכרים", אמר רונן אנגלר, מנכ"ל see.V, "ואגב, אנחנו מצטערים לבשר למי שכתב "רק לא סטיב ג'ובס", שבמקום הראשון בקטגוריית הטק-סלב נמצא סטיב ג'ובס, שגרף כ-42% מקולות הבוחרים בקטגוריה. ג'ובס הוא גם הדמות שהוזכרה הכי הרבה פעמים בתשובות המשתתפים במחקר, מהבחינה הזאת הוא בחירה שחוצה קטגוריות".

סטיב ג'ובס מציג את האייפון הראשון. עיבוד תמונה, צילום מסך
סטיב ג׳ובס בהשקת האייפון הראשון/צילום מסך, עיבוד תמונה

עוד עולה מהנתונים: 29% העניקו את קולותיהם לביל גייטס ואילון מאסק נאלץ להסתפק רק ב-19% מהקולות. השערוריות שרדפו את פייסבוק בשנתיים האחרונות, פגעו קשות בפופולאריות של מארק צוקרברג, שזכה ל-6% בלבד מקולות הבוחרים. אנשים נוספים שהוזכרו: כריס לארסן, ג'ק מא, יבגני קספרסקי ואילי טק נוספים. באופן מפתיע, מהרשימה נעדרו ג'ף בזוס (מנכ"ל ומייסד אמזון) וסאטיה נדלה (מנכ"ל מיקרוסופט).

8% מקרב הבוחרים באנשים אמיתיים, נתנו את קולם ל-טק-סלב ומשפיענים בתוכנה בישראל: יוסי ורדי, כי הוא "פורץ דרך" (מנהל בתחום התוכנה), גיל שויד כי הוא "הקים חברה מאפס וממשיך לפתח אותה בלי לחפש את האקזיט" (מנהל פרויקטים), אורי לוין "הצלחה גדולה" (מפתחת פולסטאק) הם בין האישים ששמותיהם עולים יותר מפעם אחת. בקרב משפיענים בתוכנה בישראל הוזכרו בין השאר: אבי עציוני וגל צלרמאייר מהפודקאסט מפתחים חסרי תרבות, היזמית החרדית שרי רוט וכותבי בלוגים בתחום התוכנה, כמו ליאור בר און וינון פרק.

דמויות בדיוניות ותשובות קומיות: "דילברט חושף את כל האמת על עולם התוכנה"

21% מכלל המשתתפים בחרו בדמות בדיונית. טוני סטארק נבחר בזכות "הפיתוח המהיר, הכל עובד ורץ חלק באפס אינטגרציה" (מפתח אלגוריתמים). מר רובוט נבחר כי "הוא יכול לעשות כל דבר, רק תן לו מחשב וישלח לוויינים לירח, יפרוץ לפנטגון, ויבצע סחר של נשק ממדינה למדינה. בשבילו קוד זה כמו חימר לפסל" (מפתח צד שרת). דילברט נבחר כי "הוא אומר את האמת על האבסורד בעולם התוכנה" (מפתח פולסטאק) וביג הד מסיליקון ואלי כי "הוא עשה מסלול קלאסי, מטאלנט תוכנה למשקיע אנג'ל, מבלי לכתוב שורת קוד אחת" (מפתח פולסטאק). 13% מכלל התשובות במחקר הן תשובות קומיות: מפתח פולסטאק כתב: "מיכאיל גורבצ'וב - לא פחד לבצע שינויים במערכת שעבדה כ-70 שנה", ומפתח מובייל בחר את ת'ור ממארוול: "כי אם זה עובד, הוא לא מבין למה, ואם זה לא עובד, הוא גם לא מבין למה, וזה בערך מסכם את המתכנת האולטימטיבי."

כוכבי "איירון מן 2" מדברים על הסרט. רויטרס
״הפיתוח המהיר, הכל עובד ורץ חלק באפס אינטגרציה״/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully