וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורות מהבהבים נצפו על הירח - ואין להם הסבר הגיוני

3.10.2021 / 7:37

חובבי החלל והקונספירציות מנתחים בימים האחרונים סרטון המציג אורות מהבהבים על הירח כדי להבין האם מדובר בדבר האמיתי או במתיחה. אלה המסקנות שהגיעו אליהן

אורות מהבהבים על הירח/Ruben Ariza

האם פספסנו לרגע ביקור של חייזרים על הירח? סרטון שפורסם ביוטיוב בתחילת ספטמבר בידי "המכון לעב"מים" חשף אורות מהבהבים על הירח והצליח למשוך מיד את תשומת לבם של חובבי החלל והקונספירציות. רבים ניתחו את הסרטון כדי לקבוע את אמינותו בתקווה למצוא כי האורות הבהירים המהבהבים על פני הירח מגיעים ממקור זר.

טיילר גלוקנר מ-Secureteam10, לו יש יותר משני מיליון מנויים ביוטיוב, בחן את הסרטון - שצולם ב-2 בספטמבר ע"י רובן אריזה מקולומביה - והתקשה לקבוע מה הוא רואה. הוא סיפר על הסרטון שאורכו כמעט 5 דקות: "כשצפיתי בו בפעם הראשונה בנייד, ישר חשבתי שזה זיוף. בהמשך זה השתנה".

ככה זה נראה:

טיילר לא משוכנע באותנטיות של הסרטון, אך סבור שכדאי לחקור אותו לעומק: "בהתחלה זה נראה כמו זיוף. כמעט כאילו מישהו הניח תמונת סטילס של הירח בתוכנת עריכת וידאו, גרם לו לזוז לאט מימין לשמאל לרוחב המסך והוסיף את האורות המהבהבים האלה. אמרתי, כאילו, 'איפה התנועה? היכן עיוות האטמוספירה שאתה תמיד מקבל כשאתה מתעד את הירח מטלסקופ?'.

עם זאת, הוא מצא את אותו "עיוות" בצפייה בסרטון במסך מלא. הוא הוסיף: "אולם אז כשהרצתי את הסרטון על מסך מלא, אכן יש שם מה שנראה כמו טלטלה אטמוספרית, כך שזה בהחלט עורר את הסקרנות שלי. זהו צילום ברור וחד מאוד של הירח. זה עוד לא לגמרי קנה אותי. מה שיכול היה לקנות אותי היה אם היו לנו כמה קטעי חיזוק של אותו רגע בדיוק. חייב להיות עוד צופה ירח אי שם שתפס את הרגע זה".

אז מה זה יכול להיות?

טיילר סיכם: "אם זה אכן אותנטי, אז פשוט וואו! אם לא, זה רק עוד תיעוד שאנחנו יכולים לשלול. עם זאת, אנחנו יודעים שהיו אלפי תצפיות לגיטימיות ותיעודים אמיתיים של דברים מוזרים המתרחשים על הירח ומעליו".

"נראה כמו ציביליזציה שלמה", כתב אחד בתגובה לסרטון המקורי של רובן ואחר הוסיף: "לפי המראות האלו, במכתשים האלה יש חלליות או מבנים". פרשן אחר - אולי יותר ממוקד בעובדות - אמר: "אתם יודעים, האורות האלה קרובים מאוד לעמדת הנחיתה של אפולו 11. ייתכן שזה רק פסולת המשקפת אור מהשמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully