וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס עם רובוטים וחיים במציאות מדומה: כך יראה העולם שלנו ב-2050

31.12.2020 / 0:01

מומחה בתחום העתידנות חושף כיצד לדעתו העולם שלנו יראה בעוד 30 שנה - הרבה אחרי שהקורונה - בתקווה - תעלם מחיינו. אז מה מצפה לנו בעתיד? עוד מובטלים, 10 שעות ביום של חיים במציאות מדומה והרבה סקס - עם רובוטים

הבחורה שהתאהבה ברובוט ורוצה להתחתן איתו/מערכת "סיפור בדקה"

אם השנה הזאת לימדה אותנו משהו זה שהכל אפשרי. הרי עד לפני מרץ האחרון מי היה מאמין בכלל שב-2020 נאלץ להסתגר בבתים, לצאת רק עם מסיכות ולשמור על ריחוק חברתי והיגיינה בזמן שמגיפה משתוללת לה בחוץ. זו הסיבה שאנחנו לגמרי לא שוללים את דבריו של מומחה העתידנות, טום צ'יזורייט, שמאמין שב-2050 נעזר ברובוטים כמעט לכל דבר, נעביר את רוב שעות היום שלנו במציאות מדומה וניסע במכוניות אוטונומיות לכל מקום. צ'יזורייט מאמין כי בעוד 30 שנה בלבד המציאות תהיה שונה לגמרי ממה שהכרנו - ולא (רק) בגלל הקורונה. הוא סיכם כיצד חיינו יראו בתחומים כמו בריאות, טכנולוגיה, נסיעות ושופינג. הנה כמה מהניתוחים המסקרנים שלו.

טכנולוגיה

כולנו נעביר בממוצע 10 שעות ביום במציאות מדומה. טום אמר: "אני מניח שנבלה את רוב השעות בהן אנו ערים בעולם מכוסה בשכבת נתונים. יתכן שתלך ברחוב קודר - ותכסה אותו בסביבה אקזוטית. נוכל לשנות את המראה שלנו באמצעות שימוש באווטאר אותו נכסה על עצמנו. במקום מסך חכם, הבינה המלאכותית האישית שלנו תסמן לנו בעזרת צבעים, צלילים או רטט כשהאנשים אחריהם אנחנו עוקבים ברשתות החברתיות יפרסמו משהו. ההתראות הללו עשויות להופיע על הבגדים החכמים שלנו. הצד הבא מהסמארטפונים הוא אוזניות לבישות עם מצלמה שתסרוק את כל מה שאנחנו רואים. הן יקלטו שחסר גבינה במקרר וישלחו הזמנה לסופר גם מבלי לשאול אותנו. המכשיר יקלוט את הרגשות שלנו מדפיקות הלב וינסה להשאיר אותנו מאושרים לאורך זמן. למשל, אם הוא יראה שאנחנו נהנים יותר מדגני הבוקר החדשים שבחרנו - הוא יבצע הזמנה שלהם במקום של דגני הבוקר הקבועים. לכל אחד יהיה בינה מלאכותית שתקבל החלטות בשמו".

עבודה

35% מהמשרות המסורתיות ייעלמו מן העולם לאור ההתקדמות הטכנולוגית. אלה יהיו חדשות רעות עבור עובדי המוקד הטלפוני, עם - סביר להניח - היעלמותם של כ-800,000 תפקידים. יש מתקשרים שכבר מעדיפים להתמודד עם רובוטים ותשובותיהם המוגדרות מראש.

כמות העובדים העצמאיים יוכפל. הנתון כבר עלה ביותר מ-50% מאז שנת 2000 וגדל מ-3.2 מיליון ל-5 מיליון (בבריטניה). הנתון עלול לעלות ל-10 מיליון ומעלה עד שנת 2050, שהם כ-30% מכוח העבודה. טום אמר: "ייתכן שהצלחנו לעבוד מהבית במהלך המגפה, ויש יתרונות לעסקים קטנים ולסטארטאפים לגייס עובדים מרחוק שנמצאים ברחבי העולם. אולם, עסקים גדולים עדיין ינוהלו ממשרדים. ישנה השפעה גדולה מאוד על משרות בשנים הקרובות. מוקדים טלפוניים כבר עוברים אוטומציה על ידי בינה מלאכותית, שיכולה לענות על שאלותיכם מהר יותר מבני אדם. למרות שה-AI יוכל לעשות הרבה עבודה מונוטונית, שום תוכנה לא יכולה לבצע ריבוי משימות כמו האדם, כך שלמרות שחברות רבות יזדקקו לפחות אנשים - העובדים יהיו חופשיים להתמקד במשימות בעלות ערך גבוה יותר. סביר להניח שיהיה פיצוץ במשרות של אנשים שעוסקים בחוויות וירטואליות".

קניות

50% מהקניות ייעשו ברשת ו-2 מיליון משרות קמעונאיות ייעלמו מהעולם. יותר ממחצית מכלל הקניות יהיו מקוונות, בהתבסס על המגמות הנוכחיות. שינוי זה עלול לגרום לשני מיליון עובדי קמעונאות בבריטניה לאבד את מקום עבודתם כבר בשנת 2025. מספר האנשים החיים בערי העולם, לעומת זאת, יעמוד על 6.3 מיליארד עד שנת 2050 - עלייה של 84 אחוזים. חדרי המגורים שלנו קטנים ב-32 אחוז מכפי שהיו בשנות השבעים והבתים שלנו ימשיכו להתכווץ, בעוד דירות להשכרה יחליפו שטחים פרטיים במבנים משותפים בהם נוכל לאכול, להתאמן ולעבוד מרחוק.

טום אמר: "50 אחוזים מהרכישות שלנו הן מקוונות וזה רק יעלה. ככל שהסגר ארוך יותר, סוג זה של התנהגות מוטמע יותר. זה יהיה אפילו קל יותר להחזיר פריטים לא רצויים עם משלוחי רובוטים. ניתן יהיה להשתמש במזל"טים כדי להפיל חפצים קטנים באזורים כפריים, אך הסיכון לפגוע בהולכי רגל גדול מדי באזורים עירוניים. בעוד 30 שנה הרחובות שלנו לא יהיו מלאים עוד בחנויות. אלה יפתחו רק במרכזים ייעודיים לצד בתי אבות. בתי קפה ומסעדות יישארו אבל פחות רשתות יפעלו - ומספר הברים ימשיך לרדת".

נסיעות

אנו צפויים לנהוג ברכבים אוטונומיים לחלוטין עד שנת 2045, עם מיליון מכוניות בנהיגה עצמית שינועו על הכבישים. כל אחת מהן יכולה להחליף עשר מכוניות קיימות. צעירים יעדיפו לנהוג באופניים וקורקינטים חשמליים כך שהרכבים ישמשו בעיקר את הקהל המבוגר. טיסה לחלל תעלה בין 35 ל-65 אלף דולר, שזה זול באופן יחסי למאות אלפי הדולרים שטיסות כאלו יעלו בשנים הקרובות. טום אמר: "מכוניות ללא נהג יעלימו מהעולם את נהגי המוניות. לא תצטרכו לקנות מכונית, אלא בעיקר להשכיר. סביר להניח שתחבורה ציבורית תישאר, מכיוון שהיא עדיין הדרך החסכונית ביותר להסעת אנשים רבים למרחקים ארוכים. לגבי טיסות לחלל, המחיר ירד עד אז באופן משמעותי וייתכן שתהיה לנו מעלית לחלל עד אז".

תזונה

25% מהבריטים יהפכו לטבעונים בחמש השנים הקרובות. בסיינסבורי'ס סבורים שרבע מהבריטים יהיו טבעונים עד שנת 2025 וזאת לאור עלייה במודעות להשפעתנו על הסביבה, בריאותנו ורווחת בעלי החיים. בשנת 2006 היו בבריטניה 150,000 טבעונים. עכשיו יש 600,000 ואחד מכל שלושה בריטים צמצם את צריכת הבשר האדום שלהם בשנת 2018 מסיבות בריאותיות או סביבתיות. ברוס פרידריך, ממכון המזון הטוב, מאמין שנסתמך על חלופות בשר "צמחיות או מעובדות".

חברים ומשפחה

האוכלוסייה העולמית מוערכת ב-9.7 מיליארד בני אדם בשנת 2050. יהיו שני מיליארד מעל גיל 60 ו-400 מיליון בני 80 פלוס. הגיל הממוצע של נשים שילדו את התינוק הראשון שלה יהיה אמצע שנות השלושים. אתרי היכרויות ימשיכו לעזור בחיפוש אחר אהבה - אך יהיה ניסיון לחזור להיכרויות המסורתיות. רובוטים ישמשו להגשמת פנטזיות.

טום אמר: "אתרי ההיכרויות השתלטו עלינו, אך בהחלט יכולה להיות תגובה חריפה כנגד זה וניסיון לחזור למקורות. בדיוק כפי שראינו אנשים כמהים לתקליטי ויניל לנוכח הדיגיטציה הגוברת, כך גם נוכל לראות רווקים מתרחקים מהכרויות ברשת. רובוטי מין יהיו זמינים, אך אנשים ישתמשו בהם בעיקר כדי לממש פנטזיות ולא כדי לשמש תחליף ליחסי אנוש".

אישה במיטה עם רובוט מין. ShutterStock
סקס עם רובוטים - רק להגשמת פנטזיות/ShutterStock

בריאות

תוחלת החיים תעמוד על 94 שנים לנשים ו-86 לגברים. ייתכן ותמצא התרופה לסרטן, אם כי לא לכל סוגיו. בעוד שתוחלת החיים הממוצעת של נשים שנולדו בשנת 2050 יעלה מ-89 ל-94, לגברים, היא עשויה לעלות מ-83 ל-86. מספר האנשים החיים עם דמנציה ישולש, מ-36 מיליון ל-115 מיליון, על פי ארגון הבריאות העולמי.

טום אמר: "רק בשבוע שעבר, AI גילה כיצד חלבון מתקפל לצורות תלת ממדיות, מה שאומר שחוקרים יכולים כעת להסתכל על המנגנונים המניעים כמה מהמחלות. חלה התקדמות בתחום הטיפול החיסוני וננו-תרפיה, בו שולחים רובוט זעיר לגוף שיכול להסיר גידול. לא מן הנמנע שנוכל לרפא סרטן מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully